Har brug for hjælp ang. spørgsmål om misbrug.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mit dilemma er:

Mit barn leger med et barn, hvor der er mistanke om seksuel misbrug. Hvordan takler jeg det, hvis der gennem leg mellem de to børn opstår leg af seksuel karakter. Her mener jeg leg ud over det sædvanlige!

Jeg vil for alt i verden beskytte mit barn, men også rumme det andet barn.

Hvordan viser jeg mit barn både rumlighed og samtidig på en meget enkelt måde fortæller jeg hvad der er rigtig og forkert adfærd...

Begge børn er under 5 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Isabella_mor

jeg tænker ved at tale med dit barn, og snakke om hvad de leger, nævner dit barn noget som får dine alarmklokker til at ringe så skal du forklare dit barn at det ikke er i orden at lege den slags lege...

MEN det er vidt meget normalt for børn at "udforske" hinanden, men ikke i så tidlig en alder.. tænker jeg..

Anmeld

26. oktober 2012

morstinus

uh ha den er svær, for synes helt klart at du skal reagere på det, hvis der er en begundet mistanke om dit barns legekammerat.

Man kan kontakte sin kommune, om den mistanke man har. og få en snak med dem. Men er sikker på at de kan guide dig, hvis du forklarer dem om tingene. du skal helt sikkert ikke stå alene med det her, og er sikker på at de kan hjælpe dig til at kunne hjælpe det her barn.

det er så forfærdeligt, og der skal gribes ind hvis dit barns legekammerat blir udsat for overgreb.

phu ha, håber sådan at du finder en løsning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.