9 mdr og kaster op når han spiser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

CarinaSB

Hej Piger

Charlie bliver 9 mdr her d 9/11 .. han er begyndt at få kartofler med grønsager i .. Men får han eks noget med pasta & brød kaster han det op .. Og det er jo most så det ikke er klumpet .. Har i prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

SussieThyssen

CarinaSB skriver:

Hej Piger

Charlie bliver 9 mdr her d 9/11 .. han er begyndt at få kartofler med grønsager i .. Men får han eks noget med pasta & brød kaster han det op .. Og det er jo most så det ikke er klumpet .. Har i prøvet det?

Det kunne tyde på, at hans spisefunktion i halsen ikke er helt klar endnu, så lad være med at give ham brød og pasta. Det kan jo også være at han ganske enkelt ikke kan lide brød og pasta, så prøv med ris og kartoffelmos i stedet.

Og prøv så med brød og pasta om en måneds tid igen.

Hverken pasta eller brød skal moses, for hvis man gør det, bliver det til noget klæbrigt skidt, som sætter sig som nogle ækle klumper i spiserøret, og så kan jeg godt forstå han kaster det op.
Brød skal serveres i små bitte hapser uden skorpe, og det skal ikke være groft og mørkt brød, men fx bondebrød, eller lyst rugbrød.
Pasta skal skæres ud i små bidder sammen med fx kødsovs. Så glider det fint ned.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. oktober 2012

Københavnermor

EK har gjort det et par gange, og det er hvis hun har proppet sig.. Så er det røget retur. Så måske hans portioner har været for store?

Anmeld

31. oktober 2012

CarinaSB

Nu som Moar skriver:

EK har gjort det et par gange, og det er hvis hun har proppet sig.. Så er det røget retur. Så måske hans portioner har været for store?

Det er allerede ved 1 ske fuld

Anmeld

31. oktober 2012

CarinaSB

SussieThyssen skriver:

Det kunne tyde på, at hans spisefunktion i halsen ikke er helt klar endnu, så lad være med at give ham brød og pasta. Det kan jo også være at han ganske enkelt ikke kan lide brød og pasta, så prøv med ris og kartoffelmos i stedet.

Og prøv så med brød og pasta om en måneds tid igen.

Hverken pasta eller brød skal moses, for hvis man gør det, bliver det til noget klæbrigt skidt, som sætter sig som nogle ækle klumper i spiserøret, og så kan jeg godt forstå han kaster det op.
Brød skal serveres i små bitte hapser uden skorpe, og det skal ikke være groft og mørkt brød, men fx bondebrød, eller lyst rugbrød.
Pasta skal skæres ud i små bidder sammen med fx kødsovs. Så glider det fint ned.

Kærligst
Sussie

jeg har prøvet at give ham små hapser uden skorpe og det ryger retur, det samme med pasta i små stykker med kødsovs på .. 

Anmeld

31. oktober 2012

Humanincubator

Det skal nok rette sig, men hvis du er meget bekymret, så ville jeg ringe til en øre-næse-hals-læge MEn hvis han kan holde andet nede uden problemer, så ville jeg holde igen med brød og pasta i et stykke tid endnu.

Anmeld

31. oktober 2012

CarinaSB

Humanincubator skriver:

Det skal nok rette sig, men hvis du er meget bekymret, så ville jeg ringe til en øre-næse-hals-læge MEn hvis han kan holde andet nede uden problemer, så ville jeg holde igen med brød og pasta i et stykke tid endnu.

Det kan være jeg bare skal give det tid .. kartofler med grønsager holder han nede ..

Anmeld

31. oktober 2012

Københavnermor

CarinaSB skriver:

Det er allerede ved 1 ske fuld

Hmm, ja, måske han bare forsluger sig så? Eller jeg ved det ærligt talt ikke så..

Men det må ikke være rart, håber det stopper!

Anmeld

31. oktober 2012

SussieThyssen

CarinaSB skriver:

jeg har prøvet at give ham små hapser uden skorpe og det ryger retur, det samme med pasta i små stykker med kødsovs på .. 

Så vent en måneds tid og se om ikke det ændrer sig. Nogle børn er længere om at få kontrol over hals- og synkemuskulatur.
det er ligesom med at lære at blive renlig, det styres af nogle bestemte hormoner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.