Smerter i kæben hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.789 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

Helloo

Har pludselig fået så ondt i min ventre side af kæbe. Det gør ondt når jeg åbner  munden, tygger, og bevæger kæben.

Det somom det spænder op i ørene, og har det af h til smertemæssigt... 

Også klikker det.

Hvad kan det skyldes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

Sildefisk

Enten er det spænding i kæben, kan jeg selv få samme symp eller en visdomstand der er ved at bryde frem eller blive betændt?

Anmeld

27. oktober 2012

Lady Marion <3

Louise17 skriver:

Har pludselig fået så ondt i min ventre side af kæbe. Det gør ondt når jeg åbner  munden, tygger, og bevæger kæben.

Også klikker det.

Hvad kan det skyldes 

Årh det kan være lidt forskelligt

Betændelse i en spytsten , mellemørebetændelse eller tandpine .. God bedring , hvis ikke du har feber så smertedæk dig selv , 2 panodil og 1 ipren vil kunne klare det . Får du feber bør du ringe til lægevagten .

Anmeld

27. oktober 2012

Helloo

myr81 skriver:

Enten er det spænding i kæben, kan jeg selv få samme symp eller en visdomstand der er ved at bryde frem eller blive betændt?

Det går sådan ned i min hals i siden, tror også det er en spænding.. Hvad kan jeg gøre"mod" det? det gør så ondt

Anmeld

27. oktober 2012

Drømme

Louise17 skriver:

Også klikker det.

Hvad kan det skyldes 

jeg har døjet med min kæbe siden jeg fik lavet et hul hvor tanflægen fik fyldt for meget "fyld" i.. Der var en periode hvor jeg slet ikke kunne åbne munden :/

synes du skal ringe til valgtlægen, for det lyder som om det generer meget.

god bedring

Anmeld

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Også klikker det.

Hvad kan det skyldes 

Er du forkølet?

Det kan være kæbehulebetændelse (a la bihulebetændelse).

Hvis du ikke var gravid, ville jeg sige, at du skulle køre max dosis på ipren et par dage... Men nu er den sværere... 

Jeg gætter på inflamation altså.. Har du en gelpude til sportsskader? Ellers må du have en pose ærter op af fryseren. Husk at svøbe dem i et håndklæde, så du ikke får forfrysninger 

Det kan jo også være, at noget har rykket sig i din kæbe. Prøv (forsigtigt) at gabe så højt du kan. Brug så begge hænder til at åbne munden yderligere med. Højre hånd fat i undermund, og venstre fat i overmunden. Som om du skal åbne en løves gab! Åbn langsomt mere og mere op for gabet.. Så meget du kan. Giv så forsigtigt slip og luk langsomt mundet igen. - Bedre?

Et totalt long shot er slidgigt i kæben. - Det kan du ikke gøre meget ved, og det vil sandsynligvis komme og gå... 

God bedring

Anmeld

28. oktober 2012

Helloo

Frk. Himmelblå skriver:

Er du forkølet?

Det kan være kæbehulebetændelse (a la bihulebetændelse).

Hvis du ikke var gravid, ville jeg sige, at du skulle køre max dosis på ipren et par dage... Men nu er den sværere... 

Jeg gætter på inflamation altså.. Har du en gelpude til sportsskader? Ellers må du have en pose ærter op af fryseren. Husk at svøbe dem i et håndklæde, så du ikke får forfrysninger 

Det kan jo også være, at noget har rykket sig i din kæbe. Prøv (forsigtigt) at gabe så højt du kan. Brug så begge hænder til at åbne munden yderligere med. Højre hånd fat i undermund, og venstre fat i overmunden. Som om du skal åbne en løves gab! Åbn langsomt mere og mere op for gabet.. Så meget du kan. Giv så forsigtigt slip og luk langsomt mundet igen. - Bedre?

Et totalt long shot er slidgigt i kæben. - Det kan du ikke gøre meget ved, og det vil sandsynligvis komme og gå... 

God bedring

Nah jeg har polypper så er on/off snottet 

Puha av av det hjalp ik.. Idag er det bare så meget værre når jeg trykker der på kæben ved mit øre er det helt ømt, og det gør så nas

Bør jeg gå til lægevagten*?

Anmeld

28. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Louise17 skriver:

Nah jeg har polypper så er on/off snottet 

Puha av av det hjalp ik.. Idag er det bare så meget værre når jeg trykker der på kæben ved mit øre er det helt ømt, og det gør så nas

Bør jeg gå til lægevagten*?

Jeg tror, det er betændelse.

Jeg ville ringe til lægevagten og høre, hvordan du skal forholde dig med medicin, når du er gravid. 

Spørg, om det kan gå, du dækker dig ind med Ipren. Jeg er ret sikker på, at det hurtigt vil kunne have en effekt for dig.

God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.