"6 måneder er ikke interesseret i grød."
Hej Lisbeth :-)
Jeg har en søn på 6 måneder, som bestemt ikke har nogen interesse i og spise grød...
Jeg har prøvet købe pakkerne med grød og selv lavet hjemmelavet grød, men han lukker munden ligeså snart skeén kommer nær hans mund :-)
Hvad pokker kan jeg gøre for at vække hans interesse for det? Han sider i køkkenet med os andre (mor, far og storebror) og spiser, og følger fint med i når vi spiser, men han vil ikke selv ha noget..
Han sider selv med en ské i hånden når jeg prøver og give ham grød.
Vi har "øvet" i grødspisning i to måneder nu :-)
Har du et godt råd?
Vi har os prøvet og holde nogen dages pauser fra grød men det hjalp ikke :-)
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder som om han er gået i totalt stop overfor skemaden.
Deter forfra. Nuer han så stor at han sidder med ved bordet.
Garder jer så det kan svine. Han skal have en tallerken med enten mos, eller små bitte brød hapser, noget han selv kan dreje sine fingre/hænder rundt rundt i..På et tidspiunkt vil han putte det i munden for at undersøge det.
Det kan være han finder ud af at det smager meget godt og fortsætter, hvis det fænger ham, så putter du også lidt ind.
Tag det afslappet,lad ham får et vippekrus han selv kan sidde og holde. Put MMe deri, og lad ham drikke det han lykkes med. Støt kærligt uden at presse ham. tryk avler modtryk.
Han skal nok lære det, han er i den nysgerrige alder, han vil udforske, og når han sidder med jer, ser han at i nyder maden, det vil smitte af på ham.
Jeg formoder han er i fin trivsel og følger sine kurver.
En god måde at give interesse for skemad, er at servere en moset banan, så den nærmest e rpure, en moset moden pære, eller melon.
Det smager naturligt sødt, og giver interesse i at åbne munden.
rigtig meget held og lykke med madprojektet.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk