Hjemmelavet grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.791 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Team Putte

Ja alle de opskrifter jeg kan finde på ris- eller majsgrød der skal det koges i 2-3 min.. Er det virkelig nødvendigt at koge grøden eller kan man med fordel bare bruge kogende vand og røre det rundt i 2-3 min?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

LilleLene

Team Putte skriver:

Ja alle de opskrifter jeg kan finde på ris- eller majsgrød der skal det koges i 2-3 min.. Er det virkelig nødvendigt at koge grøden eller kan man med fordel bare bruge kogende vand og røre det rundt i 2-3 min?

det giver vel det samme, det har jeg også overvejet

Anmeld

25. oktober 2012

Team Putte

LilleLene skriver:

det giver vel det samme, det har jeg også overvejet

Synes bare det virker så omstændigt hvis man har grøden med på farten..

Anmeld

25. oktober 2012

CaWi

Inden vi begyndte på grød tænkte jeg, at det ville tage SÅ lang tid at lave grøden på "gammeldags" maner.
Men det tager måske 30 sekunder mere at stå og røre rundt i gryden, end det tager for elkedlen at varme vandet, så jeg gør som foreskrevet

Anmeld

25. oktober 2012

Team Putte

CAWI skriver:

Inden vi begyndte på grød tænkte jeg, at det ville tage SÅ lang tid at lave grøden på "gammeldags" maner.
Men det tager måske 30 sekunder mere at stå og røre rundt i gryden, end det tager for elkedlen at varme vandet, så jeg gør som foreskrevet

Kan godt være det bare er en vanesag.. Hvad gør du så hvis i er ude sådan en hel dag og der intet komfur er i nærheden?

Anmeld

25. oktober 2012

Mussen2

Team Putte skriver:

Kan godt være det bare er en vanesag.. Hvad gør du så hvis i er ude sådan en hel dag og der intet komfur er i nærheden?

Jeg tror det er bedst at koge det i det forskrevne antal minutter. Jeg tror bedre babys mave kan fordøje det. Når jeg er på farten og skal give grød har jeg enten færdig produkterne med som bare skal blandes med kogt vand eller også laver jeg grøden færdig hjemme fra ex. Øllebrød lavet uden mælk og så luner det enten i micro eller med varm mælk når det skal serveres.

Anmeld

27. oktober 2012

CaWi

Mussen2 skriver:

Jeg tror det er bedst at koge det i det forskrevne antal minutter. Jeg tror bedre babys mave kan fordøje det. Når jeg er på farten og skal give grød har jeg enten færdig produkterne med som bare skal blandes med kogt vand eller også laver jeg grøden færdig hjemme fra ex. Øllebrød lavet uden mælk og så luner det enten i micro eller med varm mælk når det skal serveres.

Jeg gør det samme

Anmeld

27. oktober 2012

L&V

Team Putte skriver:

gøvJa alle de opskrifter jeg kan finde på ris- eller majsgrød der skal det koges i 2-3 min.. Er det virkelig nødvendigt at koge grøden eller kan man med fordel bare bruge kogende vand og røre det rundt i 2-3 min?

Det gør at grøden bliver mere cremet og tilberedt hvor hvis du bare hælder kogt vand på og røre bliver grynet og træls

Anmeld

27. oktober 2012

Team Putte

Mussen2 skriver:

Smart!

Anmeld

27. oktober 2012

Team Putte

Månsson skriver:

Det gør at grøden bliver mere cremet og tilberedt hvor hvis du bare hælder kogt vand på og røre bliver grynet og træls

Arh.. En forklaring man kan bruge til noget TAK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.