Kontanthjælp og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

352 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

Ønskebarnet12

Jeg fødte i tirsdags, og ringede ind til jobcenteret og snakkede med min konsulent, at jeg stadig stod som jobsøgende. Han sagde at han ville rette det og at jeg ikke skulle gå ind under min jobnet længere da jeg er på barsel fra nu af. Men sidst jeg var inde til samtale sagde han at han ville framelde mig som jobsøgende og sætte mig ind under barsel da jeg skulle alligevel føde snart. Jeg tog hjem og den var stadig under jobsøgende, 2-4 dage eller var den stadig på jobsøgende og derfor besluttede jeg mig om at prøve st tjekke for en sikkerheds skyld så jeg pludselig ikke står uden penge næste måned. Og IGEN står jeg som jobsøgende!! hvad skal jeg gøre? Ringe ind på mandag og sige det for forbandede 3 gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

Pige2009

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg fødte i tirsdags, og ringede ind til jobcenteret og snakkede med min konsulent, at jeg stadig stod som jobsøgende. Han sagde at han ville rette det og at jeg ikke skulle gå ind under min jobnet længere da jeg er på barsel fra nu af. Men sidst jeg var inde til samtale sagde han at han ville framelde mig som jobsøgende og sætte mig ind under barsel da jeg skulle alligevel føde snart. Jeg tog hjem og den var stadig under jobsøgende, 2-4 dage eller var den stadig på jobsøgende og derfor besluttede jeg mig om at prøve st tjekke for en sikkerheds skyld så jeg pludselig ikke står uden penge næste måned. Og IGEN står jeg som jobsøgende!! hvad skal jeg gøre? Ringe ind på mandag og sige det for forbandede 3 gang?

Det bliver du nok nødt til

Anmeld

27. oktober 2012

Ønskebarnet12

Baagøe skriver:

Det bliver du nok nødt til

Okay:-)

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

Ønskebarnet12 skriver:

Okay:-)

Hvad sagde de?

Anmeld

28. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Jeg er godt nok på dagpenge men altså os job søgende. Jeg har os måtte have fat i job centret 3 gange før det lykkedes dem at afmelde mig , det er nu endelig lykkedes. Du skal kontakte dem igen i morgen og så vil du når det er gået i orden få et brev med posten hvor der står du er afmeldt . Det Har jeg i hvertfald fået .

Og tillykke med den lille ..

Anmeld

28. oktober 2012

Mom2

Ønskebarnet12 skriver:

Ja du er desværre nød til at ringe og snakke med dem endnu engang, for det er dit eget ansvar at du står rigtigt... Så for din egen skyld, selvom det er super træls, så ring igen igen igen i morgen.
og husk at du skal sættes op i kontanthjælp efter du har født..

Og stort tillykke med den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.