Anderledes hos far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Lise 26

hej...

har lige brug for lidt input.. min søn bor fast hos mig, og er hos sin far hver anden weekend..

Er det normalt, at barnet er anderledes hos far end hos mor?

Hos hans far er han "perfekt" og hos mig er han bare "ok"

Føler som om jeg gør et eller anden forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

TNBC

Lise 26 skriver:

hej...

har lige brug for lidt input.. min søn bor fast hos mig, og er hos sin far hver anden weekend..

Du gør ikke noget forkert. jeg tror bare at din søn vil være rigtig sød når han. Er hos sin fat, fordi han kun ser ham de få dage af gangen.

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

Lise 26 skriver:

hej...

Det er helt normalt.
Ligesom vi voksne ændrer adfærd, alt efter hvor vi er og er sammen med, så har vi forskellige "hatte" vi tager på, og det har børn også.

Min den yngste opførte sig rædsomt hos sin far, fordi han ingen grænser fik, og så tog det ham altid et par dage at finde tilbage til sig selv igen efter weekend hos sin far, så de to første dage efter hver anden weekend var et sandt mareridt, fordi han var så krop umulig.

Så det er ret så vigtigt at man som forældre enes nogenlunde omkring børneopdragelsen og rutinerne, især når de er helt små.
Men jeg kan trøste dig med, at som regel udjævnes det efterhånden som de bliver ældre. Og selvom det lige nu og her er lidt frustrerende og stressende, så har de nu egentligt ret godt af det, for det lærer dem at blive mere smidige og omstillingsparate. Og lærer dem også at ting gøres forskelligt forskellige steder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. oktober 2012

betski

Lise 26 skriver:

hej...

Det er meget naturligt, at børn opfører sig forskelligt afhængig af hvem de er sammen med. At din søn ikke er "perfekt" når han er hos dig kan meget vel handle om, at han er 100% tryg ved dig og dermed "tør" at gå over grænsen (søge grænser) fordi han véd at du elsker ham uanset hvad.

Anmeld

24. oktober 2012

An&Jo

Lise 26 skriver:

hej...

ja det er vidst meget normalt..

Barnet vil aldrig være helt den samme når den er på weekend som når det er ved bopælsforældren..

Han er ikke nået til at prøve farmands grænser af endnu, men bare rolig det skal nok komme..

Du gør bestemt ikke noget forkert..

Men jeg fik engang afvide at barnet kun reagerer der hvor det er mest tryg, og det er oftest i det hjem barnet befinder sig mest, så det kan være en del af grunden..

Anmeld

24. oktober 2012

henh01

Som de andre siger så kan du være helt rolig.

Min datter er hele tiden oppe og kører når hun ser sin far - hun har svært ved at finde sin ro og koncentration. Det handler om (antager jeg) at hun skal kæmpe for hans kærloghed, accept og opmærksomhed. Han viser ikke den store interesse i hende og det kæmper hun jo for at ændre. (stakkels barn!!!)

I dit tilfælde tror jeg det handler om at din søn ved at du er der for ham uanset hvordan han opfører sig. At være udadreagerende (flabet, ikke at opføre sig suverænt osv) er egentlig et sundt tegn hos børn, da deres følelser og tanker kommer til udtryk. Din søn er tryg ved dig og Jeres hjem og ved at uanset hvordan han lader sine følelser styre sin opførelse så vil han altid være elsket og acceptede hos dig.

Anmeld

24. oktober 2012

Tip!

Lise 26 skriver:

hej...

Hvordan ved du at han er "perfekt" hos hans far?

Anmeld

24. oktober 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Han bor hos dig, er 100% tryg ved dig og kan derfor "skeje" mere ud

Anmeld

25. oktober 2012

Lise 26

Hej..

Tusind tak for jeres feedback.. det har givet mig ro i sjælen, og nu ved jeg, at det ikke er noget jeg har gjort forkert, men at det er en helt normal adfærd. Og det gør mig tryg at vide, at det er fordi han er tryg ved mig

Tusind tak piger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.