Anonym skriver:
Nå, kan det klares samtidig? Smart egentlig.,
Jeg tænker at barnets str jo nok alligevel også har en smule betydning af hvordan man lever under graviditeten, hvis man lever af junk så må barnet vel blive større end hvis man lever af kylling og grøntsager?
På den måde tænker jeg at en rigtig kost (der selvfølgelig har den nærrig barnet har brug for) kan være med i hvor stort barnet ender med at være=
Jeg er pisse bange for at skulle have KS, alt i alt pisse bange for begge alternativer. Hvi sjeg skal føde selv frygter jeg alt går galt igen, hvis det er KS - uha jeg er så bange for nåle, og tanken om at de skal skærer i mig, smerter bagefter. Hvem klipper navlestregen? -det kunne min kæreste ikke sidst fordi vores barn blev taget hurtigt væk for at komme i behandling og vi har selvfølgelig et meget stort ønske om at han skal klippe den denne gang, da det er vores sidste barn. Jeg er bare bange for det hele der er forbundet med KS... 
ja det kan klares samtidig :-) og må en bedre måde! istedet for clips som kan falde af igen bliver æggelederen klippet over og begge ender bukket hver sin vej.
Det er heller ikke fordi et kejsersnit er super rart! Men med et planlat kejsersnit så er der tid til at tage tingene med ro. Altså der er ikke den der panik agtige stemning om at nu er det NU!
Om din mand kan få lov til at klippe navlestrengen, kommer vist helt an på både lægen men også hvordan din mand har det med at se dig med maven åben..for det vil den jo altså være.
Selve ideen med at blive skåret i..ja den er da heller ikke rar, men du burde jo ikke kunne mærke noget som helst..heller ikke dine ben og det er nok den mest mærkelige følelse.
Med de fødsler du HAr været igennem må du have haft rigtig ondt bagefter, så vil næsten vove og sige at du ikek vil få mere ondt efter et ks..men det vil naturligvis gøre ondt på en anden måde.
Det er heller ikke sådan at du ikke ved hvad der sker løbende, for de fortæller dig når de gør noget og hvorfor.
Til gengæld er det overstået på max en time, frem for veer i en masse timer og så en fødsel som måske også gør hammer nas og som kræver du bliver syet og gør du ikke kan gå på toilettet 14 dage efter uden at tude.
Men al din usikkerhed kan du snakke med både jm og læge omkring så det bliver skrevet ind i din journal. du vil også med et planlagt komme og og gennemgå det hele og snakke med både sygeplejerske, narkoselæge osv osv et par dage før, så alt er klart. Den dag vil du også få det tidspunkt du skal møde på. du vil sikkert opdage i er et hold på 5-7 stykker der alle skal have pks samme dag.
:-)Sisse