Min søn tisser i bukserne ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Mum33

Ja min søn er - efter næsten 1 år som renlig - begyndt at tisse i bukserne igen. Han har haft uheld næsten hver dag de sidste par måneder. Han siger det ikke længere og i BH oplever vi flere gange at hente han, hvor han lugter af tis, og dermed har gået med våde bukser længe. (Ikke et ondt ord til pædagogerne, på mørkt tøj kan det ikke ses eller også har han overtræksbukser på).

Vi er begyndt at minde ham om at han skal tisse, men så bliver han nærmest sur, og det skal jo ikke blive noget negativt. Er det på tide at søge læge, eller hvad kan dette skyldes?

Andre der har haft dette problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

tinasmor

E. B. skriver:

Ja min søn er - efter næsten 1 år som renlig - begyndt at tisse i bukserne igen. Han har haft uheld næsten hver dag de sidste par måneder. Han siger det ikke længere og i BH oplever vi flere gange at hente han, hvor han lugter af tis, og dermed har gået med våde bukser længe. (Ikke et ondt ord til pædagogerne, på mørkt tøj kan det ikke ses eller også har han overtræksbukser på).

Vi er begyndt at minde ham om at han skal tisse, men så bliver han nærmest sur, og det skal jo ikke blive noget negativt. Er det på tide at søge læge, eller hvad kan dette skyldes?

Ja vi har samme problem. Havde også været renlig i over et år og så live pludselig før hun fyldte 4 år begyndte hun pludselig at tisse i bukserne. Altså ikke sådan så hun er plaskvåd men en stor drypperi nok til at underbukser og strømpebukser er våde.

Først var vi bange for at det var noget fysisk og hun derfor ikke kunne mærke at hun skulle.

Men senere kan vi se, at hun holder og holder og holder sig. Hun danser nærmest rundt eller holder hånden nede mellem benene. Når vi siger at hun skal gå på toilettet nægter hun, at hun skal. Dvs vi kan tydelig se, at hun godt er klar over at hun skal på toilettet.

Her er det ca 2-3 gange om ugen og har varet i ca 4-5 månder. Jeg kan se på andre veninder på samme alder, at der faktisk er en del af dem hvor det er samme problematik (dog måske kun 3-4 gange om måneden)

vi ved ikke hvordan vi skal forholde sig. Blive sur? (når det nu kun er fordi hun hellere vil lege end at gå på toiletet) Sige det ikke gør noget?  (så hun tør sige til at at hun har tisset i buskerne) Vi aner ikke hvad vi skal gøre. Hun gør det hvis hun er i gang med leg, se tv eller lign. hvis hun tisser i bukserne siger hun det som regl ikke og slet ikke når hun er i bh.

Anmeld

23. oktober 2012

Mum33

tinasmor skriver:

Ja vi har samme problem. Havde også været renlig i over et år og så live pludselig før hun fyldte 4 år begyndte hun pludselig at tisse i bukserne. Altså ikke sådan så hun er plaskvåd men en stor drypperi nok til at underbukser og strømpebukser er våde.

Først var vi bange for at det var noget fysisk og hun derfor ikke kunne mærke at hun skulle.

Men senere kan vi se, at hun holder og holder og holder sig. Hun danser nærmest rundt eller holder hånden nede mellem benene. Når vi siger at hun skal gå på toilettet nægter hun, at hun skal. Dvs vi kan tydelig se, at hun godt er klar over at hun skal på toilettet.

Her er det ca 2-3 gange om ugen og har varet i ca 4-5 månder. Jeg kan se på andre veninder på samme alder, at der faktisk er en del af dem hvor det er samme problematik (dog måske kun 3-4 gange om måneden)

vi ved ikke hvordan vi skal forholde sig. Blive sur? (når det nu kun er fordi hun hellere vil lege end at gå på toiletet) Sige det ikke gør noget?  (så hun tør sige til at at hun har tisset i buskerne) Vi aner ikke hvad vi skal gøre. Hun gør det hvis hun er i gang med leg, se tv eller lign. hvis hun tisser i bukserne siger hun det som regl ikke og slet ikke når hun er i bh.

Har også tænkt tanken, om han bare er for optaget af det han render og laver og ikke "tager tiden" til at gå på toilet  

Anmeld

23. oktober 2012

tinasmor

E. B. skriver:

Har også tænkt tanken, om han bare er for optaget af det han render og laver og ikke "tager tiden" til at gå på toilet  

Jeg tror ofte det er det som er problemet. Hos os er det i hvertfald meget tydeligt at hun godt er klar over det. Mest irreterende er det så at hun nægter og siger: Ej mor, jeg danser bare lige lidt på stolen hvorefter hun så 2 min. senere spurter ud på toilettet.

Nogle gode venner havde gode erfaringer med at "tvinge" deres søn på wc hver anden time selv om han sagde han ikke skulle. vi glemmer ofter at sige til hende, at hun skal, fordi vi har været vant til, at hun selv har gjort det, det sidste år. Vi prøver at blive bedre til det. Specielt inden vi skal ud af døren.

Anmeld

23. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
E. B. skriver:

Kender en der havde samme problem som din søn.
Hun blev for opslugt af leg, så hun glemte at gå på toilettet - hun fik så et ur, der vibrerede en gang i timen - når det vibrerede, sku hun slippe alt i hænderne og gå på toilettet. Det hjalp hende

Anmeld

24. oktober 2012

SussieThyssen

E. B. skriver:

Det er helt normalt at børn kan få sådan en periode. Men der er ikke andet at gøre, end at tage dem ved hånden og følge dem på toilettet stille og roligt.
Som regel er det fordi de har så travlt med alt muligt andet, de er bange for at gå glip af, at de simpelthen kæmper imod og ikke gider gå på wc. Men som sagt tag hånd om det med fuld focus og bed pædagogerne om hjælp, og tag dem ud og tisse med jævne mellemrum. Det bliver de nemlig ret hurtigt trætte af, og så husker de selv at gå derud igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. oktober 2012

Mum33

Olivia's Moar skriver:

Kender en der havde samme problem som din søn.
Hun blev for opslugt af leg, så hun glemte at gå på toilettet - hun fik så et ur, der vibrerede en gang i timen - når det vibrerede, sku hun slippe alt i hænderne og gå på toilettet. Det hjalp hende

Tak for tippet - det kunne måske være en god ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.