Rejse sydpå, stærk sol, hvilket tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

modesty

Hej alle,

vi skal til Asien over jul og nytår med vores dreng som er 14 mdr. på det tidspunkt. 

Jeg har tænkt mig at købe en UV badedragt til ham, og vi har både sommerdragter, shorts, t-shirts og et par kasketter.

Menmen, hvordan med den stærke sol? Den er jo virkelig kraftig dernede. Så jeg tænker om det måske er bedre at have en tynd langærmet trøje på, fremfor en kortærmet? Eller ville I bare plaske ham ind i faktorcreme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Dinna88

Ja, det er det. Tynde, lyse skjorter f.eks. Er det ikke hør, der er utroligt luftigt og let?? Prøv at undersøge det.

Og husk, at solfaktor 30/35 er tilstrækkelig og og og - bøllehatte! Masser af dem. Der er intet værre end en solskoldet hovedbund. Samt læbepomade med solfaktor i. 

Anmeld

28. oktober 2012

Nemesis

Var i indonesien og Bali da Sara var 14 mdr. og hun fik masser af solcreme på og bøllehatte, solbriller og så en langærmet ud over sin uv badedragt (korte ærmer) når vi badede.

Den langærmede ud over badedragten fordi hun, til trods for de mængder solfaktor var tæt på at blive skoldet.

Ellers havde hun p20 på eller la roche possay faktor 50, mange gange en kombi af begge.

Når vi ellers var rundt havde hun sommertøj på og kun når vi var i vandet en langærmet.

derud over var vi aldrig i solen mellem 13-15.

:-) Sisse

Anmeld

28. oktober 2012

modesty

Tak for svar. Jeg skal nok have skaffet et par tynde skjorter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.