Anonym skriver:
Jeg er bare nærmest ved at bryde helt sammen 
Jeg er 19 år gammel, jeg bor sammen med min kæreste gennem 3 år og vi prøver jo at få børn. Jeg har i forvejen en uddannelse men de kræver ret meget erfaring før man kan få job og ja, det har jeg jo så ikke når jeg først blevet uddannet for et halvt års tid siden. Jeg valgte så at starte på HF og det er sådan set ikke fordi jeg ikke kan følge med osv.. Men vågner bare op hver dag med den følelse at jeg har lyst til at hyle over at skulle afsted..
Jeg har intet tid til min kæreste eller noget.. Jeg skal bruge 2 timer på lektier om dagen.. Når jeg i forvejen først er hjemme kl 17. Næsten 2 afleveringer om ugen, alene i denne uge har jeg 4.
(Matematik aflevering, tværfaglig rapport som dækker over kemi, biologi og geografi, jeg skal klippe en film sammen til mediefag og så skal jeg have læst en roman og skrive en rapport om det til dansk) Jeg har også mad dag i hverdagene, jeg skal gøre rent og lave madpakke og det hele + at jeg mandag, onsdag og fredag går til fitness efter skole fordi jeg mistænker min overvægt for at der ikke er sket noget på baby fronten endnu. Onsdag og torsdag går jeg til dans som jeg er meget glad for og jeg er pt. ved at blive oplært til hjælpeinstruktør.
Jeg får kun 2500 kr i SU og det betyder uendeligt mange skænderier med kæresten omkring penge.. Han er lærling ude på en gård og han har rigtig mange overarbejdstimer og ja, han tjener en god portion penge hjem men det betyder også at han må klare mange af regningerne selv, fordi jeg ikke har nok.
Jeg er bare rigtig ked og led over min situation. Jeg har prøvet at snakke med min veninde om det, men det føles lidt som om hun prøver at "tvinge" mig til at blive fordi hun også selv er der.. Så jeg føler ikke hun forstår min situation og hvordan jeg har det med det hele..
Men hvad skal jeg gøre? Bide tænderne sammen og blive hængende? Eller skal jeg gå på dagpenge indtil jeg kan finde en mindre krævende skolegang såsom HG eller lignende?
Ja undskyld, men jeg syntes det er noget mærkelig noget

Du får kun 2500 i SU, men du vælger at bruge mange af pengene på fitness og dans - du kan dyrke fitness ude i naturen, man kan få dvd'er til at lave det derhjemme osv osv 
Tror ikke man kan få dagpenge hvis det er selvforskyldt af man er ledig, men man kan godt få kontanthjælp i hvert fald, men så bliver du jo bare igen sendt ud i noget fra klokken 8-15 eller sådan noget.
Tid hænger ikke på træerne og du bliver nu nok nødt til at prioritere, for det lader ikke til at du at kan det hele, og du skal da også passe på at du ikke får stress fordi så sker der da nok slet ikke noget på babyfronten - når det så er sagt så forstår jeg ikke hvor babysnakken kommer fra?
Du siger selv at i ingen penge har og du har ingen tid - hvordan vil i så tage jer af en baby?
Syntes da samtidig det er synd at du direkte vil tage en uddannelse baseret på at det er nemt og knap så tidskrævende - du skal da bruge den uddannelse resten af livet
jeg ville hade at have taget en uddannelse jeg i bund og grund egentligt ikke ville have 
Måske du skulle tage en lang snak med din kæreste
I har da i hvert fald nogle ting der lige skal findes ud af, inden i begynder på et projekt man ikke man kan ændre mening om (baby)