Mængde af tøj til en nyfødt - hjælp lige her!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
5 svar
1 synes godt om
26. oktober 2012

Frøken J.

Hold da op, jeg er helt væk! Har godt set der er en debat om tøj str 50, men mit spørgsmål går på hvor meget tøj i al almindelighed man skal have til en nyfødt. Jeg er godt nok 2. gangs mor, men jeg husker det ikke fra Rose. Husker bare at a: Vi havde MEGET! Og b: Havde købt meget åndssvagt tøj som jeg ikke kunne bruge til en skid.

Min plan for str 56 er, at jeg vil have langærmede og en lille håndfuld (men ikke mange) kortærmede bodies, og bodies uden ærmer til at bruge som undertrøjer. Derudover bukser, heldragter og natdragter. Vi brugte ikke todelt tøj til Rose, altså dvs. ikke langærmede trøjer og t-shirt, hun levede i bodies/bukser og heldragter i den alder. Så den erfaring er jeg da rigere!

Indtil videre har jeg:
Langærmede bodies: 14
Kortærmede bodies: 1
Bukser: 3
Heldragter: 4
Strømper: 5
Bodies uden ærmer: 0

Hvor meget bør jeg have af hver? Vi har ikke egen vaskemaskine, og skal derfor reservere vasketid, og jeg vasker typisk én gang om ugen, så det er også derfor jeg har en god mængde langærmede bodies.

Det bliver et aprilbarn, og Rose var et efterårsbarn, så har heller ikke helt styr på hvad et forårsbarn skal have på. Vi køber ikke str. 50. Tilsyneladende føder jeg store børn, og Rose kunne lige klemmes i 50, men vi brugte 56 fra fødslen af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Deaktiveret profil

Frøken J. skriver:

Hold da op, jeg er helt væk! Har godt set der er en debat om tøj str 50, men mit spørgsmål går på hvor meget tøj i al almindelighed man skal have til en nyfødt. Jeg er godt nok 2. gangs mor, men jeg husker det ikke fra Rose. Husker bare at a: Vi havde MEGET! Og b: Havde købt meget åndssvagt tøj som jeg ikke kunne bruge til en skid.

Min plan for str 56 er, at jeg vil have langærmede og en lille håndfuld (men ikke mange) kortærmede bodies, og bodies uden ærmer til at bruge som undertrøjer. Derudover bukser, heldragter og natdragter. Vi brugte ikke todelt tøj til Rose, altså dvs. ikke langærmede trøjer og t-shirt, hun levede i bodies/bukser og heldragter i den alder. Så den erfaring er jeg da rigere!

Indtil videre har jeg:
Langærmede bodies: 14
Kortærmede bodies: 1
Bukser: 3
Heldragter: 4
Strømper: 5
Bodies uden ærmer: 0

Hvor meget bør jeg have af hver? Vi har ikke egen vaskemaskine, og skal derfor reservere vasketid, og jeg vasker typisk én gang om ugen, så det er også derfor jeg har en god mængde langærmede bodies.

Det bliver et aprilbarn, og Rose var et efterårsbarn, så har heller ikke helt styr på hvad et forårsbarn skal have på. Vi køber ikke str. 50. Tilsyneladende føder jeg store børn, og Rose kunne lige klemmes i 50, men vi brugte 56 fra fødslen af.

Hmm.. Det lyder i mine øre som om du har rimelig styr på det hele..  

Jeg ville nok anbefale dig at købe lidt flere korte bodies, eftersom du kun har 1 som du skriver... Dernæst tror jeg også du ville få glæde af lidt flere heldragter, vi har ca. 10 af dem som vi bruger til hende om natten.. Hvilket vi er meget glade for. 

Vi har også nogle få trøjer og bukser, som vi overhovedet ikke har brugt, for da hun er så lille som hun er nu (26 dage).. Så er det nemmest med strømpebukser og boddy.. Ups.. Har i strømpebukser? dem kan man da hellere ikke få nok af, her bruger vi dem i lange baner.. Det bryder vi os mere om end strømper. 

Håber mine svar kunne bruges, men pas nu på med ikke at købe for meget tøj hjem, i str. 50, den fejl har vi gjort hvilket har resulteret i at vi skifter hende flere gange dagligt, bare for at få brugt alt tøjet inden hun er for lang.. 

Anmeld

27. oktober 2012

crille

Stemmer også for den med strømpebukser. Kortærmede bodys bruger vi kun under tyk heldragt og ellers er det body, strømpebukser og bukser, evt trøje og sutsko. Syntes forvruget er størst på de langarmede bodys, men har langtfra brugt dem vi havde for fik favoritter Men holder du vask til 1 gang ugentlig, så går der selvfølgelig nogen til. 

Hvordan vejret er så længe i bruger str 56 er jo svært at vide på det tidspunkt, så jeg ville købe et par korte bodys mere og så handle når baby er kommet og i kan lure hvad der går mest af  

Anmeld

27. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea og alberte er sommer/ tidligt efterårs børn, og vi har endnu aldrig brugt en kortærmede body, så vi har en kæmpe stak der aldrig er blevet brugt. Spild af penge, i vores tilfælde! 

Da vi fik thea endte vi med ca 50 langærmede bodyer, for hun sked bare igennem hele tiden.

15 natdragter.

10 par. Bukser.

10 heldragter.

5 trøjer med lynlås/ knapper.

Og en hel masse andre ting. Vi har været heldig med gode lagersalg. Vh stine

Anmeld

27. oktober 2012

Studerendemor

Da min datter var nyfødt brugte hun hovedsageligt heldragter, og så indimellem en lille strikket vest over. Vi havde alt muligt forskelligt, og det er jo også rigtig fint, men det kom sjældent på. Og synes at hun voksede vanvittig stærkt ud af str. 56, så jeg ville skaffe et par heldragter mere, (en uldvest eller to) og ikke andet. Evt. heldragter i strik/uld. 

Anmeld

27. oktober 2012

modesty

Hvis I kun kan vaske en gang om ugen, ville jeg satse på cirka 15 heldragter og cirka 15 sæt med langærmet body/bukser. Plus det løse derudover. Jeg ville ikke bruge ærmeløse bodyer - dem brugte min søn først da han blev stor nok til at bruge bluse (str. 68-74 så vidt jeg husker). 

Det er jo ikke sikkert at dit andet barn er stort ved fødslen blot fordi din første er, så jeg ville nok have 2-3 sæt i str. 50. Så kan man altid købe lidt mere hvis det bliver nødvendigt. 

Jeg ville også have 2 cardigans der er nemme at få af og på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.