Mor med et forklaringsproblem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Plysbjørnen

Min "lille" datter på 5 år fik givet mig et forklaringsproblem i dag...

Sagen er den at både hende og hendes lillebror er født ved kejsersnit, og hun har flere gange spurgt efter hvordan og hvorledes man får babyer altså hvordan de kommer ud af maven, og vi har så godt vi nu kunne forsøgt hvordan det var en fødsel gik for sig, og forklaret at man også kunne få dem ud ved at de skar hul i maven og tog dem ud...

Så i dag mens vi stod og børstede tænder sagde min datter lige pludselig meget ulykkelig at hun altså ikke ville have babyer når hun blev stor for hun ville altså ikke skæres i måsen...... 

Så måtte jeg ellers så diplomatisk jeg kunne forklare hvordan der går for sig når man føder en baby, sådan at hun ikke skulle gå og være bange for det... Aller bedst mens hendes storesøster (mandens voksne datter) kæmper for ikke at skrige af grin... hvilket gjorde det svære for mig at holde masken...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Åse

28. oktober 2012

Muffin_girl

28. oktober 2012

4kløver

Hihi.

Anmeld

28. oktober 2012

Koen.

åha de kære små hvor er hun da sød og ja det må da være blevet lidt af en forklaring

Anmeld

28. oktober 2012

Plysbjørnen

tanja. skriver:

åha de kære små hvor er hun da sød og ja det må da være blevet lidt af en forklaring

ja for man skal jo ikke skræmme de små børn alt for meget heller...

Anmeld

28. oktober 2012

Koen.

Plysbjørnen skriver:

ja for man skal jo ikke skræmme de små børn alt for meget heller...

Nej for de danner sig bare så hurtigt et billede af tingene selv

Anmeld

28. oktober 2012

Plysbjørnen

tanja. skriver:

Nej for de danner sig bare så hurtigt et billede af tingene selv

Det er nemlig det.

Anmeld

29. oktober 2012

BellaT

Ha Ha!

Jeg tør ikke engang fortælle Phillip, at de kan komme ud af andre veje end et hul i maven. Tror liiige jeg venter lidt, men tror egentligt ikke forskrækkelsen bliver mindre, jo ældre han bliver.

Anmeld

29. oktober 2012

Plysbjørnen

BellaT skriver:

Ha Ha!

Jeg tør ikke engang fortælle Phillip, at de kan komme ud af andre veje end et hul i maven. Tror liiige jeg venter lidt, men tror egentligt ikke forskrækkelsen bliver mindre, jo ældre han bliver.

Det var jeg heller ikke helt klar på, men hun var så ulykkelig over udsigten til at blive skåret i "måsen" at hun stod og græd. Det kunden mit hjerte ikke lige klare, derfor begav jeg mig ud i en forklaring hvor det var svært at bunde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.