Nogen der har forstand på Hcg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hvis lægen sagde, at du kun var 1 eller to uger henne, så forstår jeg ikke hvorfor han tester? Som regel tester de jo først EFTER man skulle have haft menstration. Eller er det fordi du har uregelmæssig mens? F.eks PCO eller lign?

Jeg fik af vide en gang af alt under 50 (efter man skulle have haft menstration) er et meget dårlig tegn. Men en enkelt blodprøve siger ikke nok, det er den næste blodprøve som du får taget et par dage efter som er den mest sigende. Så kan man se hvor hurtig tallet bliver fordoblet.

Held og lykke med det hele

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Jeg havde lige afsluttet mens for 5 dage siden da han tog prøven, så jeg ved det ikke. Han sagde det var underligt man allerede kunne se det på på graviditetsprøverne og derfor tog han en blodprøve. Da jeg ringede og skulle have svar, sagde han tillykke at jeg var gravid. Et pr dage efter hans udmelding testede jeg igen med graviditetsprøve og denne gang var den negativ!! Jeg ringede så til lægen og talte med en som rådførte sig med en anden læge mens jeg var i røret og hun sagde at den var ret sikker!? Og så skal jeg der op igen onsdag med henblik på at blive scannet for at se om der er noget. Så jeg er ganske enkelt forvirret lige nu ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Jeg havde lige afsluttet mens for 5 dage siden da han tog prøven, så jeg ved det ikke. Han sagde det var underligt man allerede kunne se det på på graviditetsprøverne og derfor tog han en blodprøve. Da jeg ringede og skulle have svar, sagde han tillykke at jeg var gravid. Et pr dage efter hans udmelding testede jeg igen med graviditetsprøve og denne gang var den negativ!! Jeg ringede så til lægen og talte med en som rådførte sig med en anden læge mens jeg var i røret og hun sagde at den var ret sikker!? Og så skal jeg der op igen onsdag med henblik på at blive scannet for at se om der er noget. Så jeg er ganske enkelt forvirret lige nu ....

Mit eneste GÆT er, at du måske har været gravid forrig måned, men at din sidste mens faktisk var en bio-kemisk. Der vil så stadigvæk være HCG i blodet et stykke tid efter at man har mistet, hvilke måske svare meget godt med at HCG kun er 50 og din egen test er negativ (fordi der så er gået yderligere nogle dage siden blodprøven) 

Men forstår ikke hvorfor lægen kun laver 1 blodprøve. Der skal to blodprøver til for at se om HCG er stigende eller faldende, men nu får du jo selvfølgelig en scanning som er mere sikker.

Hvis du gerne vil være gravid, så håber jeg selvfølgelig at jeg tager fejl og I kan se en lille sæk der inde (det er jo nok for tidligt med hjerteblik, da det først er 6+)

Held og lykke med alt.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.