HPV vaccine - svigermor bliver ved med at spørge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej

Vi har prøvet at blive gravide i et godt stykke tid og er nu også startet i behandling for barnløshed, og derfor har jeg ikke fået taget den HPV vaccine. (Den blev først gratis efter vi havde startet PB)

Efter den er blevet gratis har min svigermor prikket lidt for om jeg nu også har fået den. Indtil videre har jeg kunne undvige lidt, da afstanden gør at vi ikke ses så ofte, så det er nemmere at undvige på mail, fb, mobil og lign. 

Men vi er ikke interesseret i at andre end os selv ved at vi har gang i PB, og derfor har jeg også svært ved at forklare mig overfor svigermor. Og det er jo udelukkende pga PB at jeg ikke har fået den endnu. I teorien kunne jeg jo bare sige at jeg havde fået den? men jeg er en person som aldrig lyver, og har det skidt med det.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Hej

Vi har prøvet at blive gravide i et godt stykke tid og er nu også startet i behandling for barnløshed, og derfor har jeg ikke fået taget den HPV vaccine. (Den blev først gratis efter vi havde startet PB)

Efter den er blevet gratis har min svigermor prikket lidt for om jeg nu også har fået den. Indtil videre har jeg kunne undvige lidt, da afstanden gør at vi ikke ses så ofte, så det er nemmere at undvige på mail, fb, mobil og lign. 

Men vi er ikke interesseret i at andre end os selv ved at vi har gang i PB, og derfor har jeg også svært ved at forklare mig overfor svigermor. Og det er jo udelukkende pga PB at jeg ikke har fået den endnu. I teorien kunne jeg jo bare sige at jeg havde fået den? men jeg er en person som aldrig lyver, og har det skidt med det.

Hvad ville i gøre?

Sige ja det har jeg og stikke hende et smil. Bare vent - når hun bliver farmor er hun ravende ligeglad med om du har løjet

Anmeld

22. oktober 2012

M (:

Hej

Hvad ville i gøre?

Bare sig, at det har du helt styr på.. Og kvæver hun mere svar kan du vel bare sige, at hun kan være helt rolig, du følger naturligvis din læges/sundhedsstyrelsens anbefalinger (at det så er om ikke at få den mens man er i gang med PB er jo ligegyldigt )..

Held og lykke med svigermor og ikke mindst med PB! (:

Anmeld

22. oktober 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej

Hvad ville i gøre?

Vores forældre vidste godt vi havde gang i PB og jeg synes egentlig det var rigtig dejligt. forældre ved jo også godt at det ikke altid sker lige i første hug (eller 2.,3. eller måske 20. hug)

og måske er det også rart at have nogle andre tæt på til at dele det med - min erfaring er hvertfald at kommende bedsteforældre aldrig bliver trætte af at høre om det - hverken gode eller dårlige nyheder, de ønsker bare at hjælpe så godt de kan

men hvis i ønsker at holde det hemmeligt så ville jeg heller ikke ha problemer med at lyve lige indtil de to streger er der

Anmeld

22. oktober 2012

Laulund87

Ja jeg havde bare løjet

Hele svigerfamilien ved ikke vi er i gang med PB nr 2, men der er heldigvis ingen der har spurgt mig om ikke jeg skal have den.

Anmeld

22. oktober 2012

Jupiter

Jeg ville sige at jeg stadig overvejer om jeg skal have den, da man endnu ikke kender til de langsigtede ricisi.

Du behøver ikke gå i dybden, bare sig at du stadig er i gang med at overveje det.

Anmeld

22. oktober 2012

Julemusen

Du kan bare sige at du ikke skal have den. Og det er et valg du har taget på baggrund af at bivirkningerne faktisk ikke er særlig veldokumenteret og ingen aner hvad det kan påvirke i kroppen. Kender flere der har valgt den fra pga det. :-)

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg ville sige at jeg stadig overvejer om jeg skal have den, da man endnu ikke kender til de langsigtede ricisi.

Du behøver ikke gå i dybden, bare sig at du stadig er i gang med at overveje det.

Orv ja det kunne måske være en idé 

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Bare sig, at det har du helt styr på.. Og kvæver hun mere svar kan du vel bare sige, at hun kan være helt rolig, du følger naturligvis din læges/sundhedsstyrelsens anbefalinger (at det så er om ikke at få den mens man er i gang med PB er jo ligegyldigt )..

Held og lykke med svigermor og ikke mindst med PB! (:

Haha ja den var go' 

Anmeld

22. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Haha ja den var go' 

Du må lige komme med update

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.