muligvis KS :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Har netop til morgen fået en grim besked - skal muligvis have KS

Jeg er dybt ulykkelig... Det "eneste" jeg kan gøre for at undgå det er hvis barnet er under 4 kg - da mine andre fødsler har gået galt fordi barnet har været større end de 4 kg og derfor ikke har kunne komme igennem mine fødselsveje.

Hvordan undgår jeg at barnet bliver SÅ stort? Kan man få noget diætist så man også sikre sig at barnet får alt hvad det trænger til??

Blev SÅ ked af det - men magter heller ikke et fødselsforløb der skal gå galt igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Har netop til morgen fået en grim besked - skal muligvis have KS

Jeg er dybt ulykkelig... Det "eneste" jeg kan gøre for at undgå det er hvis barnet er under 4 kg - da mine andre fødsler har gået galt fordi barnet har været større end de 4 kg og derfor ikke har kunne komme igennem mine fødselsveje.

Hvordan undgår jeg at barnet bliver SÅ stort? Kan man få noget diætist så man også sikre sig at barnet får alt hvad det trænger til??

Blev SÅ ked af det - men magter heller ikke et fødselsforløb der skal gå galt igen.

Det kan og skal(!) du ikke undgå, dit barn skal have den vægt den nu skal have og så må du (undskyld) se at få samlet dig sammen og komme videre.

Det lyder slemt det jeg siger, men lægerne sætter dig ikke til et KS medmindre de vurderer det er det der skal til for at få dig sikkert igennem.

Anmeld

29. oktober 2012

Nemesis

du kan ikke forhindre barnet i at tage den næring det nu engang selv tager.

Der er også nogle som bare er disponeret for store børn og nogle der får små.

Selv får jeg små og kan alligevel ikke finde ud af at føde dem..eller min krop kan ikke, så jeg har kun fået kejsersnit - alle 3 gange.

Der er stor forskel på hvordan man oplever det. Jeg har haft 3 forskellige oplevelser.

Hvis det ender med kejsersnit, så sæt dig ned med din jordmoder og lav en liste over hvad du er bange for, hvad du ønsker skal ske så du ved at alt er forberedt. Med et planlagt kejsersnit er alt også i et roligt tempo.

Skriv at du fx. gerne vil have baby bliver lagt på maven og kravler op når du kommer på opvågningen. At selve efterfødselsforløbet bliver genskabt så meget som muligt som havde det været en vaginal fødsel.

Få snakket igennem hvad det er du er bekymret for så de kan tage højde for det.

Går ud fra du skal have ks med rygmarvsbedøvelse og at far sidder ved siden af dig og så holder han jo barnet imens du bliver sat sammen igen. så i begge kan sidde og nyde baby.

Fordelen ved ks er..at hvis man nu ønsker at blive steriliseret så kan det klares samtidig :-)

:-) Sisse

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Det kan og skal(!) du ikke undgå, dit barn skal have den vægt den nu skal have og så må du (undskyld) se at få samlet dig sammen og komme videre.

Det lyder slemt det jeg siger, men lægerne sætter dig ikke til et KS medmindre de vurderer det er det der skal til for at få dig sikkert igennem.

Jeg skal "kun" have KS hvis barnet er så stort igen.. Men at det er op til fødselslægen at vurdere om der er andre alternativer for at undgå det her KS.

Anmeld

29. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror desvære ik du ka gøre så meget for at baby ik bliver for stor, da den jo tager det den ska bruge fra din krop, lige meget hvor meget du spiser eller feks ik spiser. 

Men så længe du spiser fornuftigt, godt med grønt osv, så har du jo gjort hva du kunne! 

Og sku det ende med kejsersnit, så ka jeg fortælle at jeg var hurtiger på benene efter mit kejsersnit, end denne gang hvor jeg fødte normalt! Vh stine

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

du kan ikke forhindre barnet i at tage den næring det nu engang selv tager.

Der er også nogle som bare er disponeret for store børn og nogle der får små.

Selv får jeg små og kan alligevel ikke finde ud af at føde dem..eller min krop kan ikke, så jeg har kun fået kejsersnit - alle 3 gange.

Der er stor forskel på hvordan man oplever det. Jeg har haft 3 forskellige oplevelser.

Hvis det ender med kejsersnit, så sæt dig ned med din jordmoder og lav en liste over hvad du er bange for, hvad du ønsker skal ske så du ved at alt er forberedt. Med et planlagt kejsersnit er alt også i et roligt tempo.

Skriv at du fx. gerne vil have baby bliver lagt på maven og kravler op når du kommer på opvågningen. At selve efterfødselsforløbet bliver genskabt så meget som muligt som havde det været en vaginal fødsel.

Få snakket igennem hvad det er du er bekymret for så de kan tage højde for det.

Går ud fra du skal have ks med rygmarvsbedøvelse og at far sidder ved siden af dig og så holder han jo barnet imens du bliver sat sammen igen. så i begge kan sidde og nyde baby.

Fordelen ved ks er..at hvis man nu ønsker at blive steriliseret så kan det klares samtidig :-)

:-) Sisse

Nå, kan det klares samtidig? Smart egentlig.,

Jeg tænker at barnets str jo nok alligevel også har en smule betydning af hvordan man lever under graviditeten, hvis man lever af junk så må barnet vel blive større end hvis man lever af kylling og grøntsager?
På den måde tænker jeg at en rigtig kost (der selvfølgelig har den nærrig barnet har brug for) kan være med i hvor stort barnet ender med at være=

Jeg er pisse bange for at skulle have KS, alt i alt pisse bange for begge alternativer. Hvi sjeg skal føde selv frygter jeg alt går galt igen, hvis det er KS - uha jeg er så bange for nåle, og tanken om at de skal skærer i mig, smerter bagefter. Hvem klipper navlestregen? -det kunne min kæreste ikke sidst fordi vores barn blev taget hurtigt væk for at komme i behandling og vi har selvfølgelig et meget stort ønske om at han skal klippe den denne gang, da det er vores sidste barn. Jeg er bare bange for det hele der er forbundet med KS...

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Tror desvære ik du ka gøre så meget for at baby ik bliver for stor, da den jo tager det den ska bruge fra din krop, lige meget hvor meget du spiser eller feks ik spiser. 

Men så længe du spiser fornuftigt, godt med grønt osv, så har du jo gjort hva du kunne! 

Og sku det ende med kejsersnit, så ka jeg fortælle at jeg var hurtiger på benene efter mit kejsersnit, end denne gang hvor jeg fødte normalt! Vh stine

okay jeg har bare ikke lyst til at nogen skal skærer i mig..

Anmeld

29. oktober 2012

baby012

Kæmpe Til dig 

Uha en grim besked  

uanset hvad, så vil din baby tage på .. Men du kan påvirke det ved st spise sundt. andet er der ikke at gøre ved det.. Og så er det bare med at krydse finger  

men det er godt de er OBS på vægten, jeg har en veninde som lige har født (viginalt) på 5 kg. :O 

de havde skønnet drengen til at veje 3400 .. Han var desuden 58 cm lang.. Og tror at hun ville ønske hun havde fået kejsersnit .. 

Anmeld

29. oktober 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Nå, kan det klares samtidig? Smart egentlig.,

Jeg tænker at barnets str jo nok alligevel også har en smule betydning af hvordan man lever under graviditeten, hvis man lever af junk så må barnet vel blive større end hvis man lever af kylling og grøntsager?
På den måde tænker jeg at en rigtig kost (der selvfølgelig har den nærrig barnet har brug for) kan være med i hvor stort barnet ender med at være=

Jeg er pisse bange for at skulle have KS, alt i alt pisse bange for begge alternativer. Hvi sjeg skal føde selv frygter jeg alt går galt igen, hvis det er KS - uha jeg er så bange for nåle, og tanken om at de skal skærer i mig, smerter bagefter. Hvem klipper navlestregen? -det kunne min kæreste ikke sidst fordi vores barn blev taget hurtigt væk for at komme i behandling og vi har selvfølgelig et meget stort ønske om at han skal klippe den denne gang, da det er vores sidste barn. Jeg er bare bange for det hele der er forbundet med KS...

ja det kan klares samtidig :-) og må en bedre måde! istedet for clips som kan falde af igen bliver æggelederen klippet over og begge ender bukket hver sin vej.

Det er heller ikke fordi et kejsersnit er super rart! Men med et planlat kejsersnit så er der tid til at tage tingene med ro. Altså der er ikke den der panik agtige stemning om at nu er det NU!

Om din mand kan få lov til at klippe navlestrengen, kommer vist helt an på både lægen men også hvordan din mand har det med at se dig med maven åben..for det vil den jo altså være.

Selve ideen med at blive skåret i..ja den er da heller ikke rar, men du burde jo ikke kunne mærke noget som helst..heller ikke dine ben og det er nok den mest mærkelige følelse.

Med de fødsler du HAr været igennem må du have haft rigtig ondt bagefter, så vil næsten vove og sige at du ikek vil få mere ondt efter et ks..men det vil naturligvis gøre ondt på en anden måde.

Det er heller ikke sådan at du ikke ved hvad der sker løbende, for de fortæller dig når de gør noget og hvorfor.

Til gengæld er det overstået på max en time, frem for veer i en masse timer og så en fødsel som måske også gør hammer nas og som kræver du bliver syet og gør du ikke kan gå på toilettet 14 dage efter uden at tude.

Men al din usikkerhed kan du snakke med både jm og læge omkring så det bliver skrevet ind i din journal. du vil også med et planlagt komme og og gennemgå det hele og snakke med både sygeplejerske, narkoselæge osv osv et par dage før, så alt er klart. Den dag vil du også få det tidspunkt du skal møde på. du vil sikkert opdage i er et hold på 5-7 stykker der alle skal have pks samme dag.

:-)Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.