Cooperative learning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

Lullaby

Er der nogen der har prøvet det og i så fald har både noget godt og noget negativt at sige om det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Astrid P

Har desværre ikke prøvet det i praksis endnu, men regner med at komme til det efter sommerferien. Nu skal jeg lige blive færdig som lærer først!
Jeg synes det lyder til at være en fed måde at fange alle ungerne på, og få dem til at føle, at de alle er vigtige for, at undervisningen kan fungere optimalt. Som min pæd. lærer altid sagde: Det er dem der laver noget, der lærer noget! Så ungerne lærer ikke nødvendigvis en masse af, at jeg står ved tavlen og underviser. Det er da langt federe at de selv kommer igang og skal forholde sig aktivt til det stof der undervises i. Metoden med de forskellige 'strukturer' mener jeg også kan være medvirkende til at skabe et godt socialt miljø i klassen, såfremt det anvendes rigtigt af læreren... Nå, jeg kunne blive ved! Jeg er i hvert tilfælde tilhænger af teorien, nu må vi så se hvordan det forholder sig i praksis!!!

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Was ist es??? ...

Er det noget til ungerne? eller er det os forældre der skal blive klogere?

Anmeld

29. maj 2009

Astrid P

Was ist es??? ...

Er det noget til ungerne? eller er det os forældre der skal blive klogere?

Det er til ungerne i skolen... En smart måde hvor man sikrer at alle er en aktiv del af undervisningen, og alle er vigtige for, at det fungerer!

http://www.cooperativelearning.dk/?JetteStenlev#Baggrund

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Astrid P skriver:

Det er til ungerne i skolen... En smart måde hvor man sikrer at alle er en aktiv del af undervisningen, og alle er vigtige for, at det fungerer!

Åhh Det lyder spændende

Så må vi se om det er noget de bruger i skolen næste år, når Idun skal i skole.

Anmeld

29. maj 2009

Astrid P

Indtil videre bruger man det vist mest i forbindelse med undervisningen i fremmedsprog, men jeg kan sagtens se en fidus i også at anvende det i fx danskundervisningen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.