Jeg snakkede med min læge om det igår fordi han nævnte den og fortalte så at vi jo prøvede at blive gravide og derfor valgte jeg ikke at få den..
Han siger så at jeg jo kunne få det første stik hvis nu mens dukker op nu her (vi håber stadig den ikke gør) og så kan vi se tiden an, hvis så jeg bliver gravid kan de to sidste stik udsættes og så kan jeg få dem efter fødslen, for de har nemlig undersøgt det hele, og man har opdaget at man gerne må få den selvom man ammer, det er kun hvis man er gravid man ikke må..
Siger så det der med at man jo skal have stikkene indenfor et halvt år, og vi gik ud og snakkede med sygeplejersken om det, og hun siger at sådan er det jo normalt, men i sådanne tilfælde som graviditet kan man godt udsætte dem, og man skal aldrig starte forfra medmindre der går flere år..
Så til jer der prøver at blive gravide hvor det ikke lykkes lige i første hug og i bekymrer jer over at i ikke kan få jeres HPV vaccine, kan jeg kun sige skynd jer at komme afsted hvis mens dukker op og så bliv stukket imens mens er der..

Lige lidt hjælpe info til jer andre, for jeg vil ihvertfald stikkes hvis mens dukker op..
Anmeld