2/6 år stadig flakse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. november 2012

Camilla..

Min søn på 2/6 har været rigtig glad for hans godnat flaske,
og jeg har bare ikke kunne nænne at tag den fra ham.

Men, nu skal det være. Han bruger ikke sut mere, så flasken
skal også væk. Hvad gjorde i? ( jer med børn som fik flaske i
den alder) det er selvf sødmælk han for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Nettemor

Prøv at skifte dét ud med vand. Kan Være det ikke er så sjovt så

Anmeld

2. november 2012

Studerendemor

Min datter på lidt mere end 2 år fik indtil fornylig også flaske. Hun var SÅ glad for den, og vi nænnede heller ikke at stoppe. Men vi snakkede meget om det, og da en pædagog fra vuggestuen hentydede til, at det var på tide at stoppe, tog vi en rask beslutning. Om eftermiddagen fortalte vi hende, at hun om aftenen ikke skulle have flaske. Og så spurgte hun om hendes kusine (på 8 år og bedste veninde) heller ikke fik flaske, og heller ikke far og mor....? Om aftenen snakkede vi flere gange om det, og fortalte hende at hun kunne få lidt mælk i en kop, børstet tænder, godnatsang og så godnat. Da hun skulle sove, spurgte hun efter flasken, men sagde selv at den skulle hun jo ikke have mere. Og det var så det

Der har ikke været det mindste, og faktisk er det så meget nemmere at putte hende om aftenen nu. Hun sover bedre, og har en langt bedre appetit om dagen. Så når folk siger, at de ikke har brug for deres flaske i den alder, så er det virkelig rigtigt.

Held og lykke

Anmeld

2. november 2012

Studerendemor

skrivemaskine skriver:

Min datter på lidt mere end 2 år fik indtil fornylig også flaske. Hun var SÅ glad for den, og vi nænnede heller ikke at stoppe. Men vi snakkede meget om det, og da en pædagog fra vuggestuen hentydede til, at det var på tide at stoppe, tog vi en rask beslutning. Om eftermiddagen fortalte vi hende, at hun om aftenen ikke skulle have flaske. Og så spurgte hun om hendes kusine (på 8 år og bedste veninde) heller ikke fik flaske, og heller ikke far og mor....? Om aftenen snakkede vi flere gange om det, og fortalte hende at hun kunne få lidt mælk i en kop, børstet tænder, godnatsang og så godnat. Da hun skulle sove, spurgte hun efter flasken, men sagde selv at den skulle hun jo ikke have mere. Og det var så det

Der har ikke været det mindste, og faktisk er det så meget nemmere at putte hende om aftenen nu. Hun sover bedre, og har en langt bedre appetit om dagen. Så når folk siger, at de ikke har brug for deres flaske i den alder, så er det virkelig rigtigt.

Held og lykke

Og mælken i koppen blev hurtig kedelig. Hun tog et par slurke i få dage, og er slet ikke interesseret i den nu.

Anmeld

2. november 2012

Nadia&Daniel

Camilla.. skriver:

Min søn på 2/6 har været rigtig glad for hans godnat flaske,
og jeg har bare ikke kunne nænne at tag den fra ham.

Men, nu skal det være. Han bruger ikke sut mere, så flasken
skal også væk. Hvad gjorde i? ( jer med børn som fik flaske i
den alder) det er selvf sødmælk han for.

Laura (2 år den 25.10) får også stadig godnat-flasken (letmælk), og vi her ingen planer  om at tage den fra hende (selv vores læge da vi var til 2 års undersøgelsen sagde, at der var ingen grund til at tage den fra hende endnu - Laura er også lille af størrelse).

Laura får flaske, får et lille glas vand ogn så børster vi tænderne (nogle gange vil hun gerne have lidt mere flaske, inden hun falder i søvn)..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.