Jeg skriver anno da jeg ikke vil risikere at blive "opdaget" af hverken kæreste eller veninden.
Det ligger sådan at jeg har denne her bedste veninde. Vi har været uadskillelige i 14 år...
Da det så sker at jeg bliver gravid er jeg rigtig meget i tvivl om hvem jeg skal fortælle det til og hvornår. Jeg beslutter ikke at sige det til nogen udover kæresten.
Lidt efter lidt siger jeg det til en god kolleaga, fordi jeg ser hende hver dag og har det rigtig godt sammen med hende...
Da jeg så beslutter at nu er det tid til at sige det til min veninde, så virker hun helt cool med det.... Men... Hører så bare ikke fra hende i like en måned og finder herefter udaf at hun er vildt vred på mig. Det fortæller hun mig over en lang sms-samtale...
Hun føler ikke jeg har brug for hende og føler sig tilsidesat fordi jeg ikke følte mig klar til med det samme at fortælle hende om det...
Jeg forstår hende godt. Jeg ville nok også føle mig lidt til sidesat. Men på den anden side har jeg det bare sådan.... At det er mellem mig og kæresten og ikke mellem mig og kæresten og hende? Og det må man forstå? Eller hvad?
Jeg troede jo jeg skulle dele en god nyhed med hende og vi skulle være glade men hun er simpelthen så gal over det og nu har vi ikke snakket sammen i to måneder...
Er det mig der er forkert på den når jeg føler at det er mellem kæresten og jeg og vores "dejlige hemmelighed" ?
og grunden til jeg sagde det til min kollega var jo ikke (som veninden opfatter det) fordi hun er en bedre veninde, men fordi hun netop IKKE er en bedre veninde og det eneste jeg kunne overskue at dele det med, var én hvis holdning ikke kunne påvirke mig specielt meget følelsesmæssigt....
Føler mig så splittet. Savner hende jo for fanden.... og forstår hende... Men forstår fandme også mig selv og mine valg....
Hvad synes i?
Anmeld