sæd prøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vi har idag fået svaret på kærestens sædprøve.

kan kun lige huske disse tal i hovedet.

8 ml (hvor det gennemsnitlige er 3ml)

10 mio sædceller pr Ml.

Den er let nedsat sagde lægen. Men i og med han producerer så meget udligner det meget godt.

Men. .

Han skal alligevel aflevere en igen om 3 mdr.

Nogle der har erfaringer med sædprøver, som kan fortælle lidt om de her tal er helt hen i vejret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

modesty

Man skal altid aflevere en til medmindre resultatet er helt tip top, så det er helt normalt. 

M.h.t. om det er helt hen i vejret, jamen der har din læge jo allerede givet jer en forklaring.

Anmeld

22. oktober 2012

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Vi har idag fået svaret på kærestens sædprøve.

kan kun lige huske disse tal i hovedet.

8 ml (hvor det gennemsnitlige er 3ml)

10 mio sædceller pr Ml.

Den er let nedsat sagde lægen. Men i og med han producerer så meget udligner det meget godt.

Men. .

Han skal alligevel aflevere en igen om 3 mdr.

Nogle der har erfaringer med sædprøver, som kan fortælle lidt om de her tal er helt hen i vejret?

Min kærestes tal var ca magen til

- men da det virkelig galt og prøven skulle oprenses var den kun på 1,5 mio levende ..

Det jeg vil sige er - at hvis prøven ser sådan ud oprenset er det et flot resultat 

Håber for det bedste.. Kan desuden sige at jeg blev øko gravid efter 2. mislykkedes inseminationsforsøg - så det kan lade sig gøre på naturlig vis 

For jer

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Min kærestes tal var ca magen til

- men da det virkelig galt og prøven skulle oprenses var den kun på 1,5 mio levende ..

Det jeg vil sige er - at hvis prøven ser sådan ud oprenset er det et flot resultat 

Håber for det bedste.. Kan desuden sige at jeg blev øko gravid efter 2. mislykkedes inseminationsforsøg - så det kan lade sig gøre på naturlig vis 

For jer

Hva vil oprenset sige? Den blev afleveret til en fertelitets klinik, hvor de så har undersøgt den i mellemtiden blev jeg gravid naturligt, men mistede desværre. Lidt liv må der være i dem så ))))

Anmeld

23. oktober 2012

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hva vil oprenset sige? Den blev afleveret til en fertelitets klinik, hvor de så har undersøgt den i mellemtiden blev jeg gravid naturligt, men mistede desværre. Lidt liv må der være i dem så ))))

Oprenset er sæden renset for dårlige sædceller og sædvæske.. Man må kun sprøjte oprenset sæd op i livmoderen ved insemination.. Jeg ville ringe til fertilitetsklinikken og spørge om prøven var oprenset eller ej

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Oprenset er sæden renset for dårlige sædceller og sædvæske.. Man må kun sprøjte oprenset sæd op i livmoderen ved insemination.. Jeg ville ringe til fertilitetsklinikken og spørge om prøven var oprenset eller ej

Altså der står dette:

Sæden vurderes på basis af:

-Volumen

-Koncentration af sædceller

-Bevægelighed

-Vurdering af sædcellernes form og struktur, herunder vurdering af procentdel normalt udseende sædceller.

Anmeld

23. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Den er sandsynligvis ikke oprenset men altså - snak med din læge. Han/hun kan give dig bedre svar end vi kan herinde.

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Den er sandsynligvis ikke oprenset men altså - snak med din læge. Han/hun kan give dig bedre svar end vi kan herinde.

Jeg har jo snakket med lægen. Ville bare høre hva andre havde af erfaringer

Anmeld

23. oktober 2012

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg har jo snakket med lægen. Ville bare høre hva andre havde af erfaringer

Vi fik også af vide at den var let nedsat af lægen.. Det viste sig da vi kom videre i behandling at den var stærkt nedsat.. Det jeg mener er, at er prøven ikke oprenset kan resultatet ikke rigtig bruges, da fertilitetsklinikken kun må bruge oprenset sæd.. Da vi startede i behandling skulle vi aflevere en direkte til gynækologen som testede den oprensede - og her var der kun 1,5 mio gode.. (Dvs vi afleverede faktisk 2 hos lægen som var ligegyldige)

Hvis det var mig ville jeg gerne vide om den er oprenset eller ej da kan have betydning for den videre behandling..

Jeg endte jo som sagt som økogravid og du har også selv været gravid så det kan altså lade sig gøre 

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Vi fik også af vide at den var let nedsat af lægen.. Det viste sig da vi kom videre i behandling at den var stærkt nedsat.. Det jeg mener er, at er prøven ikke oprenset kan resultatet ikke rigtig bruges, da fertilitetsklinikken kun må bruge oprenset sæd.. Da vi startede i behandling skulle vi aflevere en direkte til gynækologen som testede den oprensede - og her var der kun 1,5 mio gode.. (Dvs vi afleverede faktisk 2 hos lægen som var ligegyldige)

Hvis det var mig ville jeg gerne vide om den er oprenset eller ej da kan have betydning for den videre behandling..

Jeg endte jo som sagt som økogravid og du har også selv været gravid så det kan altså lade sig gøre 

jeg har også lige været gravid, endte dog i spontan abort.

Men hvis vi vil i behandling kunne vi sagtens komme det. Men lægen sagde at der var gode odds for at det skete naturligt, nu hvor det er sket en gang.

Men ja, vi må se.

Hellere der er lidt liv, end ingen liv i sædcellerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.