Nææ 
Ikke andet end bare at blive ved med at tilbyde jeres mad.
VI havde også sådan en periode herhjemme, hun spiste aldrig rigtig noget aftensmad. Jeg gik så ikke med til hun fik lov til at sidde og spise noget andet mad end vi serverede til aftensmad, hun fik stadigvæk øst op og tilbudt. Dog fik hun så EFTER aftensmad (altså efter hele 'ritualet' med at spise aftensmad var overstået og hun evt havde fået bad og nattøj på) en portion havregrød eller noget i den dur. For jeg gad jo heller ikke ligefrem at stå op næste morgen kl 

fordi hun var sulten pga ingen aftensmad. Men det var vigtigt for mig at hun ikke fik blandet aftensmad sammen med at hvis hun ikke ville have det, så kunne hun bare få noget andet.
Men jeg kommer også fra en familie hvor børn og voksne spiser hvad der bliver serveret, og der er aldrig blevet lavet decideret 'børne' og 'voksen' mad, hvis du kan forstå hvad jeg mener.
Har du tænkt på om hun evt for for meget mad/snack om eftermiddagen, til slet ikke at være rigtig sulten når aftensmaden skal indtages? Den 'fejl' har jeg nemlig gjort engang, jeg tænkte ikke rigtig over at vi lige spiste et æble og nogle kiks om eftermiddagen efter vugger. Og det fylder jo ikke synderligt i min store mave, men det gør det jo i sådan en lille størrelses mave. 
ALT med børn er en fase for det meste, så bare mes inde i dit hoved 'det en fase, det en fase, det en fase' så skal det nok gå 
Anmeld