God kogebog til mænd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Victoria2013

Nu er det jo ligepludselig om lidt jul, og jeg tænkte lidt på at give min kæreste en kogebog i julegave. Nu hvor vi skal være forældre om 8 mdrs tid er det vist på tide han begynder at lave mad lidt oftere

Vi har været samme i rigtig rigtig rigtig mange år og det er stort set altid mig der står for planlægning af maden osv... han er da med, selvfølgelig, men interesserer sig ikke så meget for at lave mad. Han har det bedst med at hakke grøntsager, så tager jeg mig af det komplicerede (tilberedning), medmindre selvfølgelig vi griller. Han er også virkelig dårlig til at følge opskrifter og har altid spørgsmål til hvert punkt, selvom man syntes det lidt giver sig selv. Men nu skal han altså til at lære det...

Så hvilke kogebøger er rigtig gode for begyndere... sådan en mand der normalt skal have instruktion i hvordan man laver kødsauce, hvordan man koger pasta og hvordan man koger et æg...?

... Jeg kan i øvrigt rigtig godt lide at lave mad, det er ikke problmet. Jeg elsker at lave mad og har ikke noget imod at lave mad overhovedet. Men når vi nu skal være forældre, skal han også være mere med i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

kesuh

Hvad er en opskrift?? "sagt af en mand" 

Hmm den er da lidt svær.. Det er selvfølgelig dk-kogebogen, men det er træls at printe ud eller ha en bærbar ved hånden nær komfuret.

Kødsauce/sovs er jo ikke bare liige kødsauce hehe. Det kan laves på rigtig mange måder 

Jeg har selv brugt frøken jensens kogebog rigtig meget, men når jeg kommer hjem fra mit studie så kan jeg da lige se hvad jeg har i skuffen af kogebøger.

Jeg så noget i tv for nogle år siden med at en gammel mand der var blevet "enke", selv måtte til og røre ved komfuret efter konen havde lavet mad til ham igennem hele hans liv. Jeg kan bare ikke huske hvad den bog eller hvad manden hed

Anmeld

25. oktober 2012

Victoria2013

Har lært min kæreste hvad jeg forstår ved en "basis-kødsauce" (som kan bruges til pasta og lasagne fx)...

Vi har Frk. Jensens kogebog, den elsker jeg også. Har masser af kogebøger... men jeg vil jo gerne give ham en bog som så er hans kogebog. Som sagt interesserer han sig ikke vildt meget for madlavning i forvejen, så en kogebog uden billeder er ikke særlig spændende i forvejen

Anmeld

25. oktober 2012

kesuh

Hmm jeg har rodet lidt i dem jeg har og har nogle små "bøger" fra karolines køkken fra min mor dengang jeg flyttede for mig selv.. Min ex ejede alle de andre kogebøger selv om det var mig der lavede mad 

Karolines køkken 1.2.3.4.5.6.7 osv, det er nogle hæfter fra arla mener jeg. De er gode både med billeder og vejledning.  http://www.arla.dk/opskrifter/Kogeboeger/

Ellers må du jo sende ham på madlavningskursus 

http://www.saxo.com/dk/kogebog-for-nybegyndere_dortethor-hansen_spiralryg_9788778870988

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.