Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:
Vi har fået en del problemer herhjemme med vores 5 årig søn, han skider i sine bukser hele tiden næsten hvergang han skal af med noget lort så kommer det i bukserne... Og jeg syntes det er så træls/ faktisk snart pinligt når han er så gammel. Og jeg forstår ikke han bliver ved... Det må da være noget gal når han bliver ved og det har stået på i flere md nu... Til at starte med forsøgte han bare at holde på det, så der "bare" kom bremsespor, men nu er det hele kager som kommer... Vi har snakkede med ham så mange gang om det, og han siger ofte at han lover ikke at gøre det igen og vi har svært ved at lade være med at blive godt sure når han gør det igen og igen. I bh har de jo også oplevede problemet og syntes vi skal få en læge til at se om det skyldes noget fysisk såsom en rift, hæmoride eller hård aff. Hvilken jeg ikke tror. Han virker ellers glad og tilfreds med det meste, dog kan han være noget så ukoncenteret når man fx beder ham om noget og det giver en del konflikter, fordi jeg tilsidst bliver sur på ham.... Jeg håber bare det snart kan stoppe for det går mig meget på, synets det er så træls at hente ham og så skal man til at bade før vi kan komme hjem og pinligt at han lugter sådan fordi han bare går rundt med det.... Noget som kender til sådan et problem eller har et godt råd til hvordan vi kan stoppe det....???
Nu er min pige ikk så gammel endnu, men ..
Tænker lidt om der er sket nogle forandringer i hans liv ? Forandringer som har gjort, at han får mindre opmærksomhed f.eks.. Negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed jo ..
Ellers, så tror jeg, at jeg ville tage til læge - eller snakke med sundhedsplejersken ..
Den kommentar med - se, det er meget bedre at gøre det her, virker ikke anerkendende .. Så hellere sige noget a la 'hvor var det flot skat, så skal vi ud og lave mad, har du lyst til at hjælpe?'
Evt. Faste toilettider - en gang i timen, om han skal af med noget eller ej .. Aftale det med børnehaven også

Forstår godt det er en øv situation og din frustration, ville os blive møg irritabel - men det nytter ikke at vise ham det .. Der må jo være en grund til, at han gør det
Anmeld