topping der ik smelter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.525 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2012

Kay

ved ik om den ligger rigtigt...

skal til 30 års føsdag hos mandens brors kæreste.... hun er konditor og ønsker sig penge til en cykkel 

jeg er så igang med at bage en stor cupcake til hende... med mønter i... og skal så lave noget crem til den... men det skal jo være noget der ik står og smelter undervejs til festen...

hvordan får jeg lige lavet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Dot D

Kay skriver:

ved ik om den ligger rigtigt...

skal til 30 års føsdag hos mandens brors kæreste.... hun er konditor og ønsker sig penge til en cykkel 

jeg er så igang med at bage en stor cupcake til hende... med mønter i... og skal så lave noget crem til den... men det skal jo være noget der ik står og smelter undervejs til festen...

hvordan får jeg lige lavet det??

En PSC holder sig ret godt, især hvis du har haft den på køl, så den er godt kold....

og her er opskriften

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis (jeg bruger ca 800g)

3 tsk vanille essens

5-6 spsk koldt mælk (jeg bruger ofte Asti eller Temp cider 1 dl)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen.

Anmeld

25. oktober 2012

Dot D

Har aldrig lavet opskriften med mælk, men kan klart anbefale de to andre drikkevarer

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

Dot D skriver:

Har aldrig lavet opskriften med mælk, men kan klart anbefale de to andre drikkevarer

og den smelter ik når den står på gaveboret hele festen igennem?? det er ik nødvendigt den skal være spiselig

Anmeld

25. oktober 2012

Nadia&Daniel

Kender desværre ikke svaret - men vil gerne se billede af det færdige resultat

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

Nadia&Daniel skriver:

Kender desværre ikke svaret - men vil gerne se billede af det færdige resultat

skal nok tage et billed... der skal en 100 kron seddek foldet som en sommerfugl oven på... det er nemlig begrænset hvor mange mønter man kan putte i

Anmeld

25. oktober 2012

Dot D

Kay skriver:

og den smelter ik når den står på gaveboret hele festen igennem?? det er ik nødvendigt den skal være spiselig

Hvornår skulle den bruges??? Du kan nemlig også lave det af sæbespåner, hi hi... Så tager du 3 dele sæbespåner og 1 - 1,5 del vand (måske lidt mere) og det pisker du LÆNGE, MEGET LÆNGE med din håndmixer, det giver det flotteste skum, der ligner flødeskum, så det kan du sprøjte på med en pose ligesom flødeskum. Det har dog bedst af at stivne/tørre et par dage eller tre inden...

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

Dot D skriver:

Hvornår skulle den bruges??? Du kan nemlig også lave det af sæbespåner, hi hi... Så tager du 3 dele sæbespåner og 1 - 1,5 del vand (måske lidt mere) og det pisker du LÆNGE, MEGET LÆNGE med din håndmixer, det giver det flotteste skum, der ligner flødeskum, så det kan du sprøjte på med en pose ligesom flødeskum. Det har dog bedst af at stivne/tørre et par dage eller tre inden...

skal bruges lørdag  så det bliver nok bare den første og evt med sprey lak på

Anmeld

25. oktober 2012

Dot D

Kay skriver:

skal bruges lørdag  så det bliver nok bare den første og evt med sprey lak på

Jeg vil altså faktisk tro, at den kan holde til det... 

Disse muffins er med den creme og de stod et godt stykke tid i et varmt telt, og var stadigt fine

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

Dot D skriver:

Jeg vil altså faktisk tro, at den kan holde til det... 

Disse muffins er med den creme og de stod et godt stykke tid i et varmt telt, og var stadigt fine

det bliver det jeg gør  hvordan får du den 2 farved?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.