Kindfed skriver:
Vi skal til at tage stilling til, om der skal indføres kostordning i min drengs vuggestue. Umiddelbart vil jeg ELSKE at slippe for altid at skulle have en masse slags pålæg, frugt og småbidder af forskellig art i huset, men...
Pædagogerne i hans institution virker ikke ligefrem glade for idéen - de taler faktisk rigtig skidt om kvaliteten - imens flere af forældrene synes det har fungeret godt for dem andre steder.
Hvad er jeres oplevelser? Og hvor meget mad får de?
Han er jo vant til frugt kl. 9, frokost 11.30 og eftermiddagsmad kl. 14, men bliver det så pludseligt skåret ned til kun ét måltid?
Jeg vil gerne melde ind på hvad jeg synes om madordningen - vi var med sidste gang og stemte det største NEJ vi kunne da vi fik chancen sidste gang, det gjorde hele institutionen.
Maden blev bragt udefra den var pakket dagen i forvejen og da vi blev introduseret og tvungen til madordningen første gang fik vi at vide vores børn ville få 4 varme måltider og et koldt = rugbrød. Realiteten var at ungerne fik tørt og kedeligt rugbrød 4-5 gange om ugen. Maden var som den var lavet til gamle.. det vil sige rugbrød med flædskesteg, masser af rødkål og syltet aiser.. hvor mange børnehavebørn spiser det. Men det væreste var der aldrig var nok. Min datter grov åd i hendes eftermiddagsmad som vi stadig skulle smøre og var altid sulten og det samme oplevede de andre forældre.
Denne gang gider jeg slet ikke sætte mig ind i det for ordningen var så ringe sidste gang at jeg gerne smør de madpakker selv.
Jeg arbejder selv et sted hvor vi har køkkendame der laver det lækreste mad til ungerne hver dag og var det, det der var tilbuddet sagde jeg JA, men denne ordning med vakumpakket mad til mine unger, nej tak
Anmeld