Anbefal en første sko...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

KLN

Hejsa..

Så blev det Fridas og min tur til at høre inde under denne kategori - hun blev et år i torsdags

Hun er begyndt at rejse sig meget og gå rundt om alting, men mangler helt klart balance. Jeg tænker derfor, at det kunne være en ide med de første sko.

Jeg vil derfor gerne høre, hvad I anbefaler? Jeg er også i tvivl om, hvor meget støtte der skal være i skoene. Tænker, at hvis de er for stive i det, så træner de jo ikke deres ankelmuskler - og så udsætter man vel bare processen?

Påforhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

B&J

når hun går og hun går fladt med fødderne jamen så vil jeg da gå ned i en sko handler og få et par begynder sko de støtter godt om foden...

ellers er det bedst at vente

Anmeld

29. oktober 2012

Isabella_mor

det er sundest for foden at lære at gå uden sko på til at starte med, når balancen så er der kan du begynde at give hende sko på med sål som hun så også kan gå i udenfor... 

Anmeld

29. oktober 2012

NessaXenia

Når hun kan gå fladt på fødderne og går selv minimum et par skridt vil jeg anbefale Bundgaard prewalkers..

Anmeld

29. oktober 2012

Faith

NessaXenia skriver:

Når hun kan gå fladt på fødderne og går selv minimum et par skridt vil jeg anbefale Bundgaard prewalkers..

Anmeld

2. november 2012

KLN

B&J skriver:

når hun går og hun går fladt med fødderne jamen så vil jeg da gå ned i en sko handler og få et par begynder sko de støtter godt om foden...

ellers er det bedst at vente

Så det er først når hun kan gå rigtigt, at hun skal have sko på? Det mente jeg os at have hørt. Men du ved, når ens mor, svigermor og den generation dér, bliver ved med at sige, at hun skal hav sko, kommer man jo helt i tvivl...

Anmeld

2. november 2012

B&J

KLN skriver:

Så det er først når hun kan gå rigtigt, at hun skal have sko på? Det mente jeg os at have hørt. Men du ved, når ens mor, svigermor og den generation dér, bliver ved med at sige, at hun skal hav sko, kommer man jo helt i tvivl...

jeg vil sige ja når hun kan gå rigtigt, men ja også vælte lidt for de kan jo ikke gå 100% men sådan da også de går fladt med fødderne så er hun klar ellers er det bedt de går i futter eller i strømper der kan de jo bedst øve sig

Anmeld

2. november 2012

modesty

Altså, nu har jeg været inde i 3 skobutikker og spurgt to vuggestuepædagoger, og de siger alle sammen at børnene skal have sko på når de bevæger sig meget ude, også selvom de ikke kan gå endnu. Og at støtten fra skoen kan være medvirkende til at få dem til at lære at gå, fordi de hjælper med balancen.

Jeg havde også hørt noget andet herinde, men jeg vælger at stole på de fagfolk jeg har snakket med. Og desuden ville min dreng aldrig kunne komme ud hvis han ikke havde sko på, da han kravler så aktivt at de vandtætte futter falder af hele tiden (har prøvet med 3 forskellige par).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.