Adoption Diaries på Kanal9

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Sad lige og så et program på kanal9, det hedder Adoption Diaries og det var simpelthen både så sørgeligt og så smukt.

Moren havde i forvejen 3 børn, hun kunne ikke overskue 1 mere da hun hverken havde økonomien eller tiden til en bette mere. 

Man hører så om et andet par der aldrig har haft lykken af at kunne få et barn - kvinden var født en sygdom der gjorde at det bare ikke ville kunne lade sig gøre.

Parret har været sammen i 23 år og så adoption som deres eventuelle sidste udvej, men selv der sad de fast i 10 år uden at nogen valgte dem som adoptivforældre - hvor må det være knusende 

Heldivis var der noget der hedder "åben adoption" hvilket betyder at mor og kommende adoptivforældre holder kontakten ved lige efter at adoptionen er indtruffet. 

Dette par var så så heldige at denne mor gerne ville give hendes barn til dem og de takkede selvfølgelig ikke nej selvom de efterhånden var lidt oppe i årene. Moren var jo samtidig knust og ked af det - men parret var utrolig omsorgsfulde, gav knus og kram og alt muligt for at gøre det lettere for moren.

Som sagt holder man så kontakten ved lige og et års tid efter mødes de så til et møde på adoptionscenteret - her fortæller moren så at hun endnu engang er gravid og at hun igen vil bortadoptere barnet - endda at hun gerne vil give parret dette barn også  de er selvfflgelig lykkelige.

Ej jeg syntes simpelthen det er så fint og smukt at denne mor har overskud til at give sine sidste 2 børn det bedste og ikke være egoistisk, at give et par 2 børn sådan at børnene oveni købet er fuldblodssøskende - virkelig flot  Og selvom man kunne se hvor hårdt det var hende, virkelig virkelig flot. Og ja det er da også flot at parret kan holde kontakten ved lige med moren, det er da også en utrolig overskud at have. 

Tænker at mange måske håber at moren ville forsvinde ud af deres liv så de kan få deres egen familie - virkelig rørende program 

Ja ville bare lige ud med mine tanker hehe  Hvad syntes i om det med at give ens børn væk på den måde. Kunne i måske selv finde på at bortadoptere jeres børn, ja eller for den sags skyld hjælpe andre med at få børn på denne måde - altså af egen fri vilje? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

modesty

Jeg synes det er sørgerligt at den kvinde ikke kan finde ud af at bruge prævention.

Derudover synes jeg at det er meget problematisk med åben adoption. Hvad så hvis den biologiske mor fortryder om 3 år? Eller om 10 år? Hun kan gøre de nye forældres liv til et levende helvede.

Ingen tvivl om at det vil være en stor hjælp for mange voksne adoptivbørn at kunne kontakte deres familie i søgen efter deres rødder og identitet (hvilket mange jo også kan i dag, når de bliver 18). Men jeg tror simpelthen at åben adoption er for risikabelt - for alle parter.

Anmeld

31. oktober 2012

CarinaSB

modesty skriver:

Jeg synes det er sørgerligt at den kvinde ikke kan finde ud af at bruge prævention.

Derudover synes jeg at det er meget problematisk med åben adoption. Hvad så hvis den biologiske mor fortryder om 3 år? Eller om 10 år? Hun kan gøre de nye forældres liv til et levende helvede.

Ingen tvivl om at det vil være en stor hjælp for mange voksne adoptivbørn at kunne kontakte deres familie i søgen efter deres rødder og identitet (hvilket mange jo også kan i dag, når de bliver 18). Men jeg tror simpelthen at åben adoption er for risikabelt - for alle parter.

Tror du ikke de har lov til at "lukke" den igen hvis det skulle blive tilfældet at bio moren skulle fortryde?

Anmeld

31. oktober 2012

modesty

CarinaSB skriver:

Tror du ikke de har lov til at "lukke" den igen hvis det skulle blive tilfældet at bio moren skulle fortryde?

Og gøre hvad? Flytte til en anden by, ændre navn? Og hvad med barnet, som måske er x antal år og har etableret et forhold til sin biologiske mor?

Anmeld

31. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

modesty skriver:

Okay det ødelagde jo så lidt den gode historie 

Altså tænker da det samme, men nu var det jo ikke sådan historien var.

Anmeld

31. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

CarinaSB skriver:

Nej, de sagde jo så godt nok at problemet var at nogle gange fortrød den biologiske mor - men det er jo så lige meget nu.

Syntes bare det var en god og smuk historie, at en mor, prævention eller ej, giver hendes børn til nogle der ikke kan få børn, at hun tænker ud over sit eget ego og glæder nogle andre og måske gør det bedste for de børn.

Anmeld

31. oktober 2012

modesty

LilleNyPåVej skriver:

Okay det ødelagde jo så lidt den gode historie 

Altså tænker da det samme, men nu var det jo ikke sådan historien var.

Nej, det var ikke sådan historien var nu. Men hvad om 2 år?

Anmeld

31. oktober 2012

CarinaSB

LilleNyPåVej skriver:

Nej, de sagde jo så godt nok at problemet var at nogle gange fortrød den biologiske mor - men det er jo så lige meget nu.

Syntes bare det var en god og smuk historie, at en mor, prævention eller ej, giver hendes børn til nogle der ikke kan få børn, at hun tænker ud over sit eget ego og glæder nogle andre og måske gør det bedste for de børn.

det er dcet helt bestemt .. det er dejligt at der er nogle mennesker som tænker på andre

Anmeld

31. oktober 2012

Annette A

Er helt enig med dig i at det er en smuk uselvisk handling som giver andre mennesker en ufattelig stor gave. Har læst om andre kvinder der har gjort det samme og synes det er helt fantastisk og der er masser af historier som fortæller hvor godt det kan gå også på sigt når bare alle er afklaret med deres rolle. Børnene får jo alverdens kærlighed da de jo er ønsket hele vejen igennem.

Kan ikke selv forestille mig at give mit barn væk, det er utænkeligt men noget helt andet hvis man bar en anden mands og kvindes barn for dem, for så er barnet jo ikke ens eget biologiske men man ligger "blot" krop til at bære det for dem. Det er dog stadigvæk en kæmpe stor beslutning vil jeg mene men hvor jeg dog beundrer dem der gør det for andre. Det er jo det største man kan gøre for et barnløst par som ønsker sig et barn mere end noget andet i verden. Det er meget rørende..

Anmeld

1. november 2012

Miin'Baby'Mus

Kellie skriver:

Er helt enig med dig i at det er en smuk uselvisk handling som giver andre mennesker en ufattelig stor gave. Har læst om andre kvinder der har gjort det samme og synes det er helt fantastisk og der er masser af historier som fortæller hvor godt det kan gå også på sigt når bare alle er afklaret med deres rolle. Børnene får jo alverdens kærlighed da de jo er ønsket hele vejen igennem.

Kan ikke selv forestille mig at give mit barn væk, det er utænkeligt men noget helt andet hvis man bar en anden mands og kvindes barn for dem, for så er barnet jo ikke ens eget biologiske men man ligger "blot" krop til at bære det for dem. Det er dog stadigvæk en kæmpe stor beslutning vil jeg mene men hvor jeg dog beundrer dem der gør det for andre. Det er jo det største man kan gøre for et barnløst par som ønsker sig et barn mere end noget andet i verden. Det er meget rørende..

Ja lige præcis  og bare det er hun direkte sidder og siger: "Jeg kan ikke tillade mig at være egoistisk" viser bare hvor stort et mennesker moren er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.