Pladevat i grydelapper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.233 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

mariamiss6

Okay, jeg ved Thermium er det smarteste at bruge imellem to lag, når man hækler grydelapper... Men, det har jeg ikke lige ved hånden... Mon Pladevat kan være "lige" så godt? Og i så fald hvor tykt et lag mon?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

grinny

jeg åbnede et par gamle den anden dag som min gudmor en gang har syet, de skulle have en ny omgang stof, det var med poadevat - og har aldrig brændt mig

Anmeld

30. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er vist noget med at pladevat ka smelte ved for høje temprature. Det var i hvert fald det min søde veninde bildte mig ind. Vh stine

Anmeld

30. oktober 2012

helle85

mariamiss6 skriver:

Okay, jeg ved Thermium er det smarteste at bruge imellem to lag, når man hækler grydelapper... Men, det har jeg ikke lige ved hånden... Mon Pladevat kan være "lige" så godt? Og i så fald hvor tykt et lag mon?

dengang jeg gik i skole der sye vi dem med plade vat og de var fine nok.

men de grydelapper som jeg hækler holder brænder man sig ikke igennem (bare lige en oplysning så du ved at det ikke altid man er nød til at putte vat inden i )

Anmeld

30. oktober 2012

roenlund

helle85 skriver:

men de grydelapper som jeg hækler holder brænder man sig ikke igennem (bare lige en oplysning så du ved at det ikke altid man er nød til at putte vat inden i )

hvad garn bruger du of hvad str nål for mine bliver alt for tynde

Anmeld

30. oktober 2012

Dinna88

Hvor mange lag laver du?
Herhjemme er der intet imellem, og man brænder sig ikke! Der er en lap lavet med stangmasker, alm. bomuldsgarn, og så er der hæklet to lapper med mønster (som ikke ligefrem hjælper til med at holde varmen væk, da det er et luftigt mønster)  der siden på hver sin side 

Anmeld

30. oktober 2012

helle85

roenlund skriver:

hvad garn bruger du of hvad str nål for mine bliver alt for tynde

jeg laver sådan nogen her .

de er hæklet i bomuld med pind 2,5
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. oktober 2012

roenlund

helle85 skriver:

jeg laver sådan nogen her .

de er hæklet i bomuld med pind 2,5

TAK

Anmeld

30. oktober 2012

mariamiss6

helle85 skriver:

Jeg laver de her http://lutteridyl.blogspot.dk/2012/08/opskrift-pa-hklede-grydelapper-med.html, fra lutter idyl lige nu. 

De er egentlig ret tykke, og samtidig jo i to lag, hvor det ene lag er boblemønster. Så de er i sig selv ret kraftige....

Samtidig har jeg hæklet mine i 8/8 bomuld (ikke 8/16) med en nål nummer 4...

Jeg er godt klar over man ikke ville brænde sig på et låg fra en gryde, med disse her... Men hvad med et fad der måske har stået en time i ovnen, på 150* eller mere?

Anmeld

30. oktober 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Hvor mange lag laver du?
Herhjemme er der intet imellem, og man brænder sig ikke! Der er en lap lavet med stangmasker, alm. bomuldsgarn, og så er der hæklet to lapper med mønster (som ikke ligefrem hjælper til med at holde varmen væk, da det er et luftigt mønster)  der siden på hver sin side 

disse.. Dog af bomuld 8/8 og nål 4.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.