Bebsen skriver:
Tusind tak for svar piger! Nåede lige at poste indlægget også tog jeg på arbejde - godt gal på mig selv!
skønt med nogle gode foreslag til at redde situationen, og jeg tror jeg vil lave kødboller af oksekødet (det har jeg aldrig prøvet før
), og frikadeller og karbonader af svin og svin/kAlv.
Men den kylling der, jeg har ALDRIG før lavet en hel kylling, så tips og tricks ville blive påskønnet :-)
Kh Ida.
Ih hvor er det dejligt med et forum hvor man både kan få gode råd og luftet sin frustration! 
Du kan koge suppe på kyllingen

super nemt, en stor gryde, gulerødder, selleri, porre, løg og måske en dusk persille, hele peberkorn i et kaffefileter der er budet sammen, salt, laurbærblade og så skal det bare koge til kyllingen er mør! Pluk kyllingen, den fryses for sig selv, og suppen fryses for sig selv.... Du kan enten lave en lækker suppe, opskrift medfølger, eller du kan lave høns i asparges ud af det

Hung Fu suppe:
2 stk. kyllingefilet eller kød fra en plukket kylling
1 lille fed hvidløg
2 spsk olie
1 L vand (udlades hvis det er af hjemmelavet suppe)
2 hønse- eller grøntsagsboullion terninger eller hjemmelavet suppe
1 dåse majs
2 sammenpiskede æg
1 tsk. citronsaft
2-3 fintsnittede forårsløg
Salt og peber
maizenamel til jævning (skal røres ud i lidt vand)
Kyllingefiletterne må gerne være frosne, så er de nemme at skære i helt tynde skiver. Steg skiverne i olien sammen med hvidløg ganske kort. Kødet skal bare lige blive hvidt. Hvis det er plukket kylling, skal det bare vendes forsigtigt i når suppen er færdig. Derefter tilsættes vand, boullionteringer og dåsen med majs. Lad suppen koge i ca. 10 minutter. Jævn suppen en anelse med maizena, så den får en let tyk konsistens. Det skal dog stadig være en suppe, så tilsæt lidt ad gangen. Pisk æggene med citron og rør det langsomt i. Æggene gør suppen lidt grumset, men det smager super godt =) Smag til med peber Lad det simre et par minutter og kom de snittede forårsløg i og server.
Vi har også puttet alverdens andre grøntsager i, og det er også vildt lækkert
Anmeld