Hun tisser i sengen, ble igen? eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

hellemor85

Hej folkens, jeg skriver fordi min store pige Isabella på 3½ har smidt bleen for nogle måneder siden. Hun har smidt både om dagen og om natten. Hun har været dygtig, men vi er lidt i dilemma, for hun har tisset i sengen om natten 4 gange i denne uge. Hva skal vi gøre?

I starten var der sjældent uheld. Det har været meget op og ned her den sidste måned, en uge uden uheld, næste uge med 3 uheld. Sådan har det kørt. Men hun vil altså bare ik ha ble på og vi vil helst heller ik gå tilbage. Vi kan jo heller ikke nægte hende vand hvis hun er tørstig. De gange hun ikke har tisset har hun heller ik drukket så meget til aftensmad. Men hvis hun får over et glas, tisser hun, og synes ik vi kan skære ned på det..

Så har vi prøvet at hun skal tisse, når vi voksne går i seng, men hun nægter at tisse, selvom hun faktisk skal..

Så hva gør man? Nogen der har et super godt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Pikku Myy

hellemor85 skriver:

Hej folkens, jeg skriver fordi min store pige Isabella på 3½ har smidt bleen for nogle måneder siden. Hun har smidt både om dagen og om natten. Hun har været dygtig, men vi er lidt i dilemma, for hun har tisset i sengen om natten 4 gange i denne uge. Hva skal vi gøre?

I starten var der sjældent uheld. Det har været meget op og ned her den sidste måned, en uge uden uheld, næste uge med 3 uheld. Sådan har det kørt. Men hun vil altså bare ik ha ble på og vi vil helst heller ik gå tilbage. Vi kan jo heller ikke nægte hende vand hvis hun er tørstig. De gange hun ikke har tisset har hun heller ik drukket så meget til aftensmad. Men hvis hun får over et glas, tisser hun, og synes ik vi kan skære ned på det..

Så har vi prøvet at hun skal tisse, når vi voksne går i seng, men hun nægter at tisse, selvom hun faktisk skal..

Min søn gjorde det samme. Vi begyndte at opfordre ham til at drikke en masse i løbet af eftermiddagen, så han ikke var så tørstig om aftenen. Det har løst problemet

Anmeld

26. oktober 2012

foto på lærred

hellemor85 skriver:

Har ingen råd, men håber en anden har. Opper den lige, så der måske er nogle der kommer med guldkort til jer.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Anmeld

27. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng på 5 år har været renligi 1 1/2 år om dagen og i 1/2 år om natten. Han har haft få uheld - dog har han haft 3 i denne her uge. Jeg tænker bare, at han har sovet for tungt og ikke mærket han skulle tisse.

Mit råd er, at jeg ikke ville give ble på igen. Men der må bare gang i vaskemaskinen. I gør det jeg selv gør inden sengetid (udover at jeg ikke vækker ham for, at tisse når han sover).

Anmeld

28. oktober 2012

hellemor85

Tak for svar

Det er egentlig heller ik verdens største problem, da jeg stadig er på barsel med den lille, så kan sagtens stå op og ordne alt det udskiftning om natten. Men det er sku lidt træls i længden. Men vi prøver at hun drikker mest om eftermiddagen og så må hun kun få et glas til aftensmad. Hun er bare en værre drikke drikke pige, som jo er rigtig godt

Anmeld

28. oktober 2012

TaAsJu

hellemor85 skriver:

Hej.. Forstår dine tanker, og som mor til en vådligger er det så synd for barnet, men her hjemme er det desvære sådan det er. hun er nu 7 og kommet i udredning ved lægen om hun skal have medicin. Men det første vi fik af vide var 2 timer før senge tid er det minimalt hvad hun skal have og drikke.  hun må derfor drikke alt hvad hun vil til kl. Er 17. Og til aften må hun få et børne glas og drikke. Og den er sten sikker at få hun mere end det er hendes seng meget våd om natten.. (Hun har dryp hver nat i trusserne &nbsp Så jo det er rigtig træls for hende hun ikke må få så meget og drikke, men del det hun må op i små potioner. Så føler hun at hun får mere.. 

Hvad angår lagener, så kan man få vådliggerlagn i metermål i jysk, babysam har dog nogle der er noget dyre, men noget mere lækker og ligge med da de er bløder.. 

Bare husk og vaske dem på 95 ellers kan de komme til og lugte

og som en anden skriver så sørg for hun får rigeligt og drikke i løbet af eftermiddagen, det kan tage noget af tørsten om aften..

også håber jeg det hele bliver beder

Anmeld

28. oktober 2012

hellemor85

TaAsJu skriver:

Hej.. Forstår dine tanker, og som mor til en vådligger er det så synd for barnet, men her hjemme er det desvære sådan det er. hun er nu 7 og kommet i udredning ved lægen om hun skal have medicin. Men det første vi fik af vide var 2 timer før senge tid er det minimalt hvad hun skal have og drikke.  hun må derfor drikke alt hvad hun vil til kl. Er 17. Og til aften må hun få et børne glas og drikke. Og den er sten sikker at få hun mere end det er hendes seng meget våd om natten.. (Hun har dryp hver nat i trusserne &nbsp Så jo det er rigtig træls for hende hun ikke må få så meget og drikke, men del det hun må op i små potioner. Så føler hun at hun får mere.. 

Hvad angår lagener, så kan man få vådliggerlagn i metermål i jysk, babysam har dog nogle der er noget dyre, men noget mere lækker og ligge med da de er bløder.. 

Bare husk og vaske dem på 95 ellers kan de komme til og lugte

og som en anden skriver så sørg for hun får rigeligt og drikke i løbet af eftermiddagen, det kan tage noget af tørsten om aften..

også håber jeg det hele bliver beder

Super Tak for råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.