Erfaring med mini piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.894 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Muffinmus

Ja, jeg er startet på minipiller for ca 14 dages tid siden. men ud over at man SKAL huske dem hver morgen ca samme tidspunkt så ved jeg ikke meget om dem.

Den sidste del i pakken, der er noget med dem ikke?? og de skirver at nogle ikke fåe deres mens mens andre gør?? Er det fordi man ikke holder pause men bare fortæstter med pillerne hver måned uden den normale pause man har med alm p-piller??

Jeg ammer jo, så må ikke få andet lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

FruHolm <3

MariaE skriver:

Ja, jeg er startet på minipiller for ca 14 dages tid siden. men ud over at man SKAL huske dem hver morgen ca samme tidspunkt så ved jeg ikke meget om dem.

Den sidste del i pakken, der er noget med dem ikke?? og de skirver at nogle ikke fåe deres mens mens andre gør?? Er det fordi man ikke holder pause men bare fortæstter med pillerne hver måned uden den normale pause man har med alm p-piller??

Om du får mems afhænger af din krop, jeg får det ikk længere normal tid men med 3 måneder imellem, du må ikk holde pause da de så ikk beskytter

og glemmer du en er det hele ude af dit system

efter 1 1/2 døgn , jeg er selv på mini-P men de påvirker så kun min mens da jeg slet ikk kan tåle hormoner og det er det med færrest hormoner jeg selv kan styre

Anmeld

23. oktober 2012

FruHolm <3

MariaE skriver:

Om du får mems afhænger af din krop, jeg får det ikk længere normal tid men med 3 måneder imellem, du må ikk holde pause da de så ikk beskytter

og glemmer du en er det hele ude af dit system

efter 1 1/2 døgn , jeg er selv på mini-P men de påvirker så kun min mens da jeg slet ikk kan tåle hormoner og det er det med færrest hormoner jeg selv kan styre

Anmeld

24. oktober 2012

LilleMie

MariaE skriver:

Det jeg ved om pillerne (tog dem i 5 måneder, fra min datter var 2-7 måneder også pga. amning):

• Vigtigt at spise dem på samme tid hver dag
  • Mange får ikke menstruation mens de tager dem, men i følge min læge får flere dog pletblødninger af dem (det oplevede jeg dog ikke). Men jeg tror også at der er, som du skriver, fordi man hele tiden tager pillerne og ikke holder pause.
  • De er lige så sikre som alm. p-piller, hvis man husker at tage dem som foreskrevet.
  • Alle piller indeholder samme "dosis"

Jeg startede på alm. p-piller for 1,5 måned siden og fik min første mens siden fødslen i den normale p-pille pause, og det var ca. samme styrke osv. som inden jeg blev gravid (havde ellers frygtet et blodbad og et smertehelvede - men slap )

Håber det hjalp lidt, men jeg ved heller ikke meget om dem 

Anmeld

24. oktober 2012

Muffinmus

Tak for svar:-)

Jamen det er skisme svært at huske dem, så har sat daglig alarm på og smidt dem på køkkenbordet hvor jeg glor på dem hele tiden.

Har ikke fået første mens endnu, selv om jeg har ventet længe på den. Kun været på mini PE knap 3 ugers tid, så nu må vi se om den bliver væk eller ej.

Anmeld

24. oktober 2012

Fenja09

MariaE skriver:

Jeg pletblødte i starten da jeg begyndte at tage mini-piller - heldigvis stoppede det og jeg er så en af dem, som ikke får menstruation når jeg tager dem. Nogle vil pletbløde i alt den tid de tager dem.

Jeg tager dem fordi jeg skal have spiral lige nu, og de er i mine øjne bedre, da der ikke er så mange hormoner i, som der er i p-piller.

Ulempen er, at man skal huske dem hver eneste dag og misser man én, så er man ikke beskyttet.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.