Baby på fliser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.380 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

FogL

Hejsa derude

Freyja er nu 8 måneder, og er ved at lære det der med, at man kan bevæge sig. Vi har udelukkende fliser i lejligheden, men hvad dælen gør man så - hun er ret god til at tage en slapper og klaske hovedet på underlaget. Normalt ligger hun nemlig på en madras, men vi kan jo ikke blive ved med at holde hende på den, når hun begynder at ville kravle! What to do? Kan ikke klistre hele lejligheden ind i puslespilsunderlag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Mumto3

Stakkels pus! Kan godt forstå problemstillingen. Har desværre ingen gode råd, men vil dog sige: HOLD OP ET HELT FANTASTISK BILLED!!!!!Er det taget af en fotograf? Det ligner sådan et billed man kan købe i plakatstørrelse af ekstraordinære vidunderlige babyer. Det er da helt vildt selv at have så gude smukt et barn. Jeg er helt mundlam! Vikelig virkelig fantastisk!!! Kæmpe tillykke med din datter!

Anmeld

26. oktober 2012

FogL

Mumto3 skriver:

Stakkels pus! Kan godt forstå problemstillingen. Har desværre ingen gode råd, men vil dog sige: HOLD OP ET HELT FANTASTISK BILLED!!!!!Er det taget af en fotograf? Det ligner sådan et billed man kan købe i plakatstørrelse af ekstraordinære vidunderlige babyer. Det er da helt vildt selv at have så gude smukt et barn. Jeg er helt mundlam! Vikelig virkelig fantastisk!!! Kæmpe tillykke med din datter!

Ih.. tusind tak Bliver da helt varm indeni Har selv taget det - hun er en måned gammel på billedet.

Anmeld

26. oktober 2012

Elgaard73

Hej, jeg gik også og bekymrede mig lidt om det, da vores dreng så småt begyndte at bevæge sig rundt. ( Vi har dog ikke klinker, men trægulve) Han kunne også finde på at nærmest klaske sig i gulvet, så jeg rendte rundt og lagde tæpper, underlag og lign. ud over det hele. Men et par enkelte gange ramte han altså alligevel ansigtet lige ned i gulvet (av av) og så holdte han op med bare at smide sig. Jeg tror slet ikke at jeg havde behøvet at ligge alle de ting ud, for de lærer altså hurtigt at man ikke bare skal smide sig på det bare gulv. 

Anmeld

26. oktober 2012

FogL

Elgaard73 skriver:

Hej, jeg gik også og bekymrede mig lidt om det, da vores dreng så småt begyndte at bevæge sig rundt. ( Vi har dog ikke klinker, men trægulve) Han kunne også finde på at nærmest klaske sig i gulvet, så jeg rendte rundt og lagde tæpper, underlag og lign. ud over det hele. Men et par enkelte gange ramte han altså alligevel ansigtet lige ned i gulvet (av av) og så holdte han op med bare at smide sig. Jeg tror slet ikke at jeg havde behøvet at ligge alle de ting ud, for de lærer altså hurtigt at man ikke bare skal smide sig på det bare gulv. 

Ja det skulle man tro - men hun har dælme gjort det nogle gange nu Klumpedumpe!

Anmeld

26. oktober 2012

th

ciepige skriver:

Ja det skulle man tro - men hun har dælme gjort det nogle gange nu Klumpedumpe!

vi har en vild dreng og trægulv/fliser han kravlede hurtig og rejste sig da han var 8 måned.

vi startede med at ligge tæpper ud over det hele, men kunne godt se det ikke var så smart, så vi fjernede det til sidste efter et par dage. han klaskede også hovedet ned i det et par gange. med efter ca 1 uge, så gik det.

omkring når han rejste sig, så gik vi bagved ham for så er det jo med stå kraft at de rammer med hvis de falder, så der lagde vi en madras bag ved bordet, som han mente han skulle stå op af hele tiden.

held og lykke med det hele

Anmeld

26. oktober 2012

Gardenia

ciepige skriver:

Hejsa derude

Freyja er nu 8 måneder, og er ved at lære det der med, at man kan bevæge sig. Vi har udelukkende fliser i lejligheden, men hvad dælen gør man så - hun er ret god til at tage en slapper og klaske hovedet på underlaget. Normalt ligger hun nemlig på en madras, men vi kan jo ikke blive ved med at holde hende på den, når hun begynder at ville kravle! What to do? Kan ikke klistre hele lejligheden ind i puslespilsunderlag.

Vi har kun trægulve. Han fik sutter på med skridsikkert underlag (De der lædertøfler, så kan han bevæge hele foden i dem) og så blev han sendt på opdagelse. Han har arvet sin mors finesse, så han er en ægte klump

Højden deres hoved falder fra er meget lille, deres kranie er stadig mest brusk og deres krop tager det meste af slaget. Det jeg siger nu lyder ondt, men deres gråd handler mere om chokket/irritationen over ikke at kunne, end den betyder smerte. Og - det er meget vigtigt man som forælder ikke lærer dem at vre bange for at falde, for er de det, så spænder de i deres muskler og så kommer de for alvor til skade når de skal til at styrte på cykel, ned fra træer, heste, motorcross, skateboard.

De lærer også mere af at selv regne den ud, selvfølgeligt skal vi have et vågent øje på dem, men at have en lidt afventende facon kan godt komme jer til gave. Deres motorik bliver udfordret, hjernen trænes i at holde balancen og manøvre.

Men ja, det kræver et godt sug ned i maven og sommetider et lukket øje... Spændende tid... Min er 2½ og det bliver ikke mindre spændende..

Anmeld

26. oktober 2012

Maja88

tror barr du skal tage det stille og roligt..

vi har trægulv og hun har fåey lov at kravle rundt..

kan godt være jeg ikke er pyldret med mine børn. hun sidder også som halvanden årig uden bøjle.. hun går selv på balance bommem til gymnastik og trænerne korser sig - for hun kan jo slå sig. mrn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.