Grød - sker det noget ved at starte 2 uger før

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

sandramor

Min datter startede også med grød da hun var 3 halv måned og det gik ganske fint så det tror jeg som godt du kan hvis hun ikke har tendens til sart mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

morethanperfect

Oscar startede også med grød da han var 3 en halv mdr..
Det skete der ingenting ved  

Anmeld

31. oktober 2012

modesty

De skrevne regler med 4 mdr????

Har en dreng som bare ikke bliver ordenlig mæt længere af brystmælk...

Anbefalingen er 6 mdr. og kun 4 mdr. i nødstilfælde hvis barnet f.eks ikke tager på eller taber sig.

Hvorfor tror du ikke at dit barn bliver mæt nok? Taber han sig? Græder han konstant? Eller vil han bare lægges til ofte? Hvis det er sidstnævnte behøver det slet ikke at betyde at han ikke bliver mæt. Som andre også skriver, er der et naturligt appetitspring på det tidspunkt. Det er også meget normalt at babyer begynder at vågne oftere om natten ved 3-4 mdr. - ikke fordi de sulter, men fordi de udvikler sig i rivende fart på det tidspunkt. Brystet betyder trøst og tryghed.

Der er mange der starter for tidligt på fast føde fordi de misforstår babys signaler eller gerne vil have deres nattesøvn tilbage, og det er synd.

Du risikerer at din dreng får maveproblemer og/eller udvikler allergier senere i sit liv hvis du starter før han er klar.

Hvis du skal noget som helst, vil jeg klart anbefale at prøve med MME inden du prøver vælling. Der er mere næring i MME og det mætter bedre. Men det bedste er bare at fortsætte med at amme så meget som baby efterspørger.

Anmeld

31. oktober 2012

TeamRocket

Er det ikke noget med at ammebørn er klar til grød senere end mme børn er? For så ville jeg ikke turde starte med grød uden at hører sp om det først. Mine børn fik mme i flaske og måtte få grød fra 4 mdr af i følge sp- men mener hun sagde at ammebørn ikke er klar så hurtigt. Ellers kan du jo evt supplere med mme? Det mætter måske bedre. Men ja spørg sp:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.