Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

annec

Min søn har fået øjenbetændelse, og han nægter at tá de øjendråber. Han vil slet ikke, han skriger virkelig når man prøver og kniber sine øjne fuldstændig sammen.. 

Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

MortilCilas

annec skriver:

Min søn har fået øjenbetændelse, og han nægter at tá de øjendråber. Han vil slet ikke, han skriger virkelig når man prøver og kniber sine øjne fuldstændig sammen.. 

Nogen gode råd?

Jeg bruger økologisk kamille te. Jeg gør en vatrundel våd med te, også kører jeg den hen over hans øje ellers bruger jeg saltvandsdråber fra apoteket

Anmeld

28. oktober 2012

LMX

Det er ret vigtigt at han får de dråber. Det smitter aht. Jeg tror desværre bare du må lade ham skrige det sek. det tager at dryppe og så trøste ham bagefter.

Anmeld

28. oktober 2012

annec

MortilCilas skriver:

Jeg bruger økologisk kamille te. Jeg gør en vatrundel våd med te, også kører jeg den hen over hans øje ellers bruger jeg saltvandsdråber fra apoteket

Hjælper the? Hvis man kun bruger det? 

Han vil slet ikkhaneben dråber i sit øje.

Anmeld

28. oktober 2012

annec

LMX skriver:

Det er ret vigtigt at han får de dråber. Det smitter aht. Jeg tror desværre bare du må lade ham skrige det sek. det tager at dryppe og så trøste ham bagefter.

Jamen det er ikke så meget det med at skrige, han kniber sine øjne så meget sammen at selvom jeg holder ham og Thomas prøve på at åbne hans øje hjælper det ikke s:

Anmeld

28. oktober 2012

MortilCilas

annec skriver:

Hjælper the? Hvis man kun bruger det? 

Han vil slet ikkhaneben dråber i sit øje.

Det min læge der siger jeg skal bruge kamillie te, og Cilas havde en periode med betændelse mindst 1 gang om måneden, og jeg brugte te, og det hjalp super godt!

Anmeld

28. oktober 2012

sne190810

Det er verdens mest modbydelige ting!
Vi plejer at far holder hendes arme/overkrop mens jeg er på hendes ben og har mine arme fri til at tvinge hendes øjne åbne, mens jeg så LYN hurtigt for dryppet dråben ind i øjenkrogen.

Vi bruger bolchepædagogik herhjemme når det gælder indtagelse af diverse penicilin osv, så hun bliver 'belønnet' med et stk godte bagefter. Det virker efter et par omgange finder hun ud af det ikke er så slemt og at jo hurtigere det overstået jo hurtigere får hun lidt sødt

Anmeld

28. oktober 2012

annec

sne190810 skriver:

Det er verdens mest modbydelige ting!
Vi plejer at far holder hendes arme/overkrop mens jeg er på hendes ben og har mine arme fri til at tvinge hendes øjne åbne, mens jeg så LYN hurtigt for dryppet dråben ind i øjenkrogen.

Vi bruger bolchepædagogik herhjemme når det gælder indtagelse af diverse penicilin osv, så hun bliver 'belønnet' med et stk godte bagefter. Det virker efter et par omgange finder hun ud af det ikke er så slemt og at jo hurtigere det overstået jo hurtigere får hun lidt sødt

Åh det lidt hårdt! 

Vi har bare prøvet men han er VIRKELIG stærk, og man kan slet ikke få hans øjne op :-(

Anmeld

28. oktober 2012

Maja_4000

Det er bare det værste når man skal begå "overgreb" på dem

Vi plejer at holde Caroline fast , og hvis hun så kniber øjnene sammen tvinger vi ikke øjnene op .. Lægger bare en dråbe inde i øjenkrogen ved næsen og på et eller andet tidspunkt åbner hun øjnene for at se hvad der foregår

Er SÅ bange for at stikke hende i øjnene vis jeg skal tvinge dem op ..

Anmeld

28. oktober 2012

LilleSmølf

Jeg skulle fysisk holdes nede af to voksne mennesker mens min far dryppede de der forbandede ting i... og det måtte KUN være ham. Og det var kaos. Det er så forfærdeligt og jeg kan stadig huske det maaange år efter.

Har han prøvet det før og synes det er ubehageligt eller er han bange for at prøve det?
Kunne I evt. bruge lidt vand/kammillete/linsevæske i en lille plasticdims og vise ham på jer selv, at det ikke er så slemt? Og så ellers love bestikkelse i form af slik eller lign. så snart det er overstået, som der også er blevet forslået.

Man kan da heller ikke bebrejde ham ikke at ville, det er sgu ikke super hyggeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.