Hjælp piger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

AJbaby

Hej Piger,

Jeg har lige et lille spg. som jeg håber I kan hjælpe mig med at få svar på... 

Jeg skal i morgen tage Ovitrelle sprøjte for 1 gang - vi skal ikke insimineres men forsøge med lidt hjemmearbejde  

Det passer bedst ind i planlægningen hvis jeg tager den i morgen tidlig, men er kommet lidt i tvivl, om det gør nogen forskel for æggets størrelse mv. om jeg tager den morgen eller aften...??

Det skal siges at jeg i går blev scannet og havde et fint æg på 14 mm ved middagstid... 

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

modesty

Det giver jo sig selv at ægget vil være en anelse større aften end morgen, men det er jo minimalt.

Anmeld

27. oktober 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

En follikel skal være min. 17mm når man tager ÆL sprøjten,så jeg vil sige,du slet ikke skal tage den inu,det er alt for tidligt,og follikel er meget umoden.

Men ellers skal den tages så det passer med,at i har tid til sex 36 timer senere.

Anmeld

27. oktober 2012

AJbaby

mea skriver:

En follikel skal være min. 17mm når man tager ÆL sprøjten,så jeg vil sige,du slet ikke skal tage den inu,det er alt for tidligt,og follikel er meget umoden.

Men ellers skal den tages så det passer med,at i har tid til sex 36 timer senere.

Tak for dit svar... Min gynækolog siger at en folikel vokser 2 mm i døgnet, hvorfor den burde være 18 mm. søndag... Men spg. er så om det så er bedst at tage den morgen eller aften...?

Anmeld

27. oktober 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det hedder i gennemsnittet 1,5-2 mm,men der er lige så mange hvor den kun vokser lige under 1mm eller 1 mm.

Det feks. tilfældet hos mig,så derfor er det meget vigtig,at fortsætte med at scanne,og særligt når follikel kuner 14mm,for så er den faktisk så lille,at den meget nemt,kan gå i sig selv igen.

Det har jeg desværre erfaringer med 

Anmeld

27. oktober 2012

AJbaby

mea skriver:

Det hedder i gennemsnittet 1,5-2 mm,men der er lige så mange hvor den kun vokser lige under 1mm eller 1 mm.

Det feks. tilfældet hos mig,så derfor er det meget vigtig,at fortsætte med at scanne,og særligt når follikel kuner 14mm,for så er den faktisk så lille,at den meget nemt,kan gå i sig selv igen.

Det har jeg desværre erfaringer med 

Okay.. Det var da træls..

Tror jeg venter med at tage den til i morgen aften så.. Lægen sagde jeg skulle tage den søndag, så det er jo det jeg kan forholde mig til.. Regner med at han ved hvad han snakker om, og kan se hvordan jeg har udviklet mig i forhold til de scanninger jeg har været til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.