Aflevere dit guld i Dp/vug...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Mivsen

Godmorgen damer.

Jeg har en dreng på 11mdr, som synes det rigtig svært at blive afleveret i Dp.

Der intet når vi kommer, vil gerne derind, griner til Dp moderen, vil ned og lege. Men lige så snart jeg skal gå blir han ked af det.

Det er forskelligt om det bare lige er lidt pyl, eller det sådan rigtig ked af det.

Der er masser af tid til ham om morgen ved dp, og der er ro og hyggeligt.

Han har gået der ca fra midt september, og så holdt efterårsferie, og startet i mandags efter ferien.

Vores dag : vågner selv/blir vækket, hygger med legetøj, får morgenmad + lidt frugt, får tøj på og børster tænder. Vi har somregl 1-1,5 om morgen (alt efter hvor tidlig jeg skal møde).

kommer til Dp, jeg er positiv om det, kører hjemmefra 1/2 time før jeg skal møde, så har ca 20 mins til at aflevere (arbejde en spytklat derfra)

han er der max 6 timer om dagen..

Må jeg høre hvordan i Aflevere? Og også gerne hvordan det foregår helt fra de små står op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

TaAsJu

Vores Anna-Sophie havde også svært ved og blive afleveret hos dp!! Vi flyttede til dk i marts og hun skulle væk fra hendes vante omgivelser i hendes vuggestue hun har gået i siden hun var 6 md.. Har selv haft hende i vuggestue til hun var to.. Men jeg stolte/stoler på Hanne (vores dp) Hun er fantastisk.. Hvis hun meget ked når jeg gik fik jeg en SMS 5 min efter at nu var hun i godt humør igen og jeg fik også sendt billeder i løbet af dagen hvis de lavede noget sjovt prøv og snak med dp om det.. Hvordan han er når du er gået..? Også mange kram til dig for jeg ved hvor ondt det gør når ens mus er så ked af det

Anmeld

24. oktober 2012

TaAsJu

Mivsen skriver:

Godmorgen damer.

Der intet når vi kommer, vil gerne derind, griner til Dp moderen, vil ned og lege. Men lige så snart jeg skal gå blir han ked af det.

Det er forskelligt om det bare lige er lidt pyl, eller det sådan rigtig ked af det.

Han har gået der ca fra midt september, og så holdt efterårsferie, og startet i mandags efter ferien.

Vores dag : vågner selv/blir vækket, hygger med legetøj, får morgenmad + lidt frugt, får tøj på og børster tænder. Vi har somregl 1-1,5 om morgen (alt efter hvor tidlig jeg skal møde).

kommer til Dp, jeg er positiv om det, kører hjemmefra 1/2 time før jeg skal møde, så har ca 20 mins til at aflevere (arbejde en spytklat derfra)

Må jeg høre hvordan i Aflevere? Og også gerne hvordan det foregår helt fra de små står op..

Anmeld

24. oktober 2012

Troldemommi

Et par uger efter at Johanne var startet i dagpleje begyndte hun også at være ked af det når jeg skulle gå, jeg fik et godt råd om at gøre afleveringsprocessen så kort så muligt, det tager højst 5 minutter at aflevere hende nu, vi kommer ind, siger godmorgen og gør hende klar, så afleverer jeg hende til dp og kysser hende farvel altså johanne ikke dp  og så vinker jeg og går.

og nu græder hun ikke mere.

vi har også lige holdt efterårsferie og jeg var lidt nervød for hvordan hun ville tackle det at komme i dp igen, men der har ikke været noget (endnu)

Monica

Anmeld

24. oktober 2012

Moar2011

Mivsen skriver:

Godmorgen damer.

Storm 1½år - han vågner/vækket kl 6.00 får lidt frugt eller en halv knækbrød (han spiser i hans VS) imens jeg lige gøre mig klar, farmand giver ham tøj på og hygger - og 06.45 køre vi hjemmefra og har fin tid til at aflavere ham

Storm er VILD med hans VS og har fået venner , som han er ellevild efter at komme over og lege med.

men da storm startet i VS da han var 11mdr , der havde vi os en periode hvor han var ked når vi gik, men det var i en meget lille periode, det skal nok gå over

Anmeld

24. oktober 2012

Camilla30

Hej  Øv det er så hårdt, når de kære unger græder, når man skal gå...

Jeg har selv arbejdet i en vuggestue og derfra er mit bedste råd at gøre afleveringen så kort som mulig i en periode, dvs. ca. 5 minutter. Barnet kan mærke at moderen skal gå og jo længere tid der går, jo længere tid er der til at en positiv og god stemning kan vendes til noget negativt. Du har en kæmpe fordel i, at dit barn gerne vil over til dp og også ned at lege.

Jeg synes du skal prøve at komme hurtigt ud af døren, hvis det er svært for dig og du evt. har oplysninger, som du skal give dp kan du ringe til hende et stykke tid efter han er blevet afleveret og de har haft tid til at få en god start på dagen.

Giv det en chance i 2-3 uger og sæt dig som mål at lave hurtige afleveringer og evt. længerevarende hentninger, hvis du gerne vil bruge lidt tid sammen med dit barn i dp og på at snakke med dp!

Mange mødre har selv svært ved afleveringen og når lille så er ked af det bliver det endnu sværere at gå og barnet kan mærke at mor også synes det er svært/trist også selvom man prøver at opretholde en positiv stemning.

Held og lykke - det skal nok snart vende til det bedre, det er ikke unormalt at barnet reagerer - tværtimod - mæsten alle børn har en periode, hvor det er lidt ekstra svært af blive afleveret 

Hilsner fra Camilla. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.