nakkefold senest 13+6??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.367 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

henh01

Jeg læste lige at man kommer til nakkefold inden 13+6 - hvis man kommer til nakkefold her - 13+6 er der så ikke en god chance for at de kan se kønnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

smokin

umiddelbart jo - men det er jo som regel ikke det de kigger efter. Og på nogle kan det være svært at se lige omkring 14+0

Anmeld

27. oktober 2012

Lullaby

Jo men du skal være heldig hvis de vil sige det eller komme med et skøn. Selv til MD-scanningen vil de ikke sige noget med sikkerhed. Så der er ikke andet for end at du enten må betale for en kønsscanning eller vente på MD-scanningen og så satse på, at personen der scanner dig vil komme med en vurdering. Da vi var til MD sagde hende der scannede mig, at hun mente det var en pige, hun var ikke helt sikker. Vi betalte så selv for en kønsscanning for at vide det og der ligger den fineste lille pige derinde

Anmeld

27. oktober 2012

blomst84

Jeg har været till NF 13+6 og 13+4 og begge gange har hun kunne se kønnet, men ville ikke sige det  Hun fortalte at de slet ikke må give et bud på kønnet... Men når de er gamle og garvede kan de tit se kønnene 

Anmeld

28. oktober 2012

MyBigWish

henh01 skriver:

Jeg læste lige at man kommer til nakkefold inden 13+6 - hvis man kommer til nakkefold her - 13+6 er der så ikke en god chance for at de kan se kønnet?

Man kan ikke være sikker på kønnet til nf, jeg var. 13+3 og der mente hun det var en dreng, jeg så også "tappen", men så fik jeg lavet en moderkagebiopsi og det er alt en lille pige jeg venter  

Anmeld

28. oktober 2012

henh01

Lullaby skriver:

Jo men du skal være heldig hvis de vil sige det eller komme med et skøn. Selv til MD-scanningen vil de ikke sige noget med sikkerhed. Så der er ikke andet for end at du enten må betale for en kønsscanning eller vente på MD-scanningen og så satse på, at personen der scanner dig vil komme med en vurdering. Da vi var til MD sagde hende der scannede mig, at hun mente det var en pige, hun var ikke helt sikker. Vi betalte så selv for en kønsscanning for at vide det og der ligger den fineste lille pige derinde

Har netop bestilt tid til kønsscanning - og selvom de kan se og evt vil sige kønnet til en nf vil jeg stadig have den kønsscanning hvor de andre børn kan komme med..

Undrer mig også over at de ikke vil sige det. Da jeg for 8 år siden var gravid med min datter ville hende der scannede mig til MD slet ikke høre tale om at fortælle os kønnet og dengang var det end ikke så populært at få de her kønsscanninger 3d scanninger osv.

Med nr 2 vidste vi allerede inden MD at det var en dreng og der bev han også omtalt som dreng ved MD.

Anmeld

28. oktober 2012

henh01

MyBigWish skriver:

Man kan ikke være sikker på kønnet til nf, jeg var. 13+3 og der mente hun det var en dreng, jeg så også "tappen", men så fik jeg lavet en moderkagebiopsi og det er alt en lille pige jeg venter  

Det er netop nok derfor de ikke vil sige det - fordi sandsynligheden for at tage fejl er så stor..

Øv at du skulle igennem moderkagebiopsi, men godt alt er vel

Anmeld

28. oktober 2012

Linea

Jeg ved godt, at det jeg nu spørger om ikke decideret har noget med trådstarters oprindelige intention at gøre, men håber lige jeg må "låne" tråden. Jeg har tit tænkt på, hvordan man mon kan forsvare at indkalde til NF så sent, når abortgrænsen i DK går ved 12 uger. Hvis man så uheldigvis, ønsker fosteret fjernet af forskellige årsager så har man da et lovmæssigt problem og skal til at ansøge abortnævnet om tilladelse til at få foretaget indgrebet??!!!

Ikke helt hensigtsmæsigt i min verden.

Anmeld

28. oktober 2012

lycly

Linea skriver:

Jeg ved godt, at det jeg nu spørger om ikke decideret har noget med trådstarters oprindelige intention at gøre, men håber lige jeg må "låne" tråden. Jeg har tit tænkt på, hvordan man mon kan forsvare at indkalde til NF så sent, når abortgrænsen i DK går ved 12 uger. Hvis man så uheldigvis, ønsker fosteret fjernet af forskellige årsager så har man da et lovmæssigt problem og skal til at ansøge abortnævnet om tilladelse til at få foretaget indgrebet??!!!

Ikke helt hensigtsmæsigt i min verden.

Nu bliver man jo ikke indkaldt til nf, man skal selv sørge for at bestille tid, og så må man jo gøre det i god tid hvis man vil have det fjernet hvis man får en dårlig risiko vurdering

Anmeld

28. oktober 2012

Linea

LuLy skriver:

Nu bliver man jo ikke indkaldt til nf, man skal selv sørge for at bestille tid, og så må man jo gøre det i god tid hvis man vil have det fjernet hvis man får en dårlig risiko vurdering

Tak for svar. Jeg bor i Holstebro Kommune, og her bestiller man ikke selv tid. Det sker efter man har været til lægebesøg, har fået lavet vandrejournal og fået taget blodprøve til NF. Så man har ikke så megen indflydelse. Desuden tror jeg, det kan være rigtig svært i teorien at vide, hvad man egentlig ville gøre, hvis man fik at vide at der var noget galt med fosteret i forhold til dets udvikling, der vil være mange ting, der spiller ind. Selv ved jeg på ingen måde, hvad jeg ville gøre i en sådan situation...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.