Pladsanvisningen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

LykkeB

Hej i dejlige damer. 

Jeg står med et lille problem. Det er sådan at vi i juni søgte insitutionspladser til vores søn, i vores nuværende by OG vi har søgt garantiplads, inden for vores distrikt. Pladserne skal gælde fra 1. februar. 

Nu er det sådan at vi har fået tilbudt en bolig, i en anden by og vi har valgt at sige ja til denne. Jeg fik straks ind og søgte pladser i den by, men kan nu se på pladsanvisningen at Elias er nr. 24, 20, 16 og 16 til de pladser vi har søgt fra 1. februar. 

Er der nogen der ved om det overhovedet er muligt at få en plads når man er nr. 24? det har jeg meget svært ved at tro. Da de jo ikke bare skifter børn ud hele tiden. Men det kunne jo godt være at, der var et eller andet der? 

Har det noget med at gøre at vi ikke bor i den by endnu? For i vores nuværende by er han nummer, 2,3,5 og 6. 

Kan man ændre sit distrikt i garantipladsen og er man så sikker på at få en garantiplads? Eller skal jeg lade vær med at slette vores nuværende distrikt?

Det blev vist ret rodet, men spørg hvis du ikke lige forstår hvad jeg mener. Håber at der er en der kan og vil hjælpe mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Sara.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg er med men prøver at svare.....

Kan svare udfra hvordan det ser ud i århus kommune.

Der kommer børn der bor i garanti distriktet foran børn fra andre distrikter.

Det kommer an på barnets alder.

Og så fylder søskende fordelen meget.

Har selv næsten lige søgt institution til mine børn i en anden by... ringede personligt til pladsanvisningen og fortalte at vi sku bo i byen.

Anmeld

22. oktober 2012

Sara.

Og i åtjus og byerne omkring er der pres på institutions pladserne.... nogle byer mere end andre. Feta kan også være derfor at han lighed lavt i en by og højt i en anden....
Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor i bor

Anmeld

22. oktober 2012

LykkeB

Sara. skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg er med men prøver at svare.....

Kan svare udfra hvordan det ser ud i århus kommune.

Der kommer børn der bor i garanti distriktet foran børn fra andre distrikter.

Det kommer an på barnets alder.

Og så fylder søskende fordelen meget.

Har selv næsten lige søgt institution til mine børn i en anden by... ringede personligt til pladsanvisningen og fortalte at vi sku bo i byen.

Vi bor i Århus kommune. 

Jeg har søgt garantiplads i distriktet "skanderborgvej" men vi flytter til tranbjerg, og deres garantipladser ligger inde under "horsensvej" 

Jeg er derfor i tvivl om jeg skal slette, hvor vi først har søgt, for ville synes at det er træls, hvis han får plads 30 kilometer fra hvor vi bor, hvor hvis jeg ændre det, vil der ikke blive så langt. 

Men er så bare bange for, at hvis jeg sletter det, så har han ikke ret til nogen garantiplads mere.

Han har ingen søskende. 

Anmeld

22. oktober 2012

Sara.

LykkeB skriver:

Vi bor i Århus kommune. 

Jeg har søgt garantiplads i distriktet "skanderborgvej" men vi flytter til tranbjerg, og deres garantipladser ligger inde under "horsensvej" 

Jeg er derfor i tvivl om jeg skal slette, hvor vi først har søgt, for ville synes at det er træls, hvis han får plads 30 kilometer fra hvor vi bor, hvor hvis jeg ændre det, vil der ikke blive så langt. 

Men er så bare bange for, at hvis jeg sletter det, så har han ikke ret til nogen garantiplads mere.

Han har ingen søskende. 

På hjemmesiden kan du se hvordan den aktuelle plads situationen ser ud ved de forskellige distrikter og i lokal området. Der kan du se hvad de skriver om byen i flytter til.
Så kan du få en idé om det....
Jeg ville ringe til plads anvisningen og fortælle situationen, og få dem til at lave ønsket om.

Anmeld

22. oktober 2012

Moar2011

LykkeB skriver:

Hej i dejlige damer. 

Jeg står med et lille problem. Det er sådan at vi i juni søgte insitutionspladser til vores søn, i vores nuværende by OG vi har søgt garantiplads, inden for vores distrikt. Pladserne skal gælde fra 1. februar. 

Nu er det sådan at vi har fået tilbudt en bolig, i en anden by og vi har valgt at sige ja til denne. Jeg fik straks ind og søgte pladser i den by, men kan nu se på pladsanvisningen at Elias er nr. 24, 20, 16 og 16 til de pladser vi har søgt fra 1. februar. 

Er der nogen der ved om det overhovedet er muligt at få en plads når man er nr. 24? det har jeg meget svært ved at tro. Da de jo ikke bare skifter børn ud hele tiden. Men det kunne jo godt være at, der var et eller andet der? 

Har det noget med at gøre at vi ikke bor i den by endnu? For i vores nuværende by er han nummer, 2,3,5 og 6. 

Kan man ændre sit distrikt i garantipladsen og er man så sikker på at få en garantiplads? Eller skal jeg lade vær med at slette vores nuværende distrikt?

Det blev vist ret rodet, men spørg hvis du ikke lige forstår hvad jeg mener. Håber at der er en der kan og vil hjælpe mig 

ville det ikke være nmmere at prøve at ringe til pladsanvisningen og høre dem ad ..
hvordan du står osv?

Anmeld

22. oktober 2012

Sara.

Så lige at det er tranbjerg i flytter til. Dejlig by. Vi flytter til mårslet. Min mor arbejder på tranbjerg sfo. Jeg kender til nogle af institutionerne derude...

Men ved at de har meget pres på vuggestue pladserne desværre. Men ring til plads anvisningen og forklar dem jeres situation. Er sikker på at de kam ændre garanti distriktet!!!

Anmeld

22. oktober 2012

LykkeB

Storms-Mor skriver:

ville det ikke være nmmere at prøve at ringe til pladsanvisningen og høre dem ad ..
hvordan du står osv?

Jo, helt klart.. kunne bare ikke komme i gennem før, derfor tænkte jeg at jeg lige ville prøve herinde. Har snakket med dem nu 

De har rettet min ansøgning.

Anmeld

22. oktober 2012

LykkeB

Sara. skriver:

Så lige at det er tranbjerg i flytter til. Dejlig by. Vi flytter til mårslet. Min mor arbejder på tranbjerg sfo. Jeg kender til nogle af institutionerne derude...

Men ved at de har meget pres på vuggestue pladserne desværre. Men ring til plads anvisningen og forklar dem jeres situation. Er sikker på at de kam ændre garanti distriktet!!!

Har lige snakket med pladsanvisningen. De har ændret pladsgarantien til horsensvej, så det er dejligt. Derudover sagde hun at, vi havde større chancer for at få plads i Tranbjerg, når vi boede der. 

Tak for hjælpen 

Anmeld

22. oktober 2012

modesty

LykkeB skriver:

Hej i dejlige damer. 

Ring til pladsanvisningen. De kan give dig konkret råd, plus det hjælper altid at have personlig kontakt når man har brug for en tjeneste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.