at spise med mos osv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. maj 2009

louisepigen23

Hej alle i skønne tøser

Vil bare lige høre hvornår skal man begynde at give sit barn grød osv... ikke fordi det er aktuelt for mig nu da jeg stadig ammer men det er da rart nok at vide... tiden går jo så hurtigt

Knus Louise

det var meningen der skulle stå at spise mos og ikke med mos i overskriften bare så i lige ved det hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2009

frk Jensen

Hej...

Min Marcus begyndte med at få risgrød og lidt frugtmos da han var 4 mdr. Jeg syntes at det var passende, da han ikke rigtig gad mælken. Nu er han 7 mdr og får grød, mos eller frugt til hvert måltid. Han får så NAN af kop og så kun en flaske om aftenen han kan hygge sig med. Men bliver han rigtig ked af det og er utrøstelig er det kun mor og en flaske Nan der kan bruges.

Betina..

Anmeld

31. maj 2009

louisepigen23

nåh ok så kan det jo alligevel snart blive aktuelt for mig... Marcus er nemlig snart 3 mdr.

Anmeld

31. maj 2009

linemus

Rådene lyder, at man ammer fuldt ud de første 6 mdr., hvis man kan.

Vi startede med mad, da pigerne var 5,5 mdr.

Synes du skal snakke med din SP om det. Pas på med at starte for tidligt, for maven er ikke klar til det.

- Line

Anmeld

31. maj 2009

charlottekri

jeg begyndte da min datter var ca. 4,5 - 5 mdr, for hun var / er en lille slughals, så jeg syntes at jeg efterhånden skulle aflastes lidt
jeg begyndte med at give risgrød (fra nestle) til et af måltiderne, og sørgede for at hun havde en langsom introduktion til den faste føde, da hun nu ikke var helt så gammel igen. Desuden måtte jeg gøre det "på egen hånd" for det var lige midt i strejken hos sp....  kunne godt have brugt lidt råd og vejledning, emn det gik nu det hele

Anmeld

31. maj 2009

Diana...

Min mødregruppe var oppe og snakke mad lige inden Lucas blev 3 måneder, og der sagde vores sp at vi så småt gerne måtte begynde og lade dem smage på forskellige ting, Lucas er den yngste i gruppen og vi ventet til han var blevet de 3 måneder han har smagt agurk banan frugt mos kartoffelmos og risgrød og hirsegrød men vi er ikke begynd at bruge det som et fast måltid endnu da han ikke helt kan finde ud af at synke det endnu, men han synes det er MEGA sjovt at prøve at smage det så det fortsætter vi med alle fra min mødre gruppe er begynd på grød som fast middags måltid det er kun lucas der ikke er og de startet da deres børn var 3 1/2 måned gammel... Hende den ene fra mødregruppen hendes far er læge og fortalte at de var i gang med at forske at babyer allerede skulle starte fra de var 2 måneder gammel.

Knus Diana med Lucas som elsker at sutte på en skive agurk 

Anmeld

31. maj 2009

linemus

Her er lige et par links jeg selv har brugt rigtig meget

Alt om kost:
www.altomkost.dk/Mad_hjemme/Spaed_og_smaaboern/forside.htm

Og en bog om mad til spædbørn og småbørn - også med opskrifter i:
www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

Anmeld

31. maj 2009

Mum33

Vi begyndte også ved 4 mdr.  og det er gået godt. Held og lykke og husk kamera! Vi har det første måltid på et lille filmklip. Rigtigt sjovt at se nu da han er blevet rigitg god til det.

Anmeld

31. maj 2009

monstar99

Mikkel begyndte da han var 4mdr med et måltid risgrød om dagen nu da han blev 5mdr får han 2gange om dage.
Så putter jeg forskellig smag i grøden ellers for han frugt mos.

Han spiser ikke så meget men det gør ham mere mæt end ren ammning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.