Carl-Emil's mor skriver:
min singer og jeg står ved vores livs krise.. jeg er nemlig 99.9% sikker på at jeg søger skilsmisse 

Den er så belastende irriterende.. den knækker ofte overtråden og undertråden er simpelthen så mega mega mega grim...
Min gamle singer gjorde det også og den blev så byttet af butikken til denne her - hvad gør jeg galt? 
Har aldrig haft problemer med det før
Jeg havde samme problem med min sprit nye pfaff.... Og det skyldtes sipelthen billig tråd.
Det kan ALTID bedst betale sig at købe en ordentlig tråd.
Amann, og Gütermann er de mest gængse inden for 'ordentlig tråd' kategorien.
Men min symaskinemand sagde, at hvis der står et firmanavn på SELVE plastikrullen, som tråden er viklet om, så skulle det gerne være en god tråd.
De billige tråde er lavet af kortere fibre end de dyre, derfor flosser de mere, og med tiden samles der så en 'bunke' små fibre på tråden, omkring nåleøjet, eller et sted i spændingen, og så stopper tråden ligesom maskinen, så du bare trækker tråden over, når du fortsætter med at sy.
Prøv at tage en billig tråd, og en ordentlig tråd (som ikke er 100 år gammel) og træk et stykke tråd ud, og hold dem op imod lyset, så kan du se at den dyre tråd er meget finere spundet end den billige, som ligesom har en masse strittere på. Det er alle de her strittere som laver ballade...
Min maskine reagerede simpelthen ved at forskubbe hele spolehuset, så jeg slet ikke kunne bruge maskinen, så selvom man ikke skulle tro det, så er det faktisk en lidt alvorlig sag for din maskine, at den blover fodret med god tråd 
Er det ikke det der er dit problem, og er din trådspænding korrekt, så kan jeg kun sige du skal gå ned til din symaskinemand med den, og bede ham finde ud af, og fortælle dig hvad der går galt