Vores første ægudtagning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vi var på klinikken igår:

Vi mødte kl 9. Og manden blev straks hevet til side for at lave en sædprøve

Fik lagt drop omkring 9.45.

Kom ind til selve ÆU kl 10.00.

Først lagde jeg mig op på brixen, og sygeplejersken gav mig morfin i mit drop. Årrrh hvad det føltes godt 

Og ja, så gik han ellers igang. Fik 2 prik lokalbedøvelse i hver side. Av alle 4 gange, men når prikket var overstået var der ikke rigtig noget.

Så blev 2 skærme tændt. Den ene kunne man se ægblærerne ligesom til scanning. Den anden var under microskopet, så man kunne se æggene - og det var da gjovt at se - de er jo slet ikke runde 

Så fik jeg pirk i venstre side. Av.

Kunne se nålen på skærmen, og hvordan ægblærerne blev tømt for væske. Og imens sad laborenten og ledte efter æggene under microskopet, som kunne ses på skærmen.

Også fik jeg 2 prik i højre side for at tømme dem alle.

Tja, så var jeg færdig, stadig lidt sjov i hovedet.  Kom ind i hvilestuen og lå lidt. Havde lidt sidestik - føltes det som -i højre side, ellers har jeg ikke været mærket af smerter eller lign. Idag har jeg været lidt øm når jeg "presser" for at tisse, sætter mig for hårdt ned i sofaen eller lign.

Jeg var godt træt så lå lidt og slappede af med lukkede øjne, men vi var der i alt i 2 timer, før vi vendte snuden hjem igen.

Til trods for at jeg havde 12 ægblærer ved scanningen i Torsdags, var der "kun" 8 æg ved udtagningen. Og manden, som ellers havde haft 0 sædceller ved sidste prøve, leverede hele 1,8 millioner! Men vi var godt tilfredse og kørte derfra med en god følelse i maven 

Nu er vi så meget spændte på hvad klinikken siger imorgen tidlig når de ringer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Nessie

Det lyder da rigtig godt

Er det ICSI I skal have?

Har er der under 700.000 sædceller, så din kand har jo haft dobbelt så mange, det er da positivt

for at der bliver en god portion befrugtede æg til je r

Anmeld

29. oktober 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Vi var på klinikken igår:

Vi mødte kl 9. Og manden blev straks hevet til side for at lave en sædprøve

Fik lagt drop omkring 9.45.

Kom ind til selve ÆU kl 10.00.

Først lagde jeg mig op på brixen, og sygeplejersken gav mig morfin i mit drop. Årrrh hvad det føltes godt 

Og ja, så gik han ellers igang. Fik 2 prik lokalbedøvelse i hver side. Av alle 4 gange, men når prikket var overstået var der ikke rigtig noget.

Så blev 2 skærme tændt. Den ene kunne man se ægblærerne ligesom til scanning. Den anden var under microskopet, så man kunne se æggene - og det var da gjovt at se - de er jo slet ikke runde 

Så fik jeg pirk i venstre side. Av.

Kunne se nålen på skærmen, og hvordan ægblærerne blev tømt for væske. Og imens sad laborenten og ledte efter æggene under microskopet, som kunne ses på skærmen.

Også fik jeg 2 prik i højre side for at tømme dem alle.

Tja, så var jeg færdig, stadig lidt sjov i hovedet.  Kom ind i hvilestuen og lå lidt. Havde lidt sidestik - føltes det som -i højre side, ellers har jeg ikke været mærket af smerter eller lign. Idag har jeg været lidt øm når jeg "presser" for at tisse, sætter mig for hårdt ned i sofaen eller lign.

Jeg var godt træt så lå lidt og slappede af med lukkede øjne, men vi var der i alt i 2 timer, før vi vendte snuden hjem igen.

Til trods for at jeg havde 12 ægblærer ved scanningen i Torsdags, var der "kun" 8 æg ved udtagningen. Og manden, som ellers havde haft 0 sædceller ved sidste prøve, leverede hele 1,8 millioner! Men vi var godt tilfredse og kørte derfra med en god følelse i maven 

Nu er vi så meget spændte på hvad klinikken siger imorgen tidlig når de ringer. 

Spændende at læse om jeres forløb ved ÆU. Jeg skal selv have fortaget ÆU på Onsdag

Har I hørt fra sygeplejersken idag? Du skal vel have ÆO imorgen?

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det lyder da rigtig godt

Er det ICSI I skal have?

Har er der under 700.000 sædceller, så din kand har jo haft dobbelt så mange, det er da positivt

for at der bliver en god portion befrugtede æg til je r

Mange tak.

Ja det er ISCI vi fik, da hans kvalitet er ret ringe.

Men han har også "holdt sig" tilbage i 6 dage inden, for at se om han producerede flere - og det lader det jo til at han kunne. Fordi ved sidste sædprøve var det lige på grænsen af det 2 døgn at han havde haft udløsning, og det kunne måske have noget at gøre med at der var 0 levende dengang. 

Der var kun 5 ud af de 8 æg der var gode. Og kun 2 ud af dem der delte sig som de skulle, og det ene havde frakmenter i sig, så det ville de ikke fryse ned.

Men er da glad for at der bare blev ét eneste godt æg til os  Havde frygtet at der slet ikke var nogle.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Spændende at læse om jeres forløb ved ÆU. Jeg skal selv have fortaget ÆU på Onsdag

Har I hørt fra sygeplejersken idag? Du skal vel have ÆO imorgen?

Ja vi hørte fra sygeplejersken igår, og fik lagt æg op kl 12 igår. (ÆU var jo lørdag)

Der var kun 5 ud af de 8 æg der var gode. Og kun 2 ud af dem der delte sig som de skulle, og det ene havde frakmenter i sig, så det ville de ikke fryse ned.

Men er da glad for at der bare blev ét eneste godt æg til os  Havde frygtet at der slet ikke var nogle.

Jeg har følt mig noget oppustet igår og idag og har flere sidestik-lignende smerter og ind imellem jag, men det siger sygeplejerskerne heldigvis er helt normalt, da æggestokkene er helt udvidede pga hormonbehandlingen.

Held og lykke med din ÆU 

Anmeld

30. oktober 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Ja vi hørte fra sygeplejersken igår, og fik lagt æg op kl 12 igår. (ÆU var jo lørdag)

Jeg har følt mig noget oppustet igår og idag og har flere sidestik-lignende smerter og ind imellem jag, men det siger sygeplejerskerne heldigvis er helt normalt, da æggestokkene er helt udvidede pga hormonbehandlingen.

Held og lykke med din ÆU 

Okay. Er sikker på det er et guldæg i har fået lagt op..

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Okay. Er sikker på det er et guldæg i har fået lagt op..

Det må vi håbe 

Anmeld

1. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

Mange tak.

Ja det er ISCI vi fik, da hans kvalitet er ret ringe.

Men han har også "holdt sig" tilbage i 6 dage inden, for at se om han producerede flere - og det lader det jo til at han kunne. Fordi ved sidste sædprøve var det lige på grænsen af det 2 døgn at han havde haft udløsning, og det kunne måske have noget at gøre med at der var 0 levende dengang. 

Det er godt at høre

Ét æg er det der skal til.
Nu skal vi bare krydse fingre for jer de næste 14 dage

Sagde de noget om hvor mange celler ægget var?

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det er godt at høre

Ét æg er det der skal til.
Nu skal vi bare krydse fingre for jer de næste 14 dage

Sagde de noget om hvor mange celler ægget var?

Ja det havde delt sig til 6 celler  (så vidt vi husker)

Anmeld

1. november 2012

Nessie

Anonym skriver:

Ja det havde delt sig til 6 celler  (så vidt vi husker)

Det lyder rigtig fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.