Børneværelse - opbevaring af tøj/legesager...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.341 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

birthee

Vi er ved at lave værelser til børnene, og skal jo så finde ud af hvordan de skal indrettes... 

1. Hvad har du dit barns tøj i? (skab/kommode/andet)?
  2. Hvordan opbevarer du dit barns legetøj?
  3. Hvor gammel er dit barn?

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

An&Jo

birthee skriver:

Vi er ved at lave værelser til børnene, og skal jo så finde ud af hvordan de skal indrettes... 

Mvh. Birthe

Vi har to drenge på 2 og 4 år

Ham på 2 har en kommode til hans tøj da den ikke fylder så meget i forhold til et skab og hans værelse er ikke det største.. så har han kuber fra Sebra på den ene væg til opbevaring af de ting der betyder noget og derfor ikke skal leges med..
På den modsatte væg har en 2x 4 rums rumdelere til legetøjet, og i nogen af rumene er der kasser til småtingene og ellers står det fint sat op derinde, vi rydder så op hver dag, midt på gulvet har han et rundt hæklet tæppe med et bord ovenpå og 3 taburet stole omkring..

Ham på 4 år har et skab inde på hans værelse til tøj, og vi bruger det så også til lidt opbevaring af vores overflødige ting.. Han har Så en stor voksen seng fordi han ønskede sig en seng til store drenge, og på den modsatte væg har han som den lille to rumdelere til at hænge til alt legetøjet og det er sat op på samme måde som inde ved den lille, med småting i kasser og ellers står det i system, også her rydder vi op hver aften..
han har ydermere et skrivebord med stol og et legetæppe midt på gulvet..

Vil meget gerne lægge billeder ind når jeg kommer hjem, men sidder ved skolens computer lige nu så kan ikke lige overføre de billeder jeg har..

Anmeld

29. oktober 2012

birthee

An&Jo skriver:

Vi har to drenge på 2 og 4 år

Ham på 2 har en kommode til hans tøj da den ikke fylder så meget i forhold til et skab og hans værelse er ikke det største.. så har han kuber fra Sebra på den ene væg til opbevaring af de ting der betyder noget og derfor ikke skal leges med..
På den modsatte væg har en 2x 4 rums rumdelere til legetøjet, og i nogen af rumene er der kasser til småtingene og ellers står det fint sat op derinde, vi rydder så op hver dag, midt på gulvet har han et rundt hæklet tæppe med et bord ovenpå og 3 taburet stole omkring..

Ham på 4 år har et skab inde på hans værelse til tøj, og vi bruger det så også til lidt opbevaring af vores overflødige ting.. Han har Så en stor voksen seng fordi han ønskede sig en seng til store drenge, og på den modsatte væg har han som den lille to rumdelere til at hænge til alt legetøjet og det er sat op på samme måde som inde ved den lille, med småting i kasser og ellers står det i system, også her rydder vi op hver aften..
han har ydermere et skrivebord med stol og et legetæppe midt på gulvet..

Vil meget gerne lægge billeder ind når jeg kommer hjem, men sidder ved skolens computer lige nu så kan ikke lige overføre de billeder jeg har..

Det lyder lidt som det jeg havde tænkt mig - men vil da rigtig gerne se billeder, hvis du har mulighed for at ligge dem ind senere 

Anmeld

29. oktober 2012

An&Jo

birthee skriver:

Det lyder lidt som det jeg havde tænkt mig - men vil da rigtig gerne se billeder, hvis du har mulighed for at ligge dem ind senere 

jeg ligger dem ind til dig her sidst på eftermiddagen..

Eller også skulle jeg lige se om jeg kan få det til at fungere på telefonen..

Anmeld

29. oktober 2012

serinasmor

birthee skriver:

Mvh. Birthe

serina har denne kommode til tøj - af den simple årsag at vi havde den i forvejen ... den indeholder ALT hendes tøj og fordi den er forholdsvis høj fylder den ikke så meget i rummet ... før vi flyttede havde hun denne bare med sorte skuffer... men hun har fået et lidt mindre værelse og den fylder derfor for meget ... så nu har vi byttet dem rundt og sidst nævnte er nu vores i stuen - hvor førstnævnte var vores i stuen før  

Så har hun en reol med klodskasser til legetøj (se billedet nedenfor) .. klodskasserne er fra bilka i en fin frisk farveharmoni ... reolen er fra Harald Nyborg ... kasserne gør faktisk at hun selv kan rydde op fordi det bliver overskueligt for hende ... hun har haft den siden hun var 6 mdr (ca) ... ud over det har hun en lille " rumdeler-reol" til bøger, musikinstrumenter, spil og puslespil ... Jeg ville gerne have fundet en tallerkenrække til bøger til hende .. men det lod sig ikke gøre .. rumdelerreolen havde vi i forvejen og brugte den ikke efter vi flyttede .. desuden har hun mange flere bøger end hvad ville kunne være i en tallerkenrække .. så reolen fungerer udemærket

Serina bliver 3 til januar

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. oktober 2012

birthee

serinasmor skriver:

serina har denne kommode til tøj - af den simple årsag at vi havde den i forvejen ... den indeholder ALT hendes tøj og fordi den er forholdsvis høj fylder den ikke så meget i rummet ... før vi flyttede havde hun denne bare med sorte skuffer... men hun har fået et lidt mindre værelse og den fylder derfor for meget ... så nu har vi byttet dem rundt og sidst nævnte er nu vores i stuen - hvor førstnævnte var vores i stuen før  

Så har hun en reol med klodskasser til legetøj (se billedet nedenfor) .. klodskasserne er fra bilka i en fin frisk farveharmoni ... reolen er fra Harald Nyborg ... kasserne gør faktisk at hun selv kan rydde op fordi det bliver overskueligt for hende ... hun har haft den siden hun var 6 mdr (ca) ... ud over det har hun en lille " rumdeler-reol" til bøger, musikinstrumenter, spil og puslespil ... Jeg ville gerne have fundet en tallerkenrække til bøger til hende .. men det lod sig ikke gøre .. rumdelerreolen havde vi i forvejen og brugte den ikke efter vi flyttede .. desuden har hun mange flere bøger end hvad ville kunne være i en tallerkenrække .. så reolen fungerer udemærket

Serina bliver 3 til januar

Tusind tak for svar og billeder... Dejligt at se forslag til både kommode og opbevaring 

Anmeld

29. oktober 2012

JustMe

Vi har den rumdeler-reol fra Ikea, som "birthee" henviser til. Får hun meget mere legetøj, udvider vi nok med en mere. Derudover har hun et tredørs-klædeskab fra JYSK til kjoler, kasser og øvrig opbevaring. Vi klæder på uden på puslebordet, så der har vi basistøjet i kurve tæt på puslebordet.

Anmeld

29. oktober 2012

An&Jo

her får du billeder af vores værelser herhjemme

De 4 første er fra den mindstes på 2 års værelse, og de sidste 4 er fra den stores på 4 års værelse..

Anmeld

29. oktober 2012

PernilleogLouis

Min dreng er 4,5 - sætter lige billeder ind Hans værelse er 2 gange 4 meter så ikke meget plads

Anmeld

29. oktober 2012

LBK

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Min datter er snart to år.

Hendes tøj opbevares i et hvidt klædeskab på hendes eget værlse.

Hendes legetøj opbevares i to reoler (en stor og en lille) hvor alle ting kan stå fremme og hvor hun kan se det hele. Det hun evt kan ødelægge står på de øverste hylder så hun skal spørge om hjælpe til at få det ned fra hylderne. 

Små-ting ligger i små kurve som står på reolerne. Hun kan se alt sit legetøj. Det synes vi er rart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.