5 år og laver konstant i bukserne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.168 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vi har fået en del problemer herhjemme med vores 5 årig søn, han skider i sine bukser hele tiden næsten hvergang han skal af med noget lort så kommer det i bukserne... Og jeg syntes det er så træls/ faktisk snart pinligt når han er så gammel. Og jeg forstår ikke han bliver ved... Det må da være noget gal når han bliver ved og det har stået på i flere md nu... Til at starte med  forsøgte han bare at holde på det, så der "bare" kom bremsespor, men nu er det hele kager som kommer... Vi har snakkede med ham så mange gang om det, og han siger ofte at han lover ikke at gøre det igen og vi har svært ved at lade være med at blive godt sure når han gør det igen og igen. I bh har de jo også oplevede problemet og syntes vi skal få en læge til at se om det skyldes noget fysisk såsom en rift, hæmoride eller hård aff. Hvilken jeg ikke tror.  Han virker ellers glad og tilfreds med det meste, dog kan han være noget så ukoncenteret når man fx beder ham om noget og det giver en del konflikter, fordi jeg tilsidst bliver sur på ham.... Jeg håber bare det snart kan stoppe for det går mig meget på, synets det er så træls at hente ham og så skal man til at bade før vi kan komme hjem og pinligt at han lugter sådan fordi han bare går rundt med det.... Noget som kender til sådan et problem eller har et godt råd til hvordan vi kan stoppe det....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Vi har fået en del problemer herhjemme med vores 5 årig søn, han skider i sine bukser hele tiden næsten hvergang han skal af med noget lort så kommer det i bukserne... Og jeg syntes det er så træls/ faktisk snart pinligt når han er så gammel. Og jeg forstår ikke han bliver ved... Det må da være noget gal når han bliver ved og det har stået på i flere md nu... Til at starte med  forsøgte han bare at holde på det, så der "bare" kom bremsespor, men nu er det hele kager som kommer... Vi har snakkede med ham så mange gang om det, og han siger ofte at han lover ikke at gøre det igen og vi har svært ved at lade være med at blive godt sure når han gør det igen og igen. I bh har de jo også oplevede problemet og syntes vi skal få en læge til at se om det skyldes noget fysisk såsom en rift, hæmoride eller hård aff. Hvilken jeg ikke tror.  Han virker ellers glad og tilfreds med det meste, dog kan han være noget så ukoncenteret når man fx beder ham om noget og det giver en del konflikter, fordi jeg tilsidst bliver sur på ham.... Jeg håber bare det snart kan stoppe for det går mig meget på, synets det er så træls at hente ham og så skal man til at bade før vi kan komme hjem og pinligt at han lugter sådan fordi han bare går rundt med det.... Noget som kender til sådan et problem eller har et godt råd til hvordan vi kan stoppe det....???

Først vil jeg sige at jeg ikke har børn = ikke erfaringer med det.

Men jeg tænker, roser i ham når han laver på toilettet?

Jeg tror man skal passe på med at virke irriteret på knægten, og istedet fokusere på det positive når han så laver på toilettet.

Anmeld

26. oktober 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Først vil jeg sige at jeg ikke har børn = ikke erfaringer med det.

Men jeg tænker, roser i ham når han laver på toilettet?

Jeg tror man skal passe på med at virke irriteret på knægten, og istedet fokusere på det positive når han så laver på toilettet.

Ja når det lykkes ham at gøre det på toilettet siger vi altid det var bare rigtigt godt, og kan du ikke se at det er beget bedre at gøre det der, så skal vi ikke til at skifte tøj og vi har mere tid til at hygge os i....  Men han virker faktisk ikke påvirket af det,han kan sometider finde på at sige hvis han vil have noget og jeg ikke syntes det skal være nu, så skider jeg bare i bukserne hvis jeg ikke får det.

Men ja det er nok heller ikke godt at blive irreteret, Men godt nok svært når det er hverdag!! man kommer sent hjem, har lige en time inden aftensmaden skal laves, men den kan man så bruge på at bade ham og vaske tøj med lort i. Men har også i en periode forsøgt at være ligeglad ikke kommenteret det uden det har givet pote....  

Anmeld

26. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Ja når det lykkes ham at gøre det på toilettet siger vi altid det var bare rigtigt godt, og kan du ikke se at det er beget bedre at gøre det der, så skal vi ikke til at skifte tøj og vi har mere tid til at hygge os i....  Men han virker faktisk ikke påvirket af det,han kan sometider finde på at sige hvis han vil have noget og jeg ikke syntes det skal være nu, så skider jeg bare i bukserne hvis jeg ikke får det.

Men ja det er nok heller ikke godt at blive irreteret, Men godt nok svært når det er hverdag!! man kommer sent hjem, har lige en time inden aftensmaden skal laves, men den kan man så bruge på at bade ham og vaske tøj med lort i. Men har også i en periode forsøgt at være ligeglad ikke kommenteret det uden det har givet pote....  

Jeg må da indrømme jeg får lidt ondt i maven over din attitude. Stakkels dreng kan jeg ikke lade være med at tænke..

Der må være noget galt i jeres familiestruktur, 5-årige drenge gør ikke sådan noget med vilje.

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg synes det er ekstremt synd for jeres dreng du bliver vred. Da jeg var barn, havde mine forældre mange problemer med, at jeg holdt mig. Jeg ville bare IKKE gå på toilettet med afføring, jeg kunne holde mig i flere uger af gangen, hvis det var. Om jeg også lavede i bukserne kan jeg ærlig talt ikke huske, men det var i hvert fald en lignende problemstilling. Jeg kan ikke huske hvorfor jeg gjorde det eller hvorfor jeg holdt op igen, men problemet blev forværret af at mine forældre blev irriterede eller sure, og det gjorde bare at afføring for mig blev forbundet med noget skamfuldt. Jeg kan huske min mor havde mig med til børnepsykolog, og da jeg skulle fortælle hvor længe jeg nogen gange holdt mig, blev hun virkelig forarget, og jeg var SÅ flov og havde bare endnu mere lyst til at holde mig.

Så UANSET hvor vred og frustreret du bliver, er det dit job som mor at skjule det 100%. Og jeg tror du gør det værre, hvis du ligger et voldsomt fokus på problemet. Jeg ved godt det virker paradoksalt, men jo mere du fokuserer på det, jo mere gør han. Jeg ville lade være at kommentere det og spørge konstant, men simpelthen vaske ham af, og så en gang imellem - IKKE i forbindelse med han har lavet i bukserne - lige så stille forsøge at snakke med ham om hvorfor, gøre det med et smil, gøre det til en positiv samtale.

Anmeld

26. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Nu er min pige ikk så gammel endnu, men ..

Tænker lidt om der er sket nogle forandringer i hans liv ? Forandringer som har gjort, at han får mindre opmærksomhed f.eks.. Negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed jo ..

Ellers, så tror jeg, at jeg ville tage til læge - eller snakke med sundhedsplejersken ..

Den kommentar med - se, det er meget bedre at gøre det her, virker ikke anerkendende .. Så hellere sige noget a la 'hvor var det flot skat, så skal vi ud og lave mad, har du lyst til at hjælpe?'

Evt. Faste toilettider - en gang i timen, om han skal af med noget eller ej .. Aftale det med børnehaven også

Forstår godt det er en øv situation og din frustration, ville os blive møg irritabel - men det nytter ikke at vise ham det .. Der må jo være en grund til, at han gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.