Angst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

225 visninger
1 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Anonym trådstarter

hej alle i dejlige mennesker på baby.dk

jeg har selv panik angst og det har begrænset mig rigtigt meget og gjort at jeg f.eks ikke har kunne komme videre med skole osv. og det kvæler mig virkelig at jeg ikke kan komme videre og jeg vil SÅ gerne i gang og være et godt forbillede for min søn. det kvæler mig at ''systemet'' INTET fatter og de gang på gang vil ha mig i aktivering (fair nok!) og det vil også gerne hvis de dog bare kunne tilbyde mig noget som jeg kunne klarer ! har fået hjælp fra psykologer og psykiater men syntes bare det er blevet en ond cirkel.

så mine spørgsmål er til dem som selv har angst eller har haft: hvad gør i for at klarer det ?

hvordan overvandt i angsten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Mor til Mike

Anonym skriver:

hej alle i dejlige mennesker på baby.dk

jeg har selv panik angst og det har begrænset mig rigtigt meget og gjort at jeg f.eks ikke har kunne komme videre med skole osv. og det kvæler mig virkelig at jeg ikke kan komme videre og jeg vil SÅ gerne i gang og være et godt forbillede for min søn. det kvæler mig at ''systemet'' INTET fatter og de gang på gang vil ha mig i aktivering (fair nok!) og det vil også gerne hvis de dog bare kunne tilbyde mig noget som jeg kunne klarer ! har fået hjælp fra psykologer og psykiater men syntes bare det er blevet en ond cirkel.

så mine spørgsmål er til dem som selv har angst eller har haft: hvad gør i for at klarer det ?

hvordan overvandt i angsten?

Du skal eksponeres.. Det gælder om at tage små babyskridt i den 'onde' retning, du skal have små succeser med at overvinde din angst. Dem med panikangst har tit angst for angsten og kan have nogle dage hvor det er fuldstændigt umuligt at komme ud af en dør, og det er de dage hvor du skal overvinde dig selv. Måske kræver det at du kommer på en fobiskole, hvor de kan give dig redskaberne til at komme videre med dit liv.. Mindfulness er også et fantastisk redskab til at komme i kontakt med din indre ro. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.