Forebyggelse mod strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

Smukkert

Tja, de kære strækmæker kan jo ikke rigtig undgåes, men der findes et hav af midler der lover at mindske synligheden af dem.

Bl.a Dr. Hauschka Body Oil som indeholder "black thorn", som man altså skal bruge til at massere maveskindet - og derimod forhindre strækmærkernes fremtoning. Er der nogle af jer herinde der har prøvet denne? Jeg har købt den og prøvet den en par gange, men har bare fået flere strækmærker alligevel.

Kender i nogle gode tips mod strækmærker?
Har hørt noget om E-vitamin skulle være godt, men da jeg ville købe dem på apoteket idag som kosttilskud stod der bag på "bør ikke anvendes til gravide eller børn uden aftale med en læge".

Har hørt nogle herinde omtale en derma creme?? Kan jeg få et link til denne??
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2009

bette

man kan ikke forbygge strækmærker.. du kan på ingen måde smøre din hud sådan at den ikke sprækker.. idet det er underhuden som sprækker ikke det yderste hudlag..

sorry men det er sandheden..

Anmeld

30. maj 2009

Lise

Ja, det siges jo at man ikke kan forebygge strækmærker. Men jeg prøvede alligevel - og jeg fik ikke et eneste  Smurte min mave og bryster to gange hver dag hele graviditeten. Først med Matas mavecreme og bagefter med mandelolie. Det er måske lidt naivt og jeg aner ikke om det virkede, men som sagt er der ikke et eneste mærke, og skulle jeg snart blive gravid igen, så tør jeg ikke lade være at gøre det samme.

Anmeld

30. maj 2009

Moar'en

Jeg læste i et eller andet baby blad at stræk mærker er "arveligt". Altså at det ikke er alle der får dem, men har din egen mor fået strækmærker er der en god chance for du også får dem, ved ikke om det er rigtig.

Anmeld

30. maj 2009

Honningblomst

Ja, det siges jo at man ikke kan forebygge strækmærker. Men jeg prøvede alligevel - og jeg fik ikke et eneste  Smurte min mave og bryster to gange hver dag hele graviditeten. Først med Matas mavecreme og bagefter med mandelolie. Det er måske lidt naivt og jeg aner ikke om det virkede, men som sagt er der ikke et eneste mærke, og skulle jeg snart blive gravid igen, så tør jeg ikke lade være at gøre det samme.

Du havde nok ikke fået alligevel-smiler.

Jeg smurte min mave i creme og havde ikke et eneste strækmærke da jeg landede på termindagen med den ældste...så gik jeg 16 dage over tid og der fyldte jeg lige maven under navlen med strækmærker...men de har nu aldrig generet mig og om en måned er de helt væk-smiler

Knus Eva, hvis mor har født tre børn og ikke har et eneste...

Anmeld

30. maj 2009

Balderson

Lindskjold skriver:

Jeg læste i et eller andet baby blad at stræk mærker er "arveligt". Altså at det ikke er alle der får dem, men har din egen mor fået strækmærker er der en god chance for du også får dem, ved ikke om det er rigtig.

Hvis det er arveligt så er der altid undtagelser

Min mor har aldrig fået en eneste strækmærke, ved sine 3 fødsler.. Og jeg havde også¨hørt at hvis ens mor ikke havde strækmærker, så skulle man heller ikke selv få nogle.. Men hvor var jeg naiv  

Jeg gik og prøvede alle slags creme og smurte min mave tynd, og troede virkelig også på at jeg nok ville undgå dem, men 4 uger inden jeg fødte, ja der kom de så..

Anmeld

30. maj 2009

Zeta

bette skriver:

man kan ikke forbygge strækmærker.. du kan på ingen måde smøre din hud sådan at den ikke sprækker.. idet det er underhuden som sprækker ikke det yderste hudlag..

sorry men det er sandheden..

Det er fuldstændig korrekt, det er genetisk bestemt hvor elastisk ens hud er, herunder det undeliggende lag der jo "knækker" og danner ar (strækmærker)

Anmeld

30. maj 2009

Smukkert

Jeg ved godt det er arveligt, desværre..
Men hvis man virkelig ikke kunne forebygge dem, så ville produkterne jo ikke have ret til at love dette?

Der må jo være noget der gør huden mere elastisk , ikk? E-vitamin evt.?

Anmeld

30. maj 2009

malou

Jeg smurte også min mave hele gravideteten hver eneste dag morgen og aften og ja så tit jeg nu var ude ved toillet skabet Ved godt man siger det ikke hjælper.. men jeg tog chancen og har ikke fået et eneste strækmærke hverken på mave eller bryster påtrods af de blev en J skål

Min mor har strækmærker, så jeg arvede det ikke fra hende... heldigvis!!

Smør maven.. det kan jo ikke skade at prøve. (Jeg brugte creme med olivenolie i)

knus malou

Anmeld

30. maj 2009

Mikkelmusen

Smukkert skriver:

Jeg ved godt det er arveligt, desværre..
Men hvis man virkelig ikke kunne forebygge dem, så ville produkterne jo ikke have ret til at love dette?

Der må jo være noget der gør huden mere elastisk , ikk? E-vitamin evt.?

Altså der findes jo tonsvis af cremer der lover at de reducerer rynker, og det er vist et fåtal af dem der rent faktisk har bare den mindste smule effekt. Så at produktet lover noget det ikke holder, er bare ærgeligt... Det kan man ikke gøre så meget ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.