Kostordning i vuggestuen, Århusområdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Kindfed

Vi skal til at tage stilling til, om der skal indføres kostordning i min drengs vuggestue. Umiddelbart vil jeg ELSKE at slippe for altid at skulle have en masse slags pålæg, frugt og småbidder af forskellig art i huset, men...
Pædagogerne i hans institution virker ikke ligefrem glade for idéen - de taler faktisk rigtig skidt om kvaliteten - imens flere af forældrene synes det har fungeret godt for dem andre steder.

Hvad er jeres oplevelser? Og hvor meget mad får de?
Han er jo vant til frugt kl. 9, frokost 11.30 og eftermiddagsmad kl. 14, men bliver det så pludseligt skåret ned til kun ét måltid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

twinny

altså jeg elsker vores madordning. De får alt slags mad og rigtig lækkert mad. Men de har også ansat en der kun går i køkkenet.

Men det er også meget fællesskabes, hvor de sidder og kan snakke om maden.

Her får de også tre om dagen.

Hvis vi stemmer nej, skal vi selv have med til 1 måltid og to gange snack.

Her bliver der ihvertfald stemt JA.... Men har I ikke fået smagsprøver?

så kan du selv bedømme kvaliteten.

Anmeld

30. oktober 2012

FruStolpe

Kindfed skriver:

Vi skal til at tage stilling til, om der skal indføres kostordning i min drengs vuggestue. Umiddelbart vil jeg ELSKE at slippe for altid at skulle have en masse slags pålæg, frugt og småbidder af forskellig art i huset, men...
Pædagogerne i hans institution virker ikke ligefrem glade for idéen - de taler faktisk rigtig skidt om kvaliteten - imens flere af forældrene synes det har fungeret godt for dem andre steder.

Han er jo vant til frugt kl. 9, frokost 11.30 og eftermiddagsmad kl. 14, men bliver det så pludseligt skåret ned til kun ét måltid?

Nu kommer vi IKKE fra århusområdet.

Men vil da gerne gi min mening med

Vi har madordning i vores vuggestue, og det er incl. morgenmad, formiddagsmad, frokost, og eftermiddagsmad.

Det er helt super mad, varieret, sundt og vi har nul sukker. Ville aldrig vælge det fra.

Skal måske lige sige at vores institution er privat, så ved ikke om det har en betydning.

Anmeld

30. oktober 2012

Kindfed

twinny skriver:

altså jeg elsker vores madordning. De får alt slags mad og rigtig lækkert mad. Men de har også ansat en der kun går i køkkenet.

Men det er også meget fællesskabes, hvor de sidder og kan snakke om maden.

Her får de også tre om dagen.

Hvis vi stemmer nej, skal vi selv have med til 1 måltid og to gange snack.

Her bliver der ihvertfald stemt JA.... Men har I ikke fået smagsprøver?

så kan du selv bedømme kvaliteten.

Nej, ingen smagsprøver. Det er egentlig også dårlig information, vi har fået. Kun et link til kommunens hjemmeside, som jeg da er blevet lidt klogere af, men ikke meget. Det er jo også derfor, jeg bliver helt i tvivl

Anmeld

30. oktober 2012

annec

Kindfed skriver:

Nu arbejder jeg selv i en vuggestue, og der får de følgende

- kl 08.30 bolle + frugt 

- 10.45 varm mad (rugbrød en gang i ugen) 

- når de vågner bolle + frugt

16.00 knækbrød eller andet slags brød D:-)

Anmeld

30. oktober 2012

Kindfed

FruStolpe skriver:

Nu kommer vi IKKE fra århusområdet.

Men vil da gerne gi min mening med

Vi har madordning i vores vuggestue, og det er incl. morgenmad, formiddagsmad, frokost, og eftermiddagsmad.

Det er helt super mad, varieret, sundt og vi har nul sukker. Ville aldrig vælge det fra.

Skal måske lige sige at vores institution er privat, så ved ikke om det har en betydning.

Se, det lyder jo virkelig optimalt for alle, men jeg tror desværre, at det netop har (eller i hvert fald kan have) stor betydning, at det er privat.

Anmeld

30. oktober 2012

Frøken J.

Kindfed skriver:

Det vi har fået at vide er, at det kun drejer sig om måltidet ved 11-tiden, så man vil skulle have 14-måltidet med som sædvanligt. Derudover er der så mange nedskæringer, at udgifterne til køkkenpersonale der kan håndtere maden vil betyde en forværring af nomeringen, da man vil skulle skære ned på de ansatte, som har deres omgang med børnene. Jeg er imod - Det tager ikke et øjeblik at lave madpakke til vores datter, så det gør jeg gerne, for at normeringen ikke forværres.

Anmeld

30. oktober 2012

Kindfed

Frøken J. skriver:

Det vi har fået at vide er, at det kun drejer sig om måltidet ved 11-tiden, så man vil skulle have 14-måltidet med som sædvanligt. Derudover er der så mange nedskæringer, at udgifterne til køkkenpersonale der kan håndtere maden vil betyde en forværring af nomeringen, da man vil skulle skære ned på de ansatte, som har deres omgang med børnene. Jeg er imod - Det tager ikke et øjeblik at lave madpakke til vores datter, så det gør jeg gerne, for at normeringen ikke forværres.

Det med normeringen har jeg også hørt rygter om. Det står der så sjovt nok ikke noget om på kommunens hjemmeside
Det jeg ellers hæfter mig ved er, at det jo åbenbart har været en god oplevelse for de forældre, der har haft deres børn i andre institutioner. Og det er sgu et stort valg at træffe, når det gælder for to år, for jeg smører også gerne madpakker, hvis alternativet er dårligere.

Anmeld

30. oktober 2012

Frøken J.

Kindfed skriver:

Det med normeringen har jeg også hørt rygter om. Det står der så sjovt nok ikke noget om på kommunens hjemmeside
Det jeg ellers hæfter mig ved er, at det jo åbenbart har været en god oplevelse for de forældre, der har haft deres børn i andre institutioner. Og det er sgu et stort valg at træffe, når det gælder for to år, for jeg smører også gerne madpakker, hvis alternativet er dårligere.

Jeg er ikke i tvivl om, at selve maden sikkert er god. Vi havde søgt plads i en med kostordningen, og maden var super lækker, men jeg tror også der er forskelle på vuggestue og økonomien. Den første vi søgte havde fx ikke så mange børn eller pædagoger for den sags skyld, så jeg tror de fint har råd til madmor, men den ROse er kommet i er noget større.

Dertil skal også siges, at kommunen (eller er det regeringen?) har besluttet der skal spares mange tusinde kroner på børnepasningsområdet i Århus. Der var blevet bevilget en større sum penge sidste år til at forbedre nomeringen, de bliver nu taget væk igen i besparelserne PLUS der skal tages endnu mere end dét! Så jeg vil ikke sige ja til sådan et initiativ, når der i forvejen er nedskæringer

Anmeld

30. oktober 2012

Ellie79

Kindfed skriver:

Jeg vil gerne melde ind på hvad jeg synes om madordningen - vi var med sidste gang og stemte det største NEJ vi kunne da vi fik chancen sidste gang, det gjorde hele institutionen.

Maden blev bragt udefra den var pakket dagen i forvejen og da vi blev introduseret og tvungen til madordningen første gang fik vi at vide vores børn ville få 4 varme måltider og et koldt = rugbrød. Realiteten var at ungerne fik tørt og kedeligt rugbrød 4-5 gange om ugen. Maden var som den var lavet til gamle.. det vil sige rugbrød med flædskesteg, masser af rødkål og syltet aiser.. hvor mange børnehavebørn spiser det. Men det væreste var der aldrig var nok. Min datter grov åd i hendes eftermiddagsmad som vi stadig skulle smøre og var altid sulten og det samme oplevede de andre forældre.

Denne gang gider jeg slet ikke sætte mig ind i det for ordningen var så ringe sidste gang at jeg gerne smør de madpakker selv.

Jeg arbejder selv et sted hvor vi har køkkendame der laver det lækreste mad til ungerne hver dag og var det, det der var tilbuddet sagde jeg JA, men denne ordning med vakumpakket mad til mine unger, nej tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.