Oversigt over bøger i en serie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er sådan en af dem der ikke normalt har læst bøger. Nu er jeg begyndt at HØRE bøger og har fået den åbenbaring at det giver mig, det samme 3 dimensionelle billede af handlingen, som andre får når de læser Det får jeg når jeg lytter. Det vidste jeg egentligt godt, for sådan har jeg altid har haft det sådan. Vidste bare ikke helt hvor fedt det var at høre bøger  specielt, når jeg nu kører så meget. MEN mit problem er, at jeg virkelig bare syntes at Lars Henrik Olsens bøger er mega fede. Jeg har tidligere læst dværgen fra normandiet og finder ud af at der vidst er en 3. bog i serien. Jeg vidste godt at der var en 2er. Samtidig finder jeg ud af at der er en 4. i erik menneskesøn serien og mit spørgsmål er så:

Hvis jeg skal finde en side, hvor man se hvilke bøger der er i en serie og rækkefølgen. Hvordan gør jeg så det?????... 

Jeg har søgt og søgt. og jeg får biblografier frem, men ikke sorteret på serier Æv...

Kender nogen et godt link???

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Nemesis

hmm godt spørgsmål..for normalt står den slags jo i bøgerne :-)

Står der ikke hele serien på lydbøgerne?

Ellers plejer jeg at gå i boghandlen og spørge :-)

1. Erik Menneskesøn
2. Kvasers blod
3. Kampen om sværdet
4. Gudernes skæbne

Dværgen fra Normadiet, flugten fra klosteret.

:-) Sisse som elsker at læse

Anmeld

29. maj 2009

Pige2009

Du kan også prøve at google forfatteren, hvorved der ofte kommer en liste over vedkommendes værker.

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

ladydan1 skriver:

hmm godt spørgsmål..for normalt står den slags jo i bøgerne :-)

Står der ikke hele serien på lydbøgerne?

Ellers plejer jeg at gå i boghandlen og spørge :-)

1. Erik Menneskesøn
2. Kvasers blod
3. Kampen om sværdet
4. Gudernes skæbne

Dværgen fra Normadiet, flugten fra klosteret.

:-) Sisse som elsker at læse

Altså er FLUGTEN fra klosteret 2'eren?!?!?!... Jeg har nemlig hele tiden troet at det var den lange rejse der var 2'eren!! Så er det godt jeg ikke har fået læst den endnu

Min veninde (der er blind) har lige bestilt 15 bøger idag, af Lars-Henrik Olsen Weee... Så skal vi rigtig 'læse' Nice!!!

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

linda2009 skriver:

Du kan også prøve at google forfatteren, hvorved der ofte kommer en liste over vedkommendes værker.

Ja, det prøvede jeg også, men de stod i en stor pærevælling. ikke sådan, de og de bøger i den serie osv... ihhh...

Det er også bare fordi jeg er totalt uvidende, når det gælder bøger og det hehe... 

Anmeld

29. maj 2009

Pige2009

Nå, ja, men man må jo starte et sted. Jeg synes da det er dejligt du har fået øjnene op for de gode fortællinger uanset om det er i bogform eller som lydbånd. Tillykke herfra med din opdagelse af bøgernes lyksaligheder :-)

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

linda2009 skriver:

Nå, ja, men man må jo starte et sted. Jeg synes da det er dejligt du har fået øjnene op for de gode fortællinger uanset om det er i bogform eller som lydbånd. Tillykke herfra med din opdagelse af bøgernes lyksaligheder :-)

Tak 

Anmeld

30. maj 2009

Nemesis

Altså er FLUGTEN fra klosteret 2'eren?!?!?!... Jeg har nemlig hele tiden troet at det var den lange rejse der var 2'eren!! Så er det godt jeg ikke har fået læst den endnu

Min veninde (der er blind) har lige bestilt 15 bøger idag, af Lars-Henrik Olsen Weee... Så skal vi rigtig 'læse' Nice!!!

altså i følge Carlsens forlag er det 2´eren :-)

Det går altså helt agurk med at sætte ind i dag...

Anmeld

30. maj 2009

Stumpen

Inden lyset ligesom gik op for mig at man tit kan se rækkefølgen på forfatterens hjemmeside, så gik jeg ind på bibliotekets hjemmeside og så på udgivelsesdatoen..

Anmeld

31. maj 2009

Moderator

ladydan1 skriver:

altså i følge Carlsens forlag er det 2´eren :-)

Det går altså helt agurk med at sætte ind i dag...

Altså det er da derhen af, men det mærkelige er så, at Den lange rejse ikke står på den liste...

For det er jo ligesom også i den serie, VED jeg

Men det må så være 3'eren, når jeg hele tiden har troet at det var 2'eren... mmm hehe.

Verden er stor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.