Akut madhjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.871 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Bebsen

Åh nej altså!! Jeg har været ved at rydde op i mim fryser, og har i den forbindelse haft den slukket. Og glemt at tænde den! Pis
Alt kød og grønt var i den fryser
Nåh, men nu har jeg så en del varer jeg skal have brugt idag! For jeg kan vel godt tilberede det også fryse det igen?

Jeg har 500g hk kalv/svin, 500g hakket oksekød, 1kg hk svin og en HEL kylling. Og en lille pose bacon
Og ca 1kg grøntsagsblaning, lidt ærter, og majs.

Hjælp!
Nemme opskrifter til fryseren!

Kh Ida.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Kamilla-m

Kødsovs, frikadeller, boller (til boller i karry).
tarteletfyld .
har også stået i den situation der og hold op det er træls :-(

Anmeld

24. oktober 2012

tarkoflen

Bebsen skriver:

Åh nej altså!! Jeg har været ved at rydde op i mim fryser, og har i den forbindelse haft den slukket. Og glemt at tænde den! Pis
Alt kød og grønt var i den fryser
Nåh, men nu har jeg så en del varer jeg skal have brugt idag! For jeg kan vel godt tilberede det også fryse det igen?

Jeg har 500g hk kalv/svin, 500g hakket oksekød, 1kg hk svin og en HEL kylling. Og en lille pose bacon
Og ca 1kg grøntsagsblaning, lidt ærter, og majs.

Hjælp!
Nemme opskrifter til fryseren!

Kh Ida.

Argh hvor irriterende!

Hvis du tilbereder det, kan det sagtens fryses igen

Her er et par forslag:

Hk okse:
Små kødboller enten til at putte i pita eller en tomatsovs, du blander bare farsen med yndlingskrydderier, steger dem (evt. i ovenen, så du ikke skal stå med en masse pander) og så har du til nem aftensmad en dag.

Kødsovs eller lasagne (her kan du jo smide nogle af grøntsagerne i)
Farsbrød

Hk kalv/svin:
Farserede porre
Karbonader
Boller i karry

Hk svin:
Boller i karry
Små frikadeller

Ja det var lige mine forslag

Grøntsagerne vil jeg mene du godt kan fryse igen, uden der sker det store ved det!

Held og lykke med projekt fyld fryseren igen

Anmeld

24. oktober 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kalv/svin til frikadeller (nemt og hurtigt med et par poser Frikalet)

Okse til Hakkebøffer, kødsovs, millionbøf.

Svin frikadeller igen er mit bedste bud da jeg ikke rigtig kender andre opskrifter til svinekød

Kylling måske dele den op og så i ovnen i et glasfad med lidt vand i bunden og staniol over så den forbliver saftig. Så kan det skæres ud bagefter til stykker til madder eller aftensmad i f.eks. wokblanding.

grøntsager vil jeg også sige medmindre de er helt optøede og bløde hele vejen igennem så frys dem hurtigt igen og når de så skal laves så varm dem ved lav varme i lidt længere tid end normalt så burde de være ok...

Anmeld

24. oktober 2012

Bebsen

Tusind tak for svar piger! Nåede lige at poste indlægget også tog jeg på arbejde - godt gal på mig selv!
skønt med nogle gode foreslag til at redde situationen, og jeg tror jeg vil lave kødboller af oksekødet (det har jeg aldrig prøvet før ), og frikadeller og karbonader af svin og svin/kAlv.
Men den kylling der, jeg har ALDRIG før lavet en hel kylling, så tips og tricks ville blive påskønnet :-)

Kh Ida.

Ih hvor er det dejligt med et forum hvor man både kan få gode råd og luftet sin frustration!

Anmeld

24. oktober 2012

Bebsen

Jeg kan vel godt putte grøntsager i både karbonader og frikadeller? Er der nogle der IKKE er gode at putte i?
(JA, jeg er madlavnings blank! Er først begyndt at lave mad sådan rigtigt efter min søn er blevet født, så jeg er mildest talt uerfaren )

Anmeld

24. oktober 2012

th

Bebsen skriver:

Tusind tak for svar piger! Nåede lige at poste indlægget også tog jeg på arbejde - godt gal på mig selv!
skønt med nogle gode foreslag til at redde situationen, og jeg tror jeg vil lave kødboller af oksekødet (det har jeg aldrig prøvet før ), og frikadeller og karbonader af svin og svin/kAlv.
Men den kylling der, jeg har ALDRIG før lavet en hel kylling, så tips og tricks ville blive påskønnet :-)

Kh Ida.

Ih hvor er det dejligt med et forum hvor man både kan få gode råd og luftet sin frustration!

ville klippe kylling op og stege den i ovnen. og så få grøntsagerne til

eller du kan koge den til den er helt mør. og lave tatelet fyld

Anmeld

24. oktober 2012

th

Bebsen skriver:

Jeg kan vel godt putte grøntsager i både karbonader og frikadeller? Er der nogle der IKKE er gode at putte i?
(JA, jeg er madlavnings blank! Er først begyndt at lave mad sådan rigtigt efter min søn er blevet født, så jeg er mildest talt uerfaren )

ville ikke putte dem i hvors det er de bladninger man køber

Anmeld

24. oktober 2012

Dustmuz

Bebsen skriver:

Brug grøntsagerne til tarteletfyld sammen med kyllingen hehe
så er den del reddet.

alle andre har kommet med gode forslag

Anmeld

24. oktober 2012

tarkoflen

Bebsen skriver:

Kh Ida.

Du kan koge suppe på kyllingen super nemt, en stor gryde, gulerødder, selleri, porre, løg og måske en dusk persille, hele peberkorn i et kaffefileter der er budet sammen, salt, laurbærblade og så skal det bare koge til kyllingen er mør! Pluk kyllingen, den fryses for sig selv, og suppen fryses for sig selv.... Du kan enten lave en lækker suppe, opskrift medfølger, eller du kan lave høns i asparges ud af det

Hung Fu suppe:

2 stk. kyllingefilet eller kød fra en plukket kylling
1 lille fed hvidløg
2 spsk olie
1 L vand (udlades hvis det er af hjemmelavet suppe)
2 hønse- eller grøntsagsboullion terninger eller hjemmelavet suppe
1 dåse majs
2 sammenpiskede æg
1 tsk. citronsaft
2-3 fintsnittede forårsløg
Salt og peber
maizenamel til jævning (skal røres ud i lidt vand)

Kyllingefiletterne må gerne være frosne, så er de nemme at skære i helt tynde skiver. Steg skiverne i olien sammen med hvidløg ganske kort. Kødet skal bare lige blive hvidt. Hvis det er plukket kylling, skal det bare vendes forsigtigt i når suppen er færdig. Derefter tilsættes vand, boullionteringer og dåsen med majs. Lad suppen koge i ca. 10 minutter. Jævn suppen en anelse med maizena, så den får en let tyk konsistens. Det skal dog stadig være en suppe, så tilsæt lidt ad gangen. Pisk æggene med citron og rør det langsomt i. Æggene gør suppen lidt grumset, men det smager super godt =) Smag til med peber Lad det simre et par minutter og kom de snittede forårsløg i og server.

Vi har også puttet alverdens andre grøntsager i, og det er også vildt lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.