Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
trunte89 skriver: Man starter det år man bliver 6. Min datter er fra januar, og hun vil være 6,5 år når hun starter. Hendes veninde er fra december, så hun starter et år før. Altså som 5,6 årig.
Man starter det år man bliver 6. Min datter er fra januar, og hun vil være 6,5 år når hun starter. Hendes veninde er fra december, så hun starter et år før. Altså som 5,6 årig.
Anonym skriver: Hvornår starter man i skole når man er fra nov? Starter man så i skole det år man bliver 6 år? Altså så som 5 årig? I min kommune starter man i SFO nogle mdr inden opstart i BH hvilket vil sige at et nov barn kun vil være 5 år og 5 mdr når vedkommende skal starte i SFO - men hvis man venter så er barnet jo tæt på 7 år når det starter i 0. klasse?Og hvad hvis man er født i januar?
Hvornår starter man i skole når man er fra nov? Starter man så i skole det år man bliver 6 år? Altså så som 5 årig? I min kommune starter man i SFO nogle mdr inden opstart i BH hvilket vil sige at et nov barn kun vil være 5 år og 5 mdr når vedkommende skal starte i SFO - men hvis man venter så er barnet jo tæt på 7 år når det starter i 0. klasse?Og hvad hvis man er født i januar?
Altså - her starter man det år man bliver 6 år
Jeg har to drenge fra 2010 - den ene fra Januar og den anden fra December, derfor vil den store være 6,5 og den lille 5,5 år når de starter
ja min søn startede i skole her i august i år lige efter sommerferien , og han fylder først 6 år den 8 november
Anonym skriver: er det ikke det skoleår man bliver 6 i?
er det ikke det skoleår man bliver 6 i?
Man starter i skole det år man fylder 6 år. Min dreng fylder 6 år til oktober næste år, så i følge regeringen skal han starte til næste sommer - og i SFO til maj, hvor han kun er 5 1/2 år.
Men da vi ikke synes han er moden nok til det og er i dialog med vores institution kan det være, at vi venter 1 år. Det kan i nogen kommuner godt være rigtig svært, men det er heldigvis ikke gældende i vores.
Man kan starte det skoleår man bliver 6 - så man kan sagtens begynde i august og så først blive 6 i nov, jan, feb osv. Det er bare SÅ vigtigt at i ikke begynder før barnet er 100% klar. Så hellere være den ælste i klassen end at opleve et nederlag.
Da min skulle begynde havde jeg en mavefornemmelse som sagde nej, og vi ventede. Det var den bedste beslutning ever. Han har det super i skolen, og det ville han ikke have haft hvis han var begyndt før.
Min store dreng som er fra Dec. - 05..
Er lige startet i 0 klasse.
Han startede op i forårs skole før sommerferien. :-)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128