Kan man skifte til en anden læge i samme lægepraksis??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Leneur

Jeg har altid valgt den kvindelige læge, da de tidligere var en af hvert køn og den mandlige ikke var meget bevendt. Kvinden og jeg har nu ikke haft særlig god kemi og hun har ikke lyttet til mig når jeg kom med noget. Nu er manden så skiftet ud med en anden kvindelig læge og hende har jeg været inde ved et par gange, når den anden ikke havde tid og hun lytter til mig og får sat nogle ting i værk som den anden ikke gjorde, så kan jeg være ligeglad og vælge hende selvom den anden jo kan se når vi kommer at det ikke er hende vi skal ind til???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Muhmi

Jeg har altid valgt den kvindelige læge, da de tidligere var en af hvert køn og den mandlige ikke var meget bevendt. Kvinden og jeg har nu ikke haft særlig god kemi og hun har ikke lyttet til mig når jeg kom med noget. Nu er manden så skiftet ud med en anden kvindelig læge og hende har jeg været inde ved et par gange, når den anden ikke havde tid og hun lytter til mig og får sat nogle ting i værk som den anden ikke gjorde, så kan jeg være ligeglad og vælge hende selvom den anden jo kan se når vi kommer at det ikke er hende vi skal ind til???

Ja selvfølgelig.. Kemien skal være i orden patient og læge imellem ellers fungerer samarbejdet jo ikke... Man kan også frit vælge en anden ledig læge på sygehuset hvis man ikke kan fungere sammen med den man har fået tildelt, men man skal ikke regne med at der er en anden ledig læge

Anmeld

30. oktober 2012

Leneur

Muhmi skriver:

Ja selvfølgelig.. Kemien skal være i orden patient og læge imellem ellers fungerer samarbejdet jo ikke... Man kan også frit vælge en anden ledig læge på sygehuset hvis man ikke kan fungere sammen med den man har fået tildelt, men man skal ikke regne med at der er en anden ledig læge

Ok og tak for svar.

Anmeld

30. oktober 2012

pussekat

Leneur skriver:

hejsa

ja det kan du jeg her en mand til læge og de andet er en  kvindelige og hende kan jeg ikke med bliv  vis jeg skal ind til hende

Anmeld

30. oktober 2012

Miss Kat

Det kan du sagtens. Det er vigtigt, du føler tillid til din læge og det vil hverken være første eller sidste gang, hun oplever det ske, hvis du vælger at skifte til en anden læge pga. dårlig kemi.

Vi er jo allesammen bare mennesker og nogle mennesker kommunikerer bedre sammen end andre, det er der ikke noget galt i. Men jeg forstår godt, hvorfor du spørger, det er helt naturligt og et godt karaktertræk at du er bekymret for at komme til at såre  en anden, men det vil ikke ske.

Det eneste, der kan forhindre dette, er at den anden læge ikke tager imod flere patienter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.