hjælp til super billigt mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

hej piger.
jeg vælger og være ano da jeg er lidt flov over vi ikke kan få budgettet til at hænge ordentligt sammen.

så vi har stort set levet af kylling og kartofler m. forskellig sovs. i snart en mdr. og det hænger mig sgu lidt ud af halsen efter hånden.

så kom med jeres super billige retter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Ploffer

Anonym skriver:

hej piger.
jeg vælger og være ano da jeg er lidt flov over vi ikke kan få budgettet til at hænge ordentligt sammen.

så vi har stort set levet af kylling og kartofler m. forskellig sovs. i snart en mdr. og det hænger mig sgu lidt ud af halsen efter hånden.

så kom med jeres super billige retter?

Risengrød og grød i det hele taget

Grøntsagssupper

Rugbrød med pålæg

Æggekage

Stegte ris med evt. Rester af kød og de grøntsager man har liggende

Pasta med grøntsager

Anmeld

29. oktober 2012

aarhusmor

Tomatsuppe (bouillon, dåsetomater og lidt pasta)

Risvandgrød

kartoffelfrikadeller

gulerodsalat

Rød peber fyldt med ris(kogte) og krydderier

Løgsuppe

Øllebrød

Anmeld

30. oktober 2012

Weber

minestrone suppe (kan laves af grøntsagsrester og bacon)

Spaghetti og kødsovs

Anmeld

30. oktober 2012

LouiseRH

Brændende kærlighed
Suppe

Anmeld

30. oktober 2012

Jemion

Jeg gør det at jeg går i fakta kl 08 når de åbner også køber jeg en masse pakker kød de har sat ned i pris pga sidste salgs dag også fylder jeg ellers fryseren  Det har vi godt nok sparet meget på! 

Anmeld

30. oktober 2012

Studerendemor

Som flere nævner; grøntsagssuppe. I går fik vi græskarsuppe. 1/2 græskar, et løg og en rød peberfrugt og så en rest ris fra dagen i forvejen. Omkring 20 kr for aftensmad til 4 pers. Og så var der endda så meget til overs, at resten kom i fryseren, og kan bruges som sovs en anden dag. Vi får grøntsgassuppe en eller to gange om ugen, ærtesuppe, kartofel/porresuppe, gulerodssuppe og bager selv et brød til. Det er så billigt. Og en gang om ugen laver vi noget med bælgfrugter, fx. linsedeller, falaffel, eller kidneybønner. En pose koster under 20 kr og rækker til flere aftensmåltider. Vi køber grøntsager efter årstiden, og som kan holde længe, fx. hvidkål, knoldselleri, rødbeder, der også er grove grøntsager, som mætter meget. Vi smider stort set aldrig mad ud, har vi nogle grøntsager der er ved at blive for gamle, smider jeg det hele i en gryde med krydderurter og derefter i fryseren. Så er der til en hurtig wokret, ratatouille, lasagne osv. Smart til en travl hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.