Transportere 2 børn på cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.001 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Malli

Jeg sidder lige og gør mig nogle tanker om hvad jeg mon skal gøre til den tid når jeg starter på job igen.
Jeg vil gerne cykle på arbejde, da det vil tage en krig at komme afsted med off. transport.

På vej til job skal jeg aflevere pigerne, men hvad pokker er løsningen på det?
Den store pige vil være 3 år og 10 måneder, og den lille 11 måneder.

Har i forvejen et bagsæde fra Yepp til den store, og har set man også kan få det til at montere foran. MEN, er det smart? det må blive voldsomt tungt og jeg tænker også om det ikke er svært i forhold til balancen?

Har også tænkt om man skal anskaffe sig en cykelanhænger, men hvad er så bedst - at ha den foran eller bagpå, og hvilket mærke skal man gå efter?
Håber der sidder nogen derude, der har stået i selv samme situation, og har fundet en god løsning de vil dele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Nemesis

hvad med en efterløber til den store..dvs en cykeldel du sætter på din egen cykel så den store er med til at cykle og så den lille i cykelstolen??

Din store pige burde på det tidspunkt kunne sidde og cykle med.

:-) Sisse

Anmeld

25. oktober 2012

Malli

Nemesis skriver:

hvad med en efterløber til den store..dvs en cykeldel du sætter på din egen cykel så den store er med til at cykle og så den lille i cykelstolen??

Din store pige burde på det tidspunkt kunne sidde og cykle med.

Hej Sisse,
Det lyder da faktisk som en meget smart løsning. Kan man pille den af og evt stille ved institutionen, så man ikke behøver cykle rundt med den gennem byen, når hun ikke bruger den?

Anmeld

25. oktober 2012

Nemesis

Malli skriver:

Hej Sisse,
Det lyder da faktisk som en meget smart løsning. Kan man pille den af og evt stille ved institutionen, så man ikke behøver cykle rundt med den gennem byen, når hun ikke bruger den?

ja det kan du. Der findes modeller hvor det kun tager et minut at hægte den af og så kan man cykle videre uden. Tror faktisk selv den fra bilka er nem at hægte af.

Anmeld

25. oktober 2012

Malli

Nemesis skriver:

ja det kan du. Der findes modeller hvor det kun tager et minut at hægte den af og så kan man cykle videre uden. Tror faktisk selv den fra bilka er nem at hægte af.

Det lyder til at være noget jeg skal kigge nærmere på
Tak for ideen,. Jeg er ikke tryg ved at ha 2 børn på cyklen, en foran og en bagpå. Har prøvet et par gange, at min datter har bevæget sig for at kigge bagud, og det har givet et ryk i cyklen, så 2 børn der sidder og rokker hver sin vej, ejj det tør jeg skam ikke

Anmeld

25. oktober 2012

Lusi

Jeg tør ik engang cykle med et barn i cykelstol, så ville SLET ik turde med to

Vi har en Winther kangaroo (pæææænt dyr) og er mega glade for den. Ungerne sidder foran, og vi kan kigge ned til dem og holde øje med dem, det har vi det bedst med, i stedet for de sidder omme bagved én..
Men i dit tilfælde ville jeg vælge en cykelanhænger, så du kan hægte den af, når du har afleveret dem. Kangaroo er hårdere, at cykle på end en alm cykel, så ville været klart smartere, at kunne tage den alm og futte derud af

Anmeld

25. oktober 2012

Nemesis

Malli skriver:

Det lyder til at være noget jeg skal kigge nærmere på
Tak for ideen,. Jeg er ikke tryg ved at ha 2 børn på cyklen, en foran og en bagpå. Har prøvet et par gange, at min datter har bevæget sig for at kigge bagud, og det har givet et ryk i cyklen, så 2 børn der sidder og rokker hver sin vej, ejj det tør jeg skam ikke

nej det ville jeg heller ikke selv turde.
Bruger din datter fx. løbecykel eller har sin egen lille cykel?? Det er mere for balancen ved at sidde på en cykel.

Har hun den så kan hun sagtens sidde på en efterløber og så cykler hun jo også, så hun kan blive god inden hun skal cykle på egen cykel.

Det eneste du skal være opmærksom på er at du skal købe en der kan monteres selvom du har barnestol...fx. funtrailer.

Anmeld

25. oktober 2012

Malli

Nemesis skriver:

nej det ville jeg heller ikke selv turde.
Bruger din datter fx. løbecykel eller har sin egen lille cykel?? Det er mere for balancen ved at sidde på en cykel.

Har hun den så kan hun sagtens sidde på en efterløber og så cykler hun jo også, så hun kan blive god inden hun skal cykle på egen cykel.

Det eneste du skal være opmærksom på er at du skal købe en der kan monteres selvom du har barnestol...fx. funtrailer.

Ja, hun kører rundt på sin trehjulede, og hun har også en løbecykel, som hun fint holder balancen på!
Godt du siger det med, at være opmærksom i forhold til at jeg har barnesæde bagpå. Jeg vil prøve at kigge efter den du nævner tusinde tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.