Hvad er dette udslæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.714 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

louisevl

Hej Tøser

Min dreng på 15. mdr. fik i fredags feber og begyndende udslæt. Efter han havde sovet til middag var feberen væk og har ikke været der siden. Heldigvis. Hans udslæt blev værre, men tirsdag var det så næsten væk igen indtil onsdag hvor det blev værre og i morges var det endnu værre....

Vi var ved lægen i torsdags, hvor han ville gætte på begyndende skoldkopper. Dette tog han dog i sig i dag, da vi var der igen. Han sagde, at hvis drengen havde været syg havde han ikke tvivlet med at sige mæslinger. Men har jo en glad dreng der bare løber rundt og leger og slet ikke er mærket af det. Han ville så gætte på en virus og regnede med det ville forsvinde inden mandag ellers skulle vi derop igen. Tvivler bare på det forsvinder 

Nogle der har set dette før ved "raske" børn?

Billederne er taget på telefonen, så de er desværre ikke så gode...Udslættet er dog blevet værre, da disse billeder er fra imorges

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Valle81

Jeg er helt 100 på at det er nældefeber

Anmeld

25. oktober 2012

Isabella_mor

ja det tænker jeg også.. nældefeber.. det er ikke farligt og det går over igen.

Anmeld

25. oktober 2012

Valle81

Har han spist noget han ikke lige skeler, chokolade, kakao, ananas eller sådan

det ligner når mild drenge har nældefeber og når det er så slemt som det der, så får de antihistaminer i flydende form.

Anmeld

25. oktober 2012

louisevl

Valle81 skriver:

Jeg er helt 100 på at det er nældefeber

Burde det ikke klø?

Anmeld

25. oktober 2012

louisevl

Valle81 skriver:

Har han spist noget han ikke lige skeler, chokolade, kakao, ananas eller sådan

det ligner når mild drenge har nældefeber og når det er så slemt som det der, så får de antihistaminer i flydende form.

Han har fået det han plejer at spise, intet nyt der og vaskepulver er heller ikke skiftet ud

Men ved ikke om de kan få det efter en omgang forkølelse? Aner intet om nældefeber...

Anmeld

25. oktober 2012

Valle81

louisevl skriver:

Burde det ikke klø?

Ikke nødvendigvis, mine har aldrig givet udtryk for kløe

Anmeld

25. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ku altså også godt ligne lusingesyge! Det ka komme overalt på kroppen. Rødmen kommer og gå lidt i farven. Feber ka også komme og gå lidt!! Thea havde det sidste år, havde lige kort feber og ellers røde plamager rundt på kroppen i en uges tid. Men hun var ik syg pga det! Vh stine

Anmeld

25. oktober 2012

Valle81

louisevl skriver:

Han har fået det han plejer at spise, intet nyt der og vaskepulver er heller ikke skiftet ud

Men ved ikke om de kan få det efter en omgang forkølelse? Aner intet om nældefeber...

Da vi var ved lægen sidst sagde lægen at det kan komme af alt, sågar af sol. Og det kan komme af noget man også har spist hele sit liv og vupti så slår man ud

Anmeld

25. oktober 2012

louisevl

Valle81 skriver:

Ikke nødvendigvis, mine har aldrig givet udtryk for kløe

Jamen så er det da en mulighed. Må vi prøve at spørge lægen om på mandag, hvis det stadig er der der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.